Permalänk
Medlem

Har jag överklockat sönder något?

Nu är det så i min giriga kamp för att nå 4ghz så lyckades jag klanta till det ordentligt.
Setup:
MB: Gigabyte 990XA-UD3
Cpu: Amd Phenom 2 965
Minnen: Corsair Vengeance 8G 1666mhz
Kylare: Antec Kuhler H20 620

Så när jag spara mina inställningar bios och starta upp datorn så händer det nästan ingenting bara fläktarna går igång, skärmen är svart, tangentbordets ljus lyser ej detsamma med musen. Jag har testat att bara använda 1 sticka av minnena och det funka inte heller jag har också resetat bios men det funkade inte. Så vad tror ni kan ha hänt och vad kan jag göra åt det. Och om det inte går och fixa kan jag reklamera sakerna utan extra kostnad...? Eller är det kört om han har hållit på och klockat. I så fall är det möjligt att bara ljuga rakt upp i ansiktena på dem och bara säga ''Vad är överklocka'' när de frågar om man har gjort det.

Tack i förhand, jag är redan medveten om att jag var klantig...

Permalänk
Medlem

får jag fråga vad det var du gjorde? vilka frekvenser höjde du?

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk

Har man överklockat någonting så är garantin över.
Såvitt jag vet iaf, rätta mig om jag har fel!

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik redigerad*

"Hjälp!" säger ingenting om vad tråden handlar om. Rubriker ska spegla trådens innehåll!

Permalänk
Medlem

har du någon Clear CMOS switch/brygga på moderkortet?

prova att starta upp med den funkar inte det så är det slut. då är det bara att reklamera det och inte nämna något om överklockning. dock kan dem aldrig bevisa att en CPU har överklockats dock vet jag inte hur det är med moderkortet!

Visa signatur

Gammal men bra.