Brus i micken? [Steelseries Siberia V2 & Creative SB X-FI Titanium]

Permalänk
Medlem

Brus i micken? [Steelseries Siberia V2 & Creative SB X-FI Titanium]

Tjena!

Jag streamar cs, och har märkt att min mus småbrusar lite. Inte mycket men smått störande.

Vad beror detta på?

Har Steelseries Siberia V2 & Creative SB X-FI Titanium ljudkort.

Är det någon inställning någonstans? var isåfall?

Visa signatur

Dator 1 » CPU: Intel i7 4790k 4GHz GPU: MSI GTX 970 PSU:EVGA 750W Ram: Corsair 16GB@1600MHz SSD Samsung 120GB Chassi: Corsair 760T Black Kylare: Corsair H100i

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalbjer:

Tjena!

Jag streamar cs, och har märkt att min mus småbrusar lite. Inte mycket men smått störande.

Vad beror detta på?

Har Steelseries Siberia V2 & Creative SB X-FI Titanium ljudkort.

Är det någon inställning någonstans? var isåfall?

Är det micken eller musen som småbrusar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalbjer:

Tjena!

Jag streamar cs, och har märkt att min mus småbrusar lite. Inte mycket men smått störande.

Vad beror detta på?

Har Steelseries Siberia V2 & Creative SB X-FI Titanium ljudkort.

Är det någon inställning någonstans? var isåfall?

Har ett Steelseries Siberia V2, mic brusar lite... Skulle gissa att det är headsetet som är lite "dåligt"... Vill du ha ett headset som är bra så får man ju lägga typ 1000 spänn skulle jag gissa.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeXxX:

Är det micken eller musen som småbrusar?

haha är lite trött, micken såklart.
Men har märkt att många andra som har samma headset har inget brus.

Visa signatur

Dator 1 » CPU: Intel i7 4790k 4GHz GPU: MSI GTX 970 PSU:EVGA 750W Ram: Corsair 16GB@1600MHz SSD Samsung 120GB Chassi: Corsair 760T Black Kylare: Corsair H100i

Permalänk
Skrivet av VeXxX:

Är det micken eller musen som småbrusar?

Det är micken..

Jag tror det är inställningarna.. Jag har ett par sådanna själv och mina vänner säger att det är helt rent och man hör inte så mycket vad som händer i bakrunden.. så ta en titt på inställningarna..

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Entusiast

Mina fungerar perfekt och jag tycker att dom presterar som ett 1000-kronors headset MYCKET PRIVÄRDA! Dock så är kvalitén ganska dålig på dom så sladdarna kan ganska lätt gå sönder men det är därför man ska missbruka garantin så mycket det bara går
Om du inte lyckas fixa det så lämna in det på garantin och se vad dom säger

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Mina fungerar perfekt och jag tycker att dom presterar som ett 1000-kronors headset MYCKET PRIVÄRDA! Dock så är kvalitén ganska dålig på dom så sladdarna kan ganska lätt gå sönder men det är därför man ska missbruka garantin så mycket det bara går
Om du inte lyckas fixa det så lämna in det på garantin och se vad dom säger

Köpte dessa för 1år sen drygt. Alltså det fungera bra, men i streamen kan det vara jobbigt för dom som kollar.

Någon som vet vad för inställning jag ska leta efter?

Visa signatur

Dator 1 » CPU: Intel i7 4790k 4GHz GPU: MSI GTX 970 PSU:EVGA 750W Ram: Corsair 16GB@1600MHz SSD Samsung 120GB Chassi: Corsair 760T Black Kylare: Corsair H100i

Permalänk

Brusar det någon annanstans, typ i skype?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Kolla om du har ljudförstärkning. Annars så är ju inte Siberia V2 känt för att ha den bästa mikrofånen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amius:

Kolla om du har ljudförstärkning. Annars så är ju inte Siberia V2 känt för att ha den bästa mikrofånen.

Nej har ingen boost på micken, har ingen stereo mix osv heller. Antar att micken är kass eller?

Visa signatur

Dator 1 » CPU: Intel i7 4790k 4GHz GPU: MSI GTX 970 PSU:EVGA 750W Ram: Corsair 16GB@1600MHz SSD Samsung 120GB Chassi: Corsair 760T Black Kylare: Corsair H100i

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalbjer:

Nej har ingen boost på micken, har ingen stereo mix osv heller. Antar att micken är kass eller?

Kass skulle jag inte säga. Finns många mikrofoner som är mycket värre. Brus är svårt att komma undan på mikrofoner/headset under 1000kr. Hur mycket det brusar är upp till dig, men av egen åsikt när man hör vänner som pratar över Skype så brusar det inte alls mycket.

Hur mycket brusar det på en skala enligt dig?

Permalänk

Antigen så är mikrofonen helt enkelt inte bättre, eller så kan du testa att flytta mikrofonen närmre munnen och samtidigt sänka volymen – då kan du bli av med bruset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalbjer:

Det är troligtvis micken/headsetet. Jag skaffade ett nytt V2 för nåra veckor sedan, och micken brusade gaaalet mycket, som om jag stod i en storm, man kunde inte höra mig prata ens. Så var glad att du inte fått ett sådant grovt brus.. Om du provar att köra utan förlängningssladden kan du dock märka en minskning, och efter lite pillande så kom jag fram till att det var sladden som var felet på mina..
Siberia V2 är inte så bra, dålig kvalité och jag känner inte någon som har ett par som hållt i över 1år.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 250D || Processor: Intel i7 4770K || Grafikkort: Zotac GTX 780 3GB || RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance Pro Gold|| Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX || Nätagg: Corsair CX 750W || Hårddisk: Seagate Barracuda 2TB + Samsung 128GB SSD||

Permalänk
Medlem

Tycker dem är grymt sköna och ska köpa sådan snart igen Dock har jag aldrig haft problem med micken vad jag vet men en kompis mick brukar brusa så in i helvete! Men när han flyttar den bort från munnen och pratar lite högre bara så försvinner det typ helt... Att det brusar i micken kan bero på väldigt många saker men att micken är trasig är nog inte vanligast... testa att flytta runt micken så att man inte andas direkt med näsan på den och om man har datorhögtalare framför micken som är på kan det brusa i viss mån också... Sedan finns det ju dem där Mick Boost mm som kan vara påslagna i datorns inställningar...

Men om man sätter micken på lägsta volym och sedan skriker i micken till den andra så tror jag inte den andra skulle höra så mycket brus

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Någon som skulle kunna länka till någon bra mic som inte är för dyr? En som räcker till att sitta i skype med, utan att andra ska behöva höra ens brus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejkk:

Någon som skulle kunna länka till någon bra mic som inte är för dyr? En som räcker till att sitta i skype med, utan att andra ska behöva höra ens brus.

Om ni vill slippa bakgrundsljud så fungerar exemplevis teamspeak mycket bättre. T.ex. i teamspeak så måste ett visst tröskelvärde överstigas för att ljudet ska skickas(man får kalibrera själv). I skype så har den en tendens att boosta när det är lite ljud så att man absolut ska höra allt surr.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Kogster:

I skype så har den en tendens att boosta när det är lite ljud så att man absolut ska höra allt surr.

Inte nödvändigtvis, bara om man har bockat i rutan som gör att man tillåter Skype att automatiskt reglera ens ljudinställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Inte nödvändigtvis, bara om man har bockat i rutan som gör att man tillåter Skype att automatiskt reglera ens ljudinställningar.

Jag har stängt av så att skype inte reglerar men ändå så blir surret högre och högre. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejkk:

Jag har stängt av så att skype inte reglerar men ändå så blir surret högre och högre. :/

Kollat så att ingen sladd glappar? jag skulle använt till exempel audiocity och spelat in ljudet medans jag hade testat runt med sladdar och mic.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Jag håller inte med om att pris påverkar noise mycket. Jag gjorde inläsningsarbeten på en 100 kr mick från biltema på en sketen laptop med dåligt ljudkort när jag började med detta yrke och det var nästan inget brus alls i dem. I Siberia V2 är det OTROLIGT mycket noise även på min PC som har ett mycket bra ljudkort. Det låter som en jävla orkan när man pratar i dem. Höjer jag boosten så blir det värre, sänker jag boosten så hörs ett konstigt pipande istället som inte gör saken mycket bättre.

Dessa head-set har utan tvekan den sämsta mikrofon jag någonsin använt vad gäller brus, oavsett prisklass. Och nej, det beror inte på att något i närheten stör. Då hade det påverkat de tre andra mickarna jag har också.

Permalänk
Medlem

Brus

Ehh jag har precis köpt ett nytt headset : MioNix nash 20 .. Alla säger att headsettet ska vara jätte bra och det är den med ... Men när jag har på micken så hör jag ett svagt litet brus i bakrunden. Är det någon som vet hur man fixar det ..

Permalänk
Medlem

Hade ett liknande problem, det var pga att jag använde software och windows dubbla drivrutiner.
Sen kan det också vara att du spelar upp din egen röst samtidigt.

Visa signatur

/Ben~