trasiga minne?!! finns det något jag kan göra??

Permalänk
Medlem

trasiga minne?!! finns det något jag kan göra??

hej
jag köpte två 2gb minne, begagnade och förre ägaren sa att de funkade jättefint, men när jag skulle testa dem så startas datorn men utan bild, testade med bara en det funkade (med bild) sen testade jag med den andra minnestycket så fick jag ingen bild

är minnet sönder? vad finns det att göra/testa? det är såna förresten http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=515088
hjälp uppskattas verkligen

Permalänk
Medlem

Antingen det, eller så är det något knas med dina minnesplatser, men isåfall borde det starta utmärkt med de andra minnena i samma plats

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Antingen det, eller så är det något knas med dina minnesplatser, men isåfall borde det starta utmärkt med de andra minnena i samma plats

det tänkte jag inte på ska kolla det. även om moderkort är helt nytt :/
mer förslag är välkomna:D

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ja om ena minnet fungerar men inte det andra så är givetvis det ena minnet defekt.
Bara o höra av dig till säljaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

ja om ena minnet fungerar men inte det andra så är givetvis det ena minnet defekt.
Bara o höra av dig till säljaren.

kontaktade honom och jag fick tillbaka mina pengar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gulbanan:

har försökt göra det, men han har blockerat mej!!! wtf!! han visste om det!!och sålde de även när han visste att de var defekta så j**** omoget, hoppas att han inte njuter av pengarna, tack för all svar men finns det något jag kan göra för att få dem att funka?

Vad betalade du och vilken sorts minne är det?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Hedersmedlem

När du kan få 8GB för under 400:- så är det kanske inte så billigt.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

jag vet vem han är nu!! han är här på sweclockers också och heter klintan(rasmus klintan) och det är inte bara jag han har lurat, utan en till, fast ett moderkort och han påstod att den var helt ny!!!! medan socket var helt förstört, här är tråden till moderkortet och lite bilder på socket som han har förstört

så jag vill bara varna er för honom och jag kommer att störa honom så mycket att han spyr, omogen skit

Bara så du vet så får man inte hänga ut folk här på forumet!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gulbanan:

Är det fel att varna folk från någon?!! Eller stödjer du såna?

Hur ska vi veta att det inte är du själv som har tagit sönder minnet? Ganska ensidigt, förklarar sig självt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spelarn1995:

Bara så du vet så får man inte hänga ut folk här på forumet!

Att länka någons profil och sen säga att han har sålt trasiga saker är ju knappast att hänga ut någon...
Att personen i fråga sedan är smart nog att använda sitt fullständiga namn som profil info är ju en annan femma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

Är det fel att varna folk från någon?!! Eller stödjer du såna?

Grejen är det att vem som helst kan börja skriva att någon annan har lurat dem i någon affär, utan att de ens har haft någon kontakt med varandra. Hur skulle du tycka att jag helt plötsligt bombarderar alla dina skapade trådar + profil med att du har lurat mig i en affär? Sweclockers moderatorer har kan omöjligt kontrollera vem som har rätt. Så detta kan urarta ganska ordentligt på snabb tid. Därför som många forum förbjuder det.

Edit: Läste nyligen igenom reglerna, hittar faktiskt inget om "name & shame" strider mot reglerna.

Förresten så har väl Corsair "livstidsgaranti" på sina minnen? Bara att kolla på corsairs hemsida hur du kan skicka in minnerna för att få ett par nya.

Permalänk
Medlem

Förövrigt så är mitt tips till dig Gulbanan konsumentverkets hemsida: http://www.konsumentverket.se/Tema_ehandel/Privatkop/