Inet förvärvar Indomo Online

Permalänk
Skrivet av TimMy2003:

Nu blir det dyrt. Inet har redan för höga priser

Beror lite på vad man köper. Billigare saker så som fläktar burkar vara rätt så dyrt på Inet annars är de flesta av deras produkter prissatta rätt nära de billigaste butikerna på prisjakt. Dessutom har Inet en väldigt trevlig inställning till sina kunder, litar mycket mer på kunderna än vad många andra butiker gör.

Permalänk
Medlem

Vad alla gafflar om vattenkylning hit o dit. Vi har ju Coolingstuff som ser till att leverera till oss och det väldigt snabbt nästan skrämmande snabbt + att cooling är billigare i det flesta fallen. Word

Visa signatur

Atari

Permalänk
Medlem

Inet växer, härligt att se.

Köpte delarna som blev min nyaste dator där, det blev problem med leveransen av mitt Define R2 chassi.
Lite förvånad och butter som man var så mailade man till supporten och inom fem minuter fick man svar om att det var fixat. Ärligheten hos supporten är superb, säger direkt att de gjort fel och att det skulle ta itu med det direkt. Fick chassit dagen efter.

Verkligen den datorbutik jag är mest nöjd med.
Snabb och uppriktig support har gjort att jag alltid rekommenderat Inet när folk har frågat efter en bra datorbutik.

Visa signatur

''Building the future and keeping the past alive are one and the same thing.''

Permalänk
Medlem
Skrivet av kuttle:

Vad alla gafflar om vattenkylning hit o dit. Vi har ju Coolingstuff som ser till att leverera till oss och det väldigt snabbt nästan skrämmande snabbt + att cooling är billigare i det flesta fallen. Word

Kunde inte sagt det bättre själv!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Saknar tiden då man satt och rekommenderade prylar på Gteks forum. Bidrog ju till att Gtek alltid hade nytt och ballt skit inne som man bara BEHÖVDE köpa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Inte bra!
Tyckte att Indomos support/kundtjänst var mycket bättre än Inets. Som jag ser det så kan det bara bli sämre...

Inet har värdelös support och det borde dom verkligen satsa på, jag väljer att avstå helt från att handla på Inet och köper hellre från nån som komplett som alltid har haft 100% bra support

(testa returnera nått till Inet)

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patan77:

Inet har värdelös support och det borde dom verkligen satsa på, jag väljer att avstå helt från att handla på Inet och köper hellre från nån som komplett som alltid har haft 100% bra support

(testa returnera nått till Inet)

Har jag gjort ett antal gånger och det har definitivt gått utan några problem.
Senast när jag skicka tebax ett nätagg så visade sig att det inte vart några problem och inet stod för frakt och undersökningskostnad trots att det står att kunden får stå för det.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Jo jag tycker i stort sätt om det här.
Förutom inet inte hänger med på priserna längre, förut var det precis tvärtom.
Inet var nästan billigast på alla datorkomponenter, och kringutrustning.

Nu handlar man nästan allt hos deras konkurenter istället.

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Skrivet av Patan77:

Inet har värdelös support och det borde dom verkligen satsa på, jag väljer att avstå helt från att handla på Inet och köper hellre från nån som komplett som alltid har haft 100% bra support

(testa returnera nått till Inet)

Har exakt samma upplevelse, fast tvärtom. Varje gång jag försökte få support från komplett (totalt 3 olika produkter) blev det snabbt ett väldigt projekt, där både det ena och andra skickades fram och tillbaka. Undviker nu komplett som pesten.

Permalänk
Medlem

Ska man tolka "Indomo Onlines verksamhet integreras helt i Inets befintliga verksamhet" som att allt hamnar på inets hemsida och den andra tas ner?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Ska man tolka "Indomo Onlines verksamhet integreras helt i Inets befintliga verksamhet" som att allt hamnar på inets hemsida och den andra tas ner?

tror inte det, det är nog fina ord för uppköp av företaget, dock ägare till indomo ska jobba hos inet nu så de hoppas på en del kompetenser och kontakter som ska ge tillgång till samma utbud indomo hade men inet får nog välja vad de ska sälja av det för att det bli lönsam

Skrivet av kuttle:

Vad alla gafflar om vattenkylning hit o dit. Vi har ju Coolingstuff som ser till att leverera till oss och det väldigt snabbt nästan skrämmande snabbt + att cooling är billigare i det flesta fallen. Word

håller med dock en butik med bra utbud till skadar inte hur som helst ingenting att oroa sig över

Permalänk
Skrivet av Mordarosten:

Jag säger inte att inet suger eller att att alla andra butiker är bättre etc. Bara trött på folk som tjatar om att inet är bäst och att man ska handla där. Årets datorbutik tex, helt värdelöst att ha den tävlingen här på swec. Alla vet ju att folket här kommer rösta på inet, the one and the only. Gratis reklam till tusen.

Skickades från m.sweclockers.com

Inet blev även ÅRETS NÄTBUTIK enligt Prisjakt både 2010 och 2011.

Permalänk
Medlem

Hade tänkt lägga en beställning från indomo på lite vatten prylar men hittar inte dom hos inet

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Hade tänkt lägga en beställning från indomo på lite vatten prylar men hittar inte dom hos inet

Jag skulle kolla in om dom hade någon schyst pump men icke. självklart beställer jag från coolingstuff

Visa signatur

Atari