Permalänk
Medlem

tysta och bra RadiatorFläktar?

Hej jag undrar om nån skulle kunna ge mig lite råd på några bra vattenkyllnings fläktar men de ska vara ganska tysta. Jag undrar ochså om GT 1450 rpm fläktarna är så bra som alla säger och tysta

Permalänk

Dom är bra:) men här finns flera bra också http://www.coolingstuff.se/c/8/flaktar/a1/1
Vad för radiator ska du ha?

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Inaktiv

Du kanske skulle söka ist?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Dom är bra:) men här finns flera bra också http://www.coolingstuff.se/c/8/flaktar/a1/1
Vad för radiator ska du ha?

jag ska 2 stycken i push and pull och det är en dubbel 120mm rad

Permalänk
Skrivet av Wibes:

Hej jag undrar om nån skulle kunna ge mig lite råd på några bra vattenkyllnings fläktar men de ska vara ganska tysta. Jag undrar ochså om GT 1450 rpm fläktarna är så bra som alla säger och tysta

Skulle inte kalla GT 1450 tysta, har själv ett par GT 1150 till mina radiatorer och de är rätt så tysta. Kör dom dock inte på mer än 5V och då blir de riktigt tysta

Permalänk
Medlem

Jag kör 3st GT 1450 rpm på min 360 rad och jag skulle inte vilja säga att dem är tysta sålänge du inte kör med en fläktkontroller.
Men de är bra utan tvekan (Kör dem på 800-1000 rpm beroende vad jag spelar)

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Avstängd

Kollade igår natt lite fläktar då jag vill byta på min h100 för att de låter ganska mycket på max.
Hittade några st som kanske någon här kan hjälpa mig med?

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2124949&view=c

Om inte någon av de.. Vilken skulle jag ta och varför?

Vill ha fläktar med BRA FLÖDE samt att de ska vara lite tystare

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Skrivet av Wibes:

jag ska 2 stycken i push and pull och det är en dubbel 120mm rad

Skrivet av BullZeye:

Kollade igår natt lite fläktar då jag vill byta på min h100 för att de låter ganska mycket på max.
Hittade några st som kanske någon här kan hjälpa mig med?

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2124949&view=c

Om inte någon av de.. Vilken skulle jag ta och varför?

Vill ha fläktar med BRA FLÖDE samt att de ska vara lite tystare

Enermax magma 120mm är många som kör med,
Och förstår varför du tycker dom låter på Max;) typ orkan.
Ja skulle köra på magma pga ett bra pris förhållande till ljudnivån och luftflöde:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Failbygge:

Enermax magma 120mm är många som kör med,
Och förstår varför du tycker dom låter på Max;) typ orkan.
Ja skulle köra på magma pga ett bra pris förhållande till ljudnivån och luftflöde:)

grejen är dock den att man inte hört så mycket om de ;S

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Skrivet av xZistence:

grejen är dock den att man inte hört så mycket om de ;S

Flerar av dom extremaste vattenkylningbyggena kör med det märkes fläktar:)
Men gt är en bra fläkt med men skulle ta fläktar som är runt 1200rpm för få ner ljudnivån en hel del:) då man inte behöver så mycket luftflöde till radiatorer

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!