Noctua fläktar till Antec Kuhler 920, riktigt nice :)

Permalänk
Medlem

Noctua fläktar till Antec Kuhler 920, riktigt nice :)

Köpte idag 2st Noctua 120mm NF-F12-PWM till Antec radiatorn samt en Scythe Kaze Master Pro 5.25" fläktkontroller för de övriga 3 gamla Noctua fläktarna i chassit. Blev ju kanon bra!
Nu är datorn riktigt tyst och ville bara dela med mig av glädjen lite

Det går iofs att styra två 3pins fläktar direkt på moderkortet och jag skulle nog kunna låta två av chassi fläktarna dela på en kontakt, men tänkte att det kan se lite trevligt ut med nåt mer i fronten på chassit nu när dvd:n är borta.

Jag fick stänga av Cpu_fan larmet i uefi då de nya fläktarna går på under 200 rpm när jag startar datorn (orginal går i 600 rpm som minst)
Nu väl inne i windows har det stabiliserat sig på 480 rpm och vätskan är på 35c, 9dB (om det nu går att lita på ljud mätningen i programmet)

Jag har ställt radiator fläktarna till att blåsa in i chassit, även de två i fronten gör det och en där uppe för utsug.

Lite bilder, jag har tyvärr ingen bra kamera och den i mobilen är dålig.

Två lite äldre bilder på motivet jag skar ut med plottern på jobbet

Visa signatur

><((((°>
◄|Rtx 3090| Ryzen 7 5800X |Ek water blocks|►
◄|Asus Crosshair VIII Hero | Vengance Pro 32GB DDR4 3600 |►
◄|Samsung EVO 970 1Tb | AX 1200i modular green sleeve|►

Permalänk

Trevligt

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate