SweClockers besöker Dustin Expo 2012

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av JacobMardfelt:

Namnet på låten mellan inslagen någon?

Skrivet av Cable:

Någon som känner till vad det är för låt som spelar i bakgrunden?

Skrivet av Bejje:

Även jag vill veta vad det är för låt. Ingen som vet?

Skrivet av Cable:

Nu har de redigerat beskrivningen på YouTube.

Låten heter: Loubar - Spinner

Hittar tyvärr inte låten någonstans.

Skrivet av Bejje:

Skumt! Jag har kollat spotify, youtube och googlat på det, men får ingen träff. Är det felskrivet eller?

Det stämmer.. Musiken är gjord av en vän till mig, Loubar här på SweClockers. Han har lovat att försöka få ut låten genom Soundcloud, Youtube eller liknande.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det stämmer.. Musiken är gjord av en vän till mig, Loubar här på SweClockers. Han har lovat att försöka få ut låten genom Soundcloud, Youtube eller liknande.

Tack! Bra gjort av honom helt klart

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det stämmer.. Musiken är gjord av en vän till mig, Loubar här på SweClockers. Han har lovat att försöka få ut låten genom Soundcloud, Youtube eller liknande.

Håller med föregående talare, låten var riktigt trevlig

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av frankof:

Det är bara när dom pratar, bakgrundsmusiken låter ok, så jag tror det är micen.
x-fi fatal1ty och sennhiser hd 515

Jag hade ett x-fi kort förr som medförde ett onaturligt knaster så jag dyngade det. Men troligen är det mic-level som är för hög och slår över lite.

Permalänk
Skrivet av Cirap:

sweet!

jag var fram o hälsade på SweC gänget när de var på väg till Asus monter för intervju, sedan glider jag förbi lite smooth i bakgrunden när Emil intervjuar Philips (17:42) - och även i avslutande klippet syns jag rakt över Emils vänstra axel (höger för tittaren) när jag står o pillar på HTC One X (22:14)

Jag hade kul på mässan - läxade upp Motorolas representant om vilka versioner av Android som gäller för deras telefoner, pillade på HTC One serien och Asus padphone och givetvis alla untrabooks och SSD:er som fanns. grymt kul!

edit: tror de stalkade mig på mässan. Bild 7 i deras bildserie! sitter lagom forever alone och väntar på Sonys NFC demo

vad tyckte du om samsungs ultrabooks i 9 serien?
jag är rätt så intresserad i en... men priset lär väl vara typ 10000kr eller nåt

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk

7:30 *you dont say

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bejje:

Tack! Bra gjort av honom helt klart

Skrivet av Mocka:

Håller med föregående talare, låten var riktigt trevlig

Kul att ni gillar den :). Jag har laddat upp den på Soundcloud och aktiverat möjlighet till nedladdning.

soundcloud.com/magnusblix

Visa signatur

Cogito, ergo sum

Permalänk
Skrivet av landahl:

Jag tycker det låter som en riktigt rutten monitor. Kolla skillnaden mot en 30 här.

http://www.displaywars.com/30-inch-16x10-vs-29-inch-235x1

Och jämfört med en 27 här: http://www.displaywars.com/27-inch-16x9-vs-29-inch-235x1

Höjden på en sådan skärm är ju värre än 16:9.

Det gäller verkligen att man bara spelar hor+ spel på den skärmen annars får man två feta ramar till höger och vänster av bilden. Assasins Creed på den skärmen .. huga.
Som tur så är 99.9 procent av alla pc spel hor+ så om man har smak på en 21:9 skärm på 29 tum så är det ju bara att slå till, själv behåller jag min 30 tills det kommer ut en liknande storlek med högre upplösning.

I princip samma höjd som en 23" 16:9 som är en vanlig storlek, så jag skulle säga att den är tillräckligt hög samtidigt som att det bredare formatet kan ge mer inlevelse i spel.

2560*1080 skulle också ge en liten fps skjuts jämnfört med 2560*1440/1600

Det är dock stor risk att en sån ovanlig produkt hamnar i samma prisklass som en 1440 skärm, då håller jag med dig.. köper hellre en Dell U2711 etc.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk

Överklockning med flytande kväve av XX-CPU från Intel ! Jag hoppas verkligen att ni filmade det !

Och när NDA släppes så vill vi se det !

Alla verkade vara fokuserade på CPU som inte får omnämnas. Z77 moderkort, nya generationer av Ultra Books mm

Gissar att redaktionen redan har gjort massor av tester.

Ok jag vet att XX-CPU inte kommer att prestera bättre än SB på samma klockfrekvenser men gissar att den går att överklocka rejält.

" ROPEN SKALLA, XXX-BRIDGE TILL ALLA. NU! "

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loubar:

Kul att ni gillar den :). Jag har laddat upp den på Soundcloud och aktiverat möjlighet till nedladdning.

soundcloud.com/magnusblix

Awesome. Tack så mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loubar:

Kul att ni gillar den :). Jag har laddat upp den på Soundcloud och aktiverat möjlighet till nedladdning.

soundcloud.com/magnusblix

Tack så mycket! Riktigt bra låt!

Visa signatur

Cpu: Ryzen 5800x3D, 32 GB, GPU: EVGA RTX 3060 TI Massa SSDs

Permalänk
Medlem

Kul att ha med lite skärmtillverkare också, men är det bara jag som vill ha 4:3? Sitter med en av de sista bra 4:3 för konsumentmarknaden, matt IPS 1600x1200 på 20" är bra men börjar kännas lite lågt i jämförelse med 1920x1080 på 13" som vissa tillverkare har på bärbara maskiner.

Tack för låten Loubar!

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Inaktiv

19:42 - De är inte lätt när det är svårt!