vart köpa 15,4" touchscreen/panel(digitizer?)

Permalänk
Avstängd

vart köpa 15,4" touchscreen/panel(digitizer?)

Raderat

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av RazerBlader:

Tack för länken dock var det inte intressant vid den prisklassen med tanke på att de är resistiva displayer och inte kapacitiva

Står att dem har andra sorter:

Touchscreen kit

Observera att dessa märken och modeller endast är ett axplock av de typer som finns i ICD:s sortiment. Vi har touchscreen element från 5,6" upp till 32". Vi har även alla större touchscreensteknologier i sortimentet (resistive 4 och 5 tråd, kapasitiv, IR och SAW). Letar Ni efter andra typer så kan Ni kontakta oss på info@icd.se för prisuppgift eller mera information.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Jag är också lite sugen på touchscreen. Fast jag har tänkt att bygga en enkel lösning på en stationär dator. Kan någon förklara skillnaden mellan Resistiv och Kapacitiv touchscreen?

Ska man köpa en skärm som redan har touchscreen eller ska man plocka ihop något med en gammal dator skärm som man har liggandeS?

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av 19KeVVa93:

Jag är också lite sugen på touchscreen. Fast jag har tänkt att bygga en enkel lösning på en stationär dator. Kan någon förklara skillnaden mellan Resistiv och Kapacitiv touchscreen?

Ska man köpa en skärm som redan har touchscreen eller ska man plocka ihop något med en gammal dator skärm som man har liggandeS?

Om du inte orkar googla/wikipedia så är den lätta förklaringen: En resistiv skärm kräver ett fysiskt tryck för att registrera din rörelse/klick (Precis som dom första touch telefonerna). En kapacitiv är precis som nya touch mobiler, Hur känslig som helst och kräver bar en försiktig kontakt med finger etc.
Dom kapacitiva brukar även oftare ha flerfingers stöd:)
Kapacitiv är självklart att föredra.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan