Bildskärm för strax över 2500kr som max

Permalänk
Medlem

Bildskärm för strax över 2500kr som max

Tjena!

Jag vet att det finns HUR många trådar som helst om just bildskärmar och jag har läst en hel del utav dom, men jag vet fortfarande inte vad jag ska gå på. För det den ena säger är bra slår den andra ner min sin hammare. Jag ska ha skärmen mest till att spela spel på, 23-24". Jag har en BenQ FP93VW, men jag gillar inte den då den har en grymt dryg anti-glare som känns väldigt suddig i mina ögon.

Jag har varit lite inne på denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=946255
, men får kritik så som; overdrive trailing i spel, ljusblödning och sen att den inte är speciellt lämpad för spel då den ligger på 8ms i respons.

Och sen kampen mellan 16:10 vs 16:9, det ska väl inte göra någon speciell skilllnad när man tex spelar?
Jag är öppen för alla förslag och all hjälp! Och hoppas inte att ni alla är trötta på dessa frågor, hahaha

Tack på förhand!
Mvh, Alexander

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Jag har Dellen du länkade till och det är en väldigt bra skärm som man verkligen kan rekommendera. Men den har en väldigt kraftig anti glare, så om du är känslig för det så ska du absolut inte välja den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Jag har Dellen du länkade till och det är en väldigt bra skärm som man verkligen kan rekommendera. Men den har en väldigt kraftig anti glare, så om du är känslig för det så ska du absolut inte välja den.

Jag tror faktiskt att det kan bero på, nu när jag tänker efter, att skärmen kommer så pass nära då bakre delen av skärmen gör så att den kommer fram ca 4 dm från väggen och inte enda in som jag vill.

Tror du att det kan vara en skärm som det bör fungera att spela på? Med tanke på att den ligger på 8ms och inte 2-5ms som de flesta "spelskärmar gör".

Tack!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!