LG börjar massproducera flexibel skärm för e-böcker

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Och när man började använda maskiner i industrier så blev jättemånga arbetslösa, och när Sony Ericsson gjorde bättre telefoner än Nokia för ett tag sedan, så blev många arbetslösa. Företag är inga välgörenhetsorganisationer som finns där bara för att folk ska kunna tjäna pengar. Tekniken utvecklas, och ibland tar den bort jobb, och ibland skapar den fler. Bättre att leva på bidrag än att jobba med något helt onödigt, som bara finns där för att du ska ha något jobb att göra imo

Det går ju antagligen att scrolla och bläddra i den, precis som i en surfplatta... Annars är det ju ingen vits med en skärm ist för ett papper

Jag tänkte också så först..

Men om man gillar "bokkänslan" så vore det ju rätt häftigt att ha en bok man kan bläddra i, men som kan bli vilken bok som helst.

Permalänk
Medlem

Jag tror att det här kan bli en konkurent till paddorna!
Vem vill bära runt på en något som har samma egenskaper och mått som en skärbräda, när man enkelt kan rulla ihop en sån här och stoppa i innefickan?

Jag ser oxå en massa andra möjliga användningsområden, mest inom handeln.
Militären borde väl oxå vilja ha sådan skärmar att använda som kartor?

Spännande!

Permalänk
Medlem

Ta:

1 OnePiece
1 sån här skärm
Nål och tråd.

Sy fast skärmen på magen på One-piecen och voilá, du har skapat dig en alldeles egen Teletubby-dräkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skogsmulletrance:

Om skogen växer snabbare än vad de hinner avverka den varför minskar då amazonas? eller varför finns det inte mycket träd kvar på island?Fakta!

Island vet jag inget om, men Amazonas avverkas väl i första hand för att göra plats för boskap, vilket är en helt annan sak?

För övrigt tar jag gärna en sådan här som e-boksläsare, ja tack!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av markus9090:

Spara skogen?

du vet att skogen växer snabbare än vad de hinner avverka den va?

"Den svenska skogen kan idag betraktas som en i allra högsta grad förnyelsebar naturresurs. Virkesförrådet är nu på 2000-talet 65 % högre än på 1920-talet trots att avverkningstakten ökat väsentligt" källa http://sv.wikipedia.org/wiki/Skogsbruk
MvH Markus

lita inte 100% på wiki då allt stämmer inte.

Vi gör av med extremt mycket i onödan som inte behövs och det gäller inte bara skog utan allt som tillhör skogsavverkningen dvs bensin och bränsle energi mm och allt som verktygen mm. Tänk inte enkelspårigt.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Skrivet av WarWolf.667:

Användningsområden för böjliga skärmar med E-Ink är ju enormt.

Några exempel är ju
* Instrumentpaneler i tex bilar, enda du behöver är att skriva en programvara för att ändra hela designen på instrumentpanelen.
* Stora klockor som kan lindas runt pelare
* Armband, namnbrickor
* E-Bok läsare såklart.
* Reklamdisplayer
* Termometrar att sätta på rutan

Genomskinliga och böjliga E-Ink skärmar är på väg, då kan man få en riktig HUD i bilen så slipper man kanske instrumentpanelen helt

* Patientband inom sjukhus, sjukvård & äldreboende.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Äntligen!!! Känns som man gått och väntat i åratal på nåt sånt här!! Fan vad jag älskar teknik...

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem

Det visades en prototyp av denna för något år sedan. Perfekt för läsning av dagstidningar och andra tidskrifter. Men kontrasten måste bli bättre, det ser ganska grått och trist ut, och det behövs färger också (men det kommer väl också med tiden).

Permalänk
Medlem
Skrivet av WarWolf.667:

Användningsområden för böjliga skärmar med E-Ink är ju enormt.

Några exempel är ju
* Instrumentpaneler i tex bilar, enda du behöver är att skriva en programvara för att ändra hela designen på instrumentpanelen.
* Stora klockor som kan lindas runt pelare
* Armband, namnbrickor
* E-Bok läsare såklart.
* Reklamdisplayer
* Termometrar att sätta på rutan

Genomskinliga och böjliga E-Ink skärmar är på väg, då kan man få en riktig HUD i bilen så slipper man kanske instrumentpanelen helt

Den utvecklingen kan gärna dröja ett tag. Analoga instrument FTW.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

En lätt böjvinkel gör så att man har mer bredseende utan att ta på höjden.

...har redan börjat planera hur jag ska bygga om hemma för att få plats med min egen personliga Cosmonova...

(Största konkurrenten är väl... eh... jDome... )

Visa signatur

[Atari 400|600XL|800XL|XEGS|ST|STe|Mega ST|Mega STe|Portfolio][Commodore VIC20|64|116|128|+/4|8032|Amiga 500|Amiga 1200][BBC Micro][Sinclair QL|ZX81][TI 99/4A][Sord M5][Spectravideo 328|728][Cambridge Z88][ABC80][MFP-II][IBM RS/6000 59H][Apple LCII][Zaurus SL5000D][PDP 11/34][...massor av bråte...]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Snälla! Dela in meningarna i styckeindelning. Det blir jättesvårt att läsa annars, ja så svårt att man skiter i att läsa det!

> är inget illa menat!!

Ursäktar, gick igång lite medans jag skrev det där. Brukar vanligtvis göra städade inlägg.

EDIT:
Det står att det kommer till europa i början av nästa månad, d.v.s april? Skulle vara kul att få se en produkt snarast!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)