För bra för att vara sant? Vad är haken?

Permalänk

För bra för att vara sant? Vad är haken?

Hej!
Jag surfade runt och hittade:
http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=F3-12800CL9D-8GBXL
8gb RAM-minnen (2 x 4g) för 395:-

Jag kollade på prisjakt och deras lägsta pris var 490:- , tror ni att det är felsatt eller bara skit?
Det är ju endå 100kr billigare än vanligt, borde man passa på?

Permalänk
Medlem

PAssa på det är ruskigt bra minnen, kör med dem själv

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

PAssa på det är ruskigt bra minnen, kör med dem själv

ingen hake alls alltså?
Är det värt att köpa två, bara för att?

Låtsas som att du aldrig läst det här, men svara ändå:
Får man plats med 4 ram-minnen i en nybyggd stationär för typ 5k?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

ingen hake alls alltså?
Är det värt att köpa två, bara för att?

Låtsas som att du aldrig läst det här, men svara ändå:
Får man plats med 4 ram-minnen i en nybyggd stationär för typ 5k?

Det beror på vilket moderkort du har. Har du någon länk till moderkortet elelr själva datorn?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk

Troligtvis något liknande till detta: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1636251/icomp
(Har inte köpt än)

edit: Är det RAM-platserna som sitter på motsatta sidan mot alla utgångar?

Permalänk
Medlem

Du vet svaret själv
Men dem flesta moderkorten för konsumentmarknaden kommer med 4 minnes-slottar, varför fråga något sådant? Och dem är tillräckligt låga för att passa under dem flesta om inte alla Noctua towerkylarna med.

Permalänk
Medlem

Glöm inte att du ska köra 1xminne 2xminne eller 4xminne. Inte 3xminne som du lagt där i kundvagnen.

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Du vet svaret själv
Men dem flesta moderkorten för konsumentmarknaden kommer med 4 minnes-slottar, varför fråga något sådant? Och dem är tillräckligt låga för att passa under dem flesta om inte alla Noctua kylarna med.

Nu ja, tack!

OT:
Finns det någon deal mellan Sweclockers och Alina t.ex: Rabattkod / Fri frakt?

Permalänk
Skrivet av Kalasis:

Glöm inte att du ska köra 1xminne 2xminne eller 4xminne. Inte 3xminne som du lagt där i kundvagnen.

oj, förlåt; dom skulle inte ens ligga där

Men förövrigt, vad menar du där
Aya, inget jag behöver veta om jag kör med 4 x 4gb, right?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

oj, förlåt; dom skulle inte ens ligga där

Men förövrigt, vad menar du där
Aya, inget jag behöver veta om jag kör med 4 x 4gb, right?

För den proppen ska du köra dual-channel. För 1366 (gamla I7 9-serien) så är det tripple-channel som gäller. För LGA2011 är det quad-channel som gäller.

Permalänk
Skrivet av Kalasis:

För den proppen ska du köra dual-channel. För 1366 (gamla I7 9-serien) så är det tripple-channel som gäller. För LGA2011 är det quad-channel som gäller.

Holy cowww, med andra ord så blir det inga problem med att köra 4 x 4gb i ett vanligt moderkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Holy cowww, med andra ord så blir det inga problem med att köra 4 x 4gb i ett vanligt moderkort?

Oftast inte om du har plats för det på modermodemet. Dvs, tillräckligt med RAM-slottar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Holy cowww, med andra ord så blir det inga problem med att köra 4 x 4gb i ett vanligt moderkort?

Du kommer kunna köra 4x4 i det moderkortet du länkade till. Tänk bara på att höga kylflänsar på minnena kan ge dig problem vad gäller processorkylare.

Permalänk
Skrivet av Soc:

Du kommer kunna köra 4x4 i det moderkortet du länkade till. Tänk bara på att höga kylflänsar på minnena kan ge dig problem vad gäller processorkylare.

Sweet!
Yes sir, tack alla!

Permalänk
Hedersmedlem

De priser du ser är inte konstiga alls idag, köpte själv 2x4GB minnen för 379:- före jul. Dock kan de vara på väg upp då en tillverkare kursade för ett tag sedan, men än så länge ser det bra ut.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)