Permalänk

problem med vattenkylningen hemmabygge

Tjenare, det är så att jag har lite problem med vattenkylningen i datorn, grafikkortet bara lägger av ibland, ett 4890 xfx, radiator AVC, Pumpen köpte jag för 199kr på jula Och jag tror att det är ström till den som gör att det dör, tror den tar för mycket. 400watt FSP nätdel, Vatten block CPu och VGA är från Zalman's Reserator set, Har en EK 150 advanced reservoar, Ikonik Cooling liquid, amd processor AM2, Msi moderkort am2+,

Felen jag ser är, grafikkortet blir helt svart, eller att det börjar visa massa tjocka vita flimmer ränder.
Säkert fel på grafikkortet också, men när jag har igång allt så är GK bara 32 grader varmt typ och processorn är bara 20 grader, så kylningen är inget konstigt

Riktigt budget bygge, kostat mig typ bara 300 kr totalt för allt.

lust att ge något svar iallafall _? ställ inte mycket frågor bara, för allt jag vet är det jag sagt.

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.

Permalänk

har du nån kylning på grafikkortets minnen och vrm? eller täcker bara blocket gpu kärnan? isåfall kan minnen och speciellt vrm bli för varm då du inte har nån fläkt som flyttar luften där längre.

/Danne

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ryzen 5600X, 32Gb ram, 3070Ti

Permalänk
Skrivet av Flexymannen:

har du nån kylning på grafikkortets minnen och vrm? eller täcker bara blocket gpu kärnan? isåfall kan minnen och speciellt vrm bli för varm då du inte har nån fläkt som flyttar luften där längre.

/Danne

Skickades från m.sweclockers.com

har satt kylflänsar på dem samt en schyte fläkt som är riktad direkt på dem

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.

Permalänk

körde pumpen på extern ström adapter, då funkade allt, så jag plockar ner allt igen och kör de normalt
var bara ett projekt

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.