Permalänk
Medlem

Bästa uppgraderingen för min dator

Tjena. Jag funderar på att köpa någonting till mindator för att göra den ännu bättre. Det jag har är:

6950 2gb
8gb ram
i2500k 4ghz
P8Z68-VPRO
650w psu

jag har redan köpt chassi, mus,tangentbord och fläktar. Vad skulle vara en super upgradering? är grafikkort det ända?

Pengar att spendera. Ja, jag ha runt 9000, men vill inte lägga allt. så billigt, men så bra upgradering så möjligt skulle vara bra, men skriv allt ni kommer på så får jag kolla på det.

Tack

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Tjena. Jag funderar på att köpa någonting till mindator för att göra den ännu bättre. Det jag har är:

6950 2gb
8gb ram
i2500k 4ghz
P8Z68-VPRO
650w psu

jag har redan köpt chassi, mus,tangentbord och fläktar. Vad skulle vara en super upgradering? är grafikkort det ända?

Pengar att spendera. Ja, jag ha runt 9000, men vill inte lägga allt. så billigt, men så bra upgradering så möjligt skulle vara bra, men skriv allt ni kommer på så får jag kolla på det.

Tack

----------------------------------------------
Varför inte köpa ett till 6950?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd

En skärm

Permalänk
Medlem

Tycker redan du har tillräckligt för dagens spel, spara och köp något roligare. Eller spara till framtiden Annars kanske någon kringsutrustning, custom vattenkylning, modda något roligt m.m

Permalänk
Medlem

En Solid state drive.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Jag skulle också tro att en riktigt fet skärm skulle bli skitgrymt, kanske en 27" skärm med upplösningen 2560 * 1600 (eller vad det nu exakt ligger på) skulle vara riktigt grymt!

Trevligt i spel och underbart i exempelvis bildbearbetning och liknande.

Eller kanske en eyefinity rigg skulle vart roligt att pyssla med?

EDIT: självklart ska du ha en SSD, det måste nästan vara det första att satsa på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloudPW:

Tycker redan du har tillräckligt för dagens spel, spara och köp något roligare. Eller spara till framtiden Annars kanske någon kringsutrustning, custom vattenkylning, modda något roligt m.m

+1

Tycker också att du ska spara pengarna

Permalänk
Medlem

Uppgradera inte om du inte känner att du behöver. En ssd annars tycker jag.

Men som sagt, uppgradera när du verkligen behöver, det är ju bara onödigt annars.

Visa signatur

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

ett annat moderkort det där är mest för typ "office" jobb

Visa signatur

CPU: i7 4790k + Corsair H60 Moderkort: Asus maximus vii gene Grafikkort: Evga gtx 770 sc acx Ljudkort:Soundblaster z Nätaggregat: Fractal design newton r3 600w Chassi: Corsair 350d Ram: Corsair vengceance pro red 2X4GB SSD: Samsung 840 EVO 250GB HDD: Seagate barracuda 2TB Tangentbord: CM Storm ultimate Mus: Razer Deathadder Chromal Headset: Steelseries Siberia V2 Orange

Permalänk
99:e percentilen

En SSD, givetvis! Du kan köpa en 120 GB för bara drygt 1000 kr och ändå få en riktigt rejäl skjuts.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Ja du, för att kunna ge dig ett seriöst råd måste vi ju veta vad du använder din dator till. Spela? ( i så fall vilka spel) rendering?. Jag menar sitter du bara och lira msröj så skulle jag ju råda dig till att sälja den istället.

Visa signatur

im gonna walk the earth like Kane

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse.99:

ett annat moderkort det där är mest för typ "office" jobb

Vad i helsike har moderkortet med prestanda att göra? Det blir ju inte bättre/sämre för vilket moderkort man har i spel.. Det som är skillnaden är diverse pci/ram/sata portar osv. Och mera funktioner och överklocknings möjligheter, fler/färre usb portar bättre ljudkort m.m så moderkort är onödigt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse.99:

ett annat moderkort det där är mest för typ "office" jobb

Eh? Har du tatt lite många påsksnapsar?

@TS

1. Köp SSD om du inte har
2. Vad har du för CPU-kylare? Kan vara värt att investera i en bra sådan och överklocka lite mer.
3. Spara pengarna
4. Nytt grafikkort, men det du har är ju faktiskt rätt kompetent. Men bränner pengarna i fickan så...

Skrivet av PhilipWendel:

Vad i helsike har moderkortet med prestanda att göra? Det blir ju inte bättre/sämre för vilket moderkort man har i spel.. Det som är skillnaden är diverse pci/ram/sata portar osv. Och mera funktioner och överklocknings möjligheter, fler/färre usb portar bättre ljudkort m.m så moderkort är onödigt..

Speciellt som han redan har ett bra moderkort. Blir inte så vansinnigt mycket bättre än det han har... http://www.sweclockers.com/recension/13939-intel-z68-for-sand...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

En SSD, givetvis! Du kan köpa en 120 GB för bara drygt 1000 kr och ändå få en riktigt rejäl skjuts.

Har funderat på det, men 2 saker gör mig tveksam. 1. tänkt om det inte är så överdrivet grymt som man tänkt sig. Jag menar, 2 sekunder snabbar loading tid är kanske inte värt 1000kr (inte bokstavligt 2 sek, men ni fattar), sen måste man ju ominstallera om allt, eller räcker det med att man sparar allt på 1 disk och sedan bara kopierar?

Till er andra. Ok, men hur är det med ett till grafikkort, CF? Det går ju att plocka upp en på marknaden för runt 1400-1500, inte farligt ju. Sen resten kan jag spara som ni säger. Det ända som oroar mig här är att 1. micrustruttering (stavning lol?) 2. kan man använda det i alla spel. Spelar Rift, bf2,bf3,bc2 och kommer spela gw2. Vill ju inte heller lägga ut 1500 om det inte går att använda eller att det inte blir en så bra fps höjning. 3. 650w är lite för CF?

Tack igen

edit: kanske en riktigt dum fråga, men kan CF andvändas i mmorpg spel? jag har ju sätt folk som får micrustruttering i bf3, men hur ser det ut om man skulle få det i mmorgp's?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av waktron:

Ja du, för att kunna ge dig ett seriöst råd måste vi ju veta vad du använder din dator till. Spela? ( i så fall vilka spel) rendering?. Jag menar sitter du bara och lira msröj så skulle jag ju råda dig till att sälja den istället.

som jag svarade på en annan, men skriver det igen :), mest bf2,rift,bf3,bc2, kommer att spela gw2. spelar allt från mmorgp,mmofps. så ja, mmo spel i alla sorter mest

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Köp en rejäl Vertex4 för 3000kr.
Resten köper du whisky för.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

SSD helt klart, med Intel SRT så blir det en riktigt fin boost

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZiM:

SSD helt klart, med Intel SRT så blir det en riktigt fin boost

det står ju emellan ssd eller CF, men är rädd att CF inte funkar på alla spel och jag antar att 650w är aldeles för lite så det kommer ju gå på 1000kr för en 750-850w

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP