Permalänk
Medlem

24 eller 27 tum för 6k??

Hej skapar ännu en köp råds tråd sorry men skulle vilja ha hjälp med lite tips som jag inte kan hitta i forumet.
Saken är den att jag skall köpa ny skärm I pris klassen 6000kr
Kraven är 24 eller 27
helst 27 med 2560 1440
antingen ips eller 120 hz då jag spelar dock en sak som har minskat ganska mycket på sistone skärmen skall även funka att surfa och kolla på film med.
Har kollat på dessa dell 27 tum och hp 27 tum som har någon erfarenhet av dessa två och är det värt att köpa en 27 tum med 1440 upplösning för så liten peng??? Tror inte jag har några problem med anti glair lagret.

Jag är med veten om att jag bör uppdatera mitt graffe men jag väntar på 7990

Permalänk
Medlem

HP saknar OSD men är då lite snabbare respons än Dellen.

Tydligen samma panel, men HP är mer bantad göra det den ska utan massa finesser.

Säg så här, jag hade en Samsung 30" tidigare, en 2560x1600, ganska bra AG på den, fin bild, dock gick den sönder och jag köpte en Dell U2711, efter allt prat om den hemska AGn på Dell började jag undra vad dom prata om, AG på Dell stör mig inte alls, men kommer du från Macintosh lägret så förstår jag att man inte tycker om AG för Apple skärmarna är som speglar och tydligen gillar vissa att deras skärm är en spegel.

Dvs AG stör inte mig det minsta på Dell, dessutom föredrar jag 27" framför 30", anledningen är att 2560x1440 är mycket bättre för mina ögon när jag skriver dokument eller läser mycket, på min gamla 30" var det mycket jobbigare för ögonen trots större storlek på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

HP saknar OSD men är då lite snabbare respons än Dellen.

Tydligen samma panel, men HP är mer bantad göra det den ska utan massa finesser.

Säg så här, jag hade en Samsung 30" tidigare, en 2560x1600, ganska bra AG på den, fin bild, dock gick den sönder och jag köpte en Dell U2711, efter allt prat om den hemska AGn på Dell började jag undra vad dom prata om, AG på Dell stör mig inte alls, men kommer du från Macintosh lägret så förstår jag att man inte tycker om AG för Apple skärmarna är som speglar och tydligen gillar vissa att deras skärm är en spegel.

Dvs AG stör inte mig det minsta på Dell, dessutom föredrar jag 27" framför 30", anledningen är att 2560x1440 är mycket bättre för mina ögon när jag skriver dokument eller läser mycket, på min gamla 30" var det mycket jobbigare för ögonen trots större storlek på skärmen.

Okej men att köpa en så högupplöst skärm för 6 tusen är vettigt ?? Jag drog upp ag då jag sett mycket folk som har prakat på det. Men kan nog bli till att köpa dell skärmen då

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av xmol94:

Okej men att köpa en så högupplöst skärm för 6 tusen är vettigt ?? Jag drog upp ag då jag sett mycket folk som har prakat på det. Men kan nog bli till att köpa dell skärmen då

Om du tycker att skrivbordsytan är värd 6k så är den det.
Har en Dell u2711, aldrig mer 1920x1080/1200.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Köp 27 tummaren. WIN WIN