Överklocka E8400 med msi p45 neo-f och twin2x ddr2 6400

Permalänk
Medlem

Överklocka E8400 med msi p45 neo-f och twin2x ddr2 6400

Som rubriken, kan man överklocka den cpu:n med det moderkortet? Eller är det för dåligt? Ger för lite ström till cpu:n för att det ska bli stabilt?

Edit: ska tilläggas att det är inte min nuvarande rigg utan den bara står och dammar så hade varit kul att klocka något som är svårare än en Sandy bridge.

Permalänk
Medlem

finns bara ett sätt att ta reda på hur det går
men jo klart de ska gå att klocka, hur långt det går är en annan fråga men utan att testa så går det ju inte säga att den kommer nå si eller så utan problem.
tyckte inte det va så svårt att klocka min gamla E6550 jag hade, ifs va det bara från 2.33 till 2.8 om jag kommer ihåg rätt... men ändå!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

finns bara ett sätt att ta reda på hur det går
men jo klart de ska gå att klocka, hur långt det går är en annan fråga men utan att testa så går det ju inte säga att den kommer nå si eller så utan problem.
tyckte inte det va så svårt att klocka min gamla E6550 jag hade, ifs va det bara från 2.33 till 2.8 om jag kommer ihåg rätt... men ändå!

okej, nä tänkte bara höra ifall någon hade erfarenhet av detta moderkortet. Efter litet googlande hitta jag några som använts sig av detta kortet vid överklockning av samma processor så ska nog prova i påsk

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0ntn:

Som rubriken, kan man överklocka den cpu:n med det moderkortet? Eller är det för dåligt? Ger för lite ström till cpu:n för att det ska bli stabilt?

Edit: ska tilläggas att det är inte min nuvarande rigg utan den bara står och dammar så hade varit kul att klocka något som är svårare än en Sandy bridge.

när jag klockade min e8500 låste jag pci-e porten och underklockade mina ddr2 minnen från 800 tiöö 667 mhz sen vräkte jag på med 400mhz på FSB'n och installerade en chipset kylare på FSB'n, den gick i nästan 4ghz med auto på resten av inställningarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

när jag klockade min e8500 låste jag pci-e porten och underklockade mina ddr2 minnen från 800 tiöö 667 mhz sen vräkte jag på med 400mhz på FSB'n och installerade en chipset kylare på FSB'n, den gick i nästan 4ghz med auto på resten av inställningarna

vad låg vcoren på då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0ntn:

vad låg vcoren på då?

1.445v har jag för mig att jag körde men testa dig fram och kolla vad som är stabilt

Skickades från m.sweclockers.com