Permalänk
Medlem

Fan controller för CPU-kylare?

Har en Noctua NH-U9B SE2, som jag funderar över att styra med en fläktkontroll. Tänker då alltså koppla de två 92mm fläktarna till kontrollen istället för att de ska bromsas av motstånd.

Tips på kontroller?

Permalänk
Medlem

Vad har du för mobo? om du har Asus så kan du styra fläktarna via al suite

Visa signatur

Asus ROG Strix Z390-F Gaming, i9 9900K, Corsair 32GB 3200mhz, Aorus RTX 3080 Master, Asus ROG Strix LC 360, Be Quiet Dark Power Pro 12 1200W, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 500 GB, Samsung QVO 2TB, Lian Li PC-011 Dynamic
MacBook Pro Retina 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wisdof:

Vad har du för mobo? om du har Asus så kan du styra fläktarna via al suite

Har MSI. Men en vanlig simple kontroller ska väl gå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av borgona:

Har MSI. Men en vanlig simple kontroller ska väl gå?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=572863#reviews

Den här ska det väl inte vara något fel på

Visa signatur

Asus ROG Strix Z390-F Gaming, i9 9900K, Corsair 32GB 3200mhz, Aorus RTX 3080 Master, Asus ROG Strix LC 360, Be Quiet Dark Power Pro 12 1200W, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 500 GB, Samsung QVO 2TB, Lian Li PC-011 Dynamic
MacBook Pro Retina 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wisdof:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=572863#reviews

Den här ska det väl inte vara något fel på

Kan känna att den är lite onödigt dyr. Ska återkomma...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wisdof:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=572863#reviews

Den här ska det väl inte vara något fel på

Den ligger bra till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borgona:

Den ligger bra till.

vänta lite här nu... du tyckte Zalman för att citera: "Kan känna att den är lite onödigt dyr. Ska återkomma..." men du tycker Scytche här ligger bra till, som är dyrare?

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk

Du får ju temp sensor med den sista, den ser snyggare ut med!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfmimd:

Du får ju temp sensor med den sista, den ser snyggare ut med!

äääh, pettitesser

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Jag ratade alla med skruvkontroller för dom är tydligen inte det hållbaraste man kan köpa.
Införskaffade mig en billig och bra istället.

http://www.inet.se/produkt/6909652/nzxt-sentry-2-lcd-flaktkon...

Gör det den ska, visar temp, funkar bra med alla mina fläktar i min Haf-x chassi.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

vänta lite här nu... du tyckte Zalman för att citera: "Kan känna att den är lite onödigt dyr. Ska återkomma..." men du tycker Scytche här ligger bra till, som är dyrare?

Jaja ;). Men överlag verkar den ajg länkade bra. Dock så klagar i princip alla på att motståndet på skruvkontrollerna var hopplöst. Antingen för mycket eller för lite.

Skrivet av xfmimd:

Du får ju temp sensor med den sista, den ser snyggare ut med!

Se ovan.

Skrivet av Tarasus:

Jag ratade alla med skruvkontroller för dom är tydligen inte det hållbaraste man kan köpa.
Införskaffade mig en billig och bra istället.

http://www.inet.se/produkt/6909652/nzxt-sentry-2-lcd-flaktkon...

Gör det den ska, visar temp, funkar bra med alla mina fläktar i min Haf-x chassi.

Ser helt klart cool ut, och det är precis 5 fläktar jag kommer styra. Dock så gillar jag inte det folk pratar om att den får fläktarna att låta konstigt vid lägre varvtal. Att man ska kunna stänga av fläktarna ser jag nog som ett krav. Det kan i coh för sig både den jag länkade samt den här touch historian. För övrigt är jag lite skeptisk till touchen, blir det inte sämre med tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av borgona:

Jaja ;). Men överlag verkar den ajg länkade bra. Dock så klagar i princip alla på att motståndet på skruvkontrollerna var hopplöst. Antingen för mycket eller för lite.

hmm, men du bor ju i sthlm, dra iväg ett mail/ring till inet i sthlm o hör om dem har eller kan plocka fram någon/några av dem du är intresserade av och dra dit o pilla lite på dem?

eller så har dem säkert några av dem framme redan, för inet butiken/erna i sthlm e nog större än den på torp i uddevalla

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

hmm, men du bor ju i sthlm, dra iväg ett mail/ring till inet i sthlm o hör om dem har eller kan plocka fram någon/några av dem du är intresserade av och dra dit o pilla lite på dem?

eller så har dem säkert några av dem framme redan, för inet butiken/erna i sthlm e nog större än den på torp i uddevalla

Butiken i Sthlm är inte alls stor ;). Klart, allting är relativt. Men att dra i väg ett mail låter smart, tack!

Permalänk
Medlem

Bestämt mig