Fredagspanelen 34: SSD i testlabbet, AMD Trinity i maj, GTX 680 från partnertillverkare

Permalänk

Först vill jag tacka för fredagspanelen vilket alltid är härligt att se.sen vill jag tacka alla som jobbar på Sweclockers för ett enormt bra jobb som ni gör,men allra mest vill jag tacka Emil och Jonas för ert enormt suveräna jobb som ni gör inte bara på fredagspanelen utan allt ni gör,kan tänka mig att det måste vara slitsamnt att åka på alla mässor och sen hem och rapportera allt plus allt annat ni gör.sen till panelen igen ,enligt mig är ni två som skapta för att göra detta tillsammans ni ser verkligen ut att trivas ihop när ni gör detta och jag gillar eran humor och sarkasm.hoppas att det blir många fler paneler och fråge lådor under kommande år

Permalänk
Medlem

Lite halvdålig stil att klaga över ett bonusinslag som pga diverse omständigheter inte blev av, helt klart. Tror dock att en del som skrev otrevliga kommentarer var lite halvt oseriösa, så ta det inte på för stort allvar
Trevlig panel som alltid

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Made my day!
Ja, jag har haft en väldigt tråkig dag...

Permalänk
Medlem

21 December 2012!

Permalänk
Inaktiv

skulle just se på fredagspanelen då jag såg att bilden är riktigt konstig då jag kollar på sweclocker men vanlig på youtube.
På hemsidan så blir det typ en orange kopia på händerna som är en bit nedanför dom riktiga händerna

Permalänk
Medlem

Apropå leveransen av grejerna som ni behöver för era nya fredagspaneler... Har ni beställt en green/bluescreen som ni ska filma mot och lägga in coola effekter bakom er eller?

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det undrar nog alla, hehe. Finns en massa NDA-dokument som specificerar vad man får och inte får säga, och i vilka sammanhang. Soppa.

Angående Intel X79, redan fått lite oroliga reaktioner där.. SATA genom "SCSI-emulering" på den plattformen fungerar utmärkt, när det väl fungerar. Oftast är det inga problem med en helt färsk installation och senaste drivrutinerna, det är när man börjar flytta runt saker eller byta enheter som det ibland går åt skogen.

När man väl "fastnat" med den sämre prestandan verkar det vara i stort sett omöjligt att få helt ordning på eländet igen, jag satt nog i ett par timmar med Google samt diskussioner med moderkortstillverkare utan att hitta en lösning (utom att installera om operativsystemet). Testade alla upptänkliga drivrutiner med byten till höger och vänster, men fick ändå i runda slängar 50-60 % av motsvarande siffror för Z68. Men som sagt, vid en "vanlig" uppsättning där man kör in drivrutinen under själva installationen ska det vara grönt, enligt tillverkarna vi pratade med. Som testplattform för just SSD är det dock lite problematiskt, och Z68 känns mycket enklare.

Höll på att sätta kvällsmackan på tvären när jag hörde om SATA-problemen på X79. Har precis beställt ett X79 som jag tänker köra RAID 0 på... Skönt att du redde ut en del frågetecken här bland kommentarerna. Jag ser fram emot att lämna Pentium D, i945P, ICH7/R och ta steget in i framtiden...

Visa signatur

TE Computer-1|B550|5600X|NH-D9L|2x8GB|980 Pro|RTX 3060|SF600|Benq 21:9|B&W MM-1|B&O H95

Permalänk

Doften av pendeltågsbromsar

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk

Sista fredagspanelen. För alltid... Ni får inte trolla sådär! Jag blev "annoyed"...

Visa signatur

http://planetnimn.blogspot.se Välkommen till Planet Nimn!

Permalänk
Medlem

Mycket bra!

Visa signatur

[[MSI 34" Optix MAG341CQ - Ryzen 7 5700X - ASUS Rog STRIX B550 Gaming - Kingston FURY Beast RGB 32 GB 3600 Mhz- XFX AMD Radeon™ RX 5700 XT 8GB GDDR6 THICC III Ultra - NVMe Samsung SSD 980 1000GB - Crucial P3 500GB M.2 - Corsair CX600M - Cooler Master HAF 912 COMBAT WINDOWED VERSION]]

Permalänk
Medlem

18:39 <-- polisbilen på G utanför sweclockers xDDD

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

"Om du skulle välja någon av dessa, vilken skulle du tagit då?"

Kör gärna detta alltid, när valet finns! Mest för jag tycker det är kul att se vilken ni väljer *spännande och se/höra vilken det blir**

Stort tack för (som alltid) en bra FredagsPanel! Som jag lyssnat på;)

*host* host* när kommer ljudfilen? *host*

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]