CM Storm släpper Quickfire Pro med Cherry MX i flera färger

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av gammarayburst:

Inget handledsstöd gör att det går bort från intresselistan för min del. Ser framemot Storm trigger dock! Det har extra allt, inklusive ett handledsstöd som heter duga. Klarar bara 6 knappar samtidigt dock om jag inte förstått det fel, fast jag vet inte vem det skulle vara ett problem för i praktiken

Det är bara att göra ett eget av en träbit, det blir mkt bättre än skiten man får med standard med tangentbord som har handledsstöd.

Skrivet av BasseBaba:

Hmm kalla mig grinig men jag tvivlar. Har varit på dom flesta större aktörerna angående CM's tenkeyless tgb och det verkar ju vara totalt omöjligt att få dom att ta in det, så vetefan varför det skulle bli bättre med detta.

Jag kastade in handduken och beställde två filco istället.

Lite lustigt att du tog två filco istället, det är samma tillverkare som gör CM rapid som filco, alltså köpte du precis två CM rapid till ett högre pris.

Själv ser jag verkligen fram emot detta tangentbord, inte för att jag bethöver det, men för att det är bättre med kvalitétsprodukter även från dessa såkallade "gaming tangentbord".

Permalänk
Medlem

Kommer bara med svarta och röda brytare med nordisk layout

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Hedersmedlem

Känns som att Coolermaster inte riktigt vet vad "n-key rollover" innebär.
På produktsidan för QuickFire Pro skriver de "NKRO in USB mode", men i själva specen skriver de "N-Key Rollover: 6/Full N Key"
De verkar tro att N-key Rollover är någon sorts beteckning för att den klarar ett visst antal knappar nedtryckta samtidigt, men N-Key innebär att den klarar ALLA knappar samtidigt.
På produktidan för Trigger har de iaf skrivit ena grejen rätt, nämligen "Anti-ghosting 6 key rollover" vilket är helt rätt beskrivet. De skriver fortfarande knasigt i specen dock, "N Key Rollover: 6"

Så, för de som undrar så har endast Rapid full n-key rollover (via PS/2), Pro och Trigger har 6-key rollover.

Vet inte om det är en dealbreaker för mig, men vet att det spelar mer roll för vissa än andra.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Inget tenkeyless? Då går det bort för mig också.

Varför ska det vara så svårt för tillverkarna att uppfylla följande kriterier:

Tenkeyless
Röda switchar
Nordisk layout

Finns ju säkert mängder med folk som vill ha detta.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Moriquende:

Inget tenkeyless? Då går det bort för mig också.

Varför ska det vara så svårt för tillverkarna att uppfylla följande kriterier:

Tenkeyless
Röda switchar
Nordisk layout

Finns ju säkert mängder med folk som vill ha detta.

Men det har de ju redan sedan tidigare: http://www.cmstorm.com/en/products/keyboards/quickfirerapidre...
Hittar dock inte den versionen i någon svensk webshop, så du får väl maila dem och fråga om den röda kommer komma till nordiska marknaden eller ej. :/

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Någon som vet nåt bra ställe i Göteborgsområdet där man kan känna på skillnaden mellan röda och svarta?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Fel form på enter knappen för mig.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Men det har de ju redan sedan tidigare: http://www.cmstorm.com/en/products/keyboards/quickfirerapidre...
Hittar dock inte den versionen i någon svensk webshop, så du får väl maila dem och fråga om den röda kommer komma till nordiska marknaden eller ej. :/

Är det rätt form på enter tangenten på dom då?

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LoppanH:

Fel form på enter knappen för mig.

Skrivet av Moriquende:

Är det rätt form på enter tangenten på dom då?

På bilderna är det ju den engelska layouten, varför skulle det vara smal tangent på svenska/nordiska när det inte överensstämmer med rätt layout?
Har aldrig stött på ett svenskt/nordiskt tangentbord med "fel" enter-tangent iaf... :/

http://en.wikipedia.org/wiki/Keyboard_layout#United_States
http://en.wikipedia.org/wiki/Keyboard_layout#Swedish

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silver:

Kommer bara med svarta och röda brytare med nordisk layout

Är det blåa man vill ha? Jag vill iaf ha dom som är helt tysta...

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Är det blåa man vill ha? Jag vill iaf ha dom som är helt tysta...

Blåa låter generellt mest. De har ett "klickljud" när de aktiveras.
Bottnar man inte tangenterna alls så är röda, bruna och svarta inte så farligt ljudliga, men i praktiken så bottnar man alltid en del. Helt tysta blir de aldrig.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av tEan:

Det är det jag vill ha men med röda brytare.Verkar inte som om det här kommer till Sverige http://www.cmstorm.com/en/products/keyboards/quickfirerapidre... tyvärr

Do want!!!!

Hur gick detta till? Har CM Storm Spawn, CM Storm Enforcer och väntar på ett CM Storm Quickfire xD

Dold text
Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

någon som vet något ifall detta eller trigger kommer till sverige?
jag skulle, som någon annan nämnde, hellre ha trigger pga handledsstödet

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Tycker nog QPad MK-50 är klart sexigare än CMs utmanare. Går också att få med valfria brytare från QPads hemsida.

Sen noterade jag att det var många här som suktade efter 'tenkeyless' tangentbord vilket jag finner lite förbryllande. Jag har själv otroligt små händer men förstår ändå inte varför man vill ha ett kompakt tangentbord? Osäker på vilket spel det skulle vara en fördel i och om man skriver vinner man ju tokigt mycket mer på att byta till Colemak eller Dvorak? Någon kanske kan upplysa om fördelarna med tenkeyless 'layouten'

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av takeoninja:

Tycker nog QPad MK-50 är klart sexigare än CMs utmanare. Går också att få med valfria brytare från QPads hemsida.

Sen noterade jag att det var många här som suktade efter 'tenkeyless' tangentbord vilket jag finner lite förbryllande. Jag har själv otroligt små händer men förstår ändå inte varför man vill ha ett kompakt tangentbord? Osäker på vilket spel det skulle vara en fördel i och om man skriver vinner man ju tokigt mycket mer på att byta till Colemak eller Dvorak? Någon kanske kan upplysa om fördelarna med tenkeyless 'layouten'

Skickades från m.sweclockers.com

Kompakt tangentbord är inte samma sak som tenkeyless. Ett kompakt har layouten ändrats, tangenter bytt storlek och mellanrum tagits bort.

Ett tenkeyless är precis samma som ett standard (även om det såklart finns kompakta med tenkeyless).

Fördelen med ett standard tenkeyless är att (om man är högerhänt) får mindre avstånd mellan höger och vänsterhand. Istället för att armarna formar ett "V" formar de ett "A". Dina händer/armar är som "starkast" framför din kropp, så ett A blir både skönare och mer ergonomiskt (sliter mindre på kroppen).

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB