Permalänk

Pentium 4 Värde

*Hoppas detta blev rätt forumdel*
Iallafall, jag har nyligen fått fatt i 2 st Intel P4 Processorer, några äldre datorer hade dem,

Ena är 2.0 Ghz andra 2.4 Ghz vad det står på dem, som titel lyder hur mycket kan dessa vara värda idag ?

Permalänk
Medlem

30-50 kr styck kanske?

Permalänk
Medlem

Hade du väntat dig att de skulle göra dig rik? Din pensionsförsäkring? :cry:

Permalänk

Haha Nejdå, jag förväntade mig faktiskt bara tjugolappen däromkring. Bara en intressant grej, tänker förmodligen bara spara dem om man leka med någon gammal dator

Permalänk
Hedersmedlem

Eller ha dem som julgranspynt!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

p4or är potentiella nyckelringar i mina ögon

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoXeR123:

p4or är potentiella nyckelringar i mina ögon

Fast då ska det helst vara LGA775 och inte 478 ^^ Annars sticks det i fickan

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

pentium 4 <3 kommer i håg när man satt på en sådan jävel

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoXeR123:

p4or är potentiella nyckelringar i mina ögon

får jag fråga vad du menar med det?
menar du att den används som nyckelring dvs man sätter nycklar på den eller att man sätter den på en nyckelring som ett smycke?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Elghinnarisa:

får jag fråga vad du menar med det?
menar du att den används som nyckelring dvs man sätter nycklar på den eller att man sätter den på en nyckelring som ett smycke?

Ja, och i hans ögon!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

får jag fråga vad du menar med det?
menar du att den används som nyckelring dvs man sätter nycklar på den eller att man sätter den på en nyckelring som ett smycke?

---------------------------------------------------
Vilket som egentligen, men smidigast är väl att ha som smycke antar jag, värdet i dem är noll iaf, inte ens en tjuga på de där, finns mängder av dem därute

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Ja, och i hans ögon!

Skrivet av godspeed:

---------------------------------------------------
Vilket som egentligen, men smidigast är väl att ha som smycke antar jag, värdet i dem är noll iaf, inte ens en tjuga på de där, finns mängder av dem därute

lät som en kul grej bara så undra lite vilket av dem han menade har nog ett par p4'or någon stans hemma i mitt gamla rum hos päronen.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd

har själv en 990x som nyckelring

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Elghinnarisa:

lät som en kul grej bara så undra lite vilket av dem han menade har nog ett par p4'or någon stans hemma i mitt gamla rum hos päronen.

Ja, gör ett hål och sätt en nyckelring där, voilá så har du en tuff nyckelring med tyngd.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Ja, gör ett hål och sätt en nyckelring där, voilá så har du en tuff nyckelring med tyngd.

må prövas

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av combatzone:

har själv en 990x som nyckelring

Bildbevis kräves om du inte vill bli antagen för TROLLANDE!

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Rekordmedlem

Beroende på modell så kan de vara bra som reservdelar, sockel 423 är ovanliga, större värde har de inte ännu, men pensionsförsäkring kanske de blir om du är ung, om 50 år är det samlarprylar
Är det en fin Prescott så kan man ha dem till att värma upp saker, men då kanske de inte blir så bra samlarobjekt om 50år.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Haha tack allihopa, men känner att ni får diskutera era nyckelringar på annat håll Jag har fått mitt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoXeR123:

p4or är potentiella nyckelringar i mina ögon

Gärna med en gpu runt halsen.

Skrivet av Deathdancer:

Fast då ska det helst vara LGA775 och inte 478 ^^ Annars sticks det i fickan

En fil gör den mindre vass