Permalänk
Medlem

Låt oss leka med tanken...

http://www.geek.com/articles/chips/nvidia-faces-challenges-in...'

det här stämmer väl inte för 5 öre, dvs att tegra 5 kommer ha något att göra med x86 arkitekturen.
Dock eftersom android gör ett språng för x86 och intel för tablet/smartphone marknaden med medfield, är det helt otänkbart?

Ifall Nvidia gör det så skulle det vara intressant, till inledning vore det väl tänkbart om Nvidia avser användning i tablets.

Jag har inga falska förhoppningar dock, det vore intressant bara. Nvidia har redan gjort ett intressant arbete med Tegra tidigare som då är deras egna inkarnation av ARM, jag skulle inte förvånas om tanken slog dem.

Nu är det en skitgammal länk, jag hade inget bättre för mig bara

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

If true = i like^^

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Behöver de ens göra nå x86 arkitektur?
Tror ju ARM spåret är bättre för tegra, speciellt nu när windows kommer till det.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

arm kanske kan konkurrera med x86 och x86_64. jag har inte tippat det dock...
I och med AMD gör båda delarna och använder i sina APUer, medan Intel har börjat nå ett skede där dom faktiskt har kompetentare grafik än normalt, kanske skulle Nvidia intressera sig för att bredda sig. Arm och tegra var redan det ett djärvt steg imo, att nvidia ger sig på x86_64 kanske är mer troligt än att arm ersätter x86_64 åtminstone.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself