Permalänk
Inaktiv

Köra passivt med en Q6600

Vilket kyltorn kan ni rekommendera om man vill köra passivt med sin Q6600? Jag har hört att Thermalright HR-02 Marcho fungerar lysande men är Noctuas kyltorn lika bra?

Permalänk
Medlem

HR-02 är nog den bästa som finns idag, får inte vara för tätt mellan bladen på kylaren och du måste ha hyfsad genomströmning utav luft.

Du kan ju testa med Noctuan koppla ur fläkten och klocka ner cpun sen drar du igång stresstest å ser vad tempen blir.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fesen:

HR-02 är nog den bästa som finns idag, får inte vara för tätt mellan bladen på kylaren och du måste ha hyfsad genomströmning utav luft.

Du kan ju testa med Noctuan koppla ur fläkten och klocka ner cpun sen drar du igång stresstest å ser vad tempen blir.

Tack jag ska göra det!

Permalänk
Medlem

Haha jag har suttit och kört passivt ett tag nu då jag glömde koppla in fläkten på kylaren och det funkade hyfsat, 85c vid last då har jag ett insug och två utblås sen har jag ingen superkylare, en liten med 3 heatpipes som tar en 92mm fläkt som mest så en HR-02 hade klarat det galant garanterat.

Men du har ju Noctuakylare nu, dra ner fläkten i 5v så är den inte hörbar och den kyler bättre än passivt så slipper du köpa en HR-02a för 500-600kr.