Permalänk
Medlem

PS3 till VGA?

Finns det månntro något sätt att koppla en PS3a till en skärm som har VGA? Har hört att det ska gå,men det verkar så krångligt,nån här som har bra förslag?

Permalänk
Skrivet av bg1000:

Finns det månntro något sätt att koppla en PS3a till en skärm som har VGA? Har hört att det ska gå,men det verkar så krångligt,nån här som har bra förslag?

http://www.faceplate.se/ps3-kablar-adaptrar/141-wii-ps3-vga-k...

Googlade och detta var första resultatet.. Försök själv nästa gång..

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Medlem

Vet du möjligtvis då om det finns nån instruktion till hur man använder den där, jag googlade men hittade inget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bg1000:

Vet du möjligtvis då om det finns nån instruktion till hur man använder den där, jag googlade men hittade inget.

inte så svårt att använda en kabel Du trycker in HDMI i PS3n och sen kopplar du VGA till skärmen

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

inte så svårt att använda en kabel Du trycker in HDMI i PS3n och sen kopplar du VGA till skärmen

Har bara hört nånstans att man måste först koppla in PS3an i en TV-skärm,och ändra några inställningar,sen koppla in som du sa och sen några andra kontakter för ljudet.

Permalänk
Medlem

Jag har har en kabel som fungerar till Wii PS3 och Xbox360 till VGA.(Tror det är en sån som Pepper linka) Du kommer nog bli tvungen att köpa en konverter till 2.5mm plugg. Beror på vad du har för ljudanläggning du har tänkt kör upp ljudet på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Jag har har en kabel som fungerar till Wii PS3 och Xbox360 till VGA.(Tror det är en sån som Pepper linka) Du kommer nog bli tvungen att köpa en konverter till 2.5mm plugg. Beror på vad du har för ljudanläggning du har tänkt kör upp ljudet på.

tänkte använda headsets för ljud

Permalänk
Medlem
Skrivet av bg1000:

tänkte använda headsets för ljud

Då kanske du måste fixa en kabel som konverterar till 2.5mm hona. Men titta upp före du köper nå så det blir rätt.

Lycka till iaf.