Permalänk
Medlem

Prime95 error

Jag håller på att överklocka min I5 2500K, just nu ligger den på 4,6GHz.
Under 100% load ligger den på 1.360V. Jag kör med offset mode och den är inställd på +0.085.

Efter 1 timmars test på får detta error. Jag började på +0.070 men då fick jag bluescreen vid uppstart av datorn.
Och sedan fortsatte jag upp, och detta är den längsta prime test jag har lyckats med.
Ska jag fortsätta att öka volten eller vet ni någon annan lösning?

Visa signatur

Chassi: Carbide Air 540 CPU: I5 2500k @ 4.5 GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz GPU: Evga copperhead 690 Custom vatten Moderkort: P8Z68-V LX PSU: Corsair RM 1000W Lagring: Samsung EVO 250GB, Western Digital Green 2TB Ljudkort: Creative Sound Blaster Z

Permalänk
Hedersmedlem

du kan nog öka lite till men skulle rekommendera att klocka ner lite annars är det stor risk att du steker din i 5:a

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Slå igång PLL overvoltage i BIOS om du inte redan har gjort det, det hjälper en hel del. Det är ganska lugnt att även höja spänningen en del om det behövs.

Skrivet av tkoop1:

du kan nog öka lite till men skulle rekommendera att klocka ner lite annars är det stor risk att du steker din i 5:a

Max 63 grader enl bilden, det är långt ifrån stekhett. Jag skulle säga att så länge man ligger under 80 grader i Prime95 så är det lugnt.

Permalänk
Hedersmedlem

ja men hur mer man höjer volten hur varmare blir det han kan ju få det stabilt fast de blir nog iaf 12 grader varmare om han höjer volten lite bara

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!