Permalänk
Medlem

Behöver lite hjälp tack :)

http://http//:coretemp 120904Hej.

Har många frågor ang rpm på fläktar samt olika temp i lådan!!

Jag kan börja med att fråga vad har dom för funktion och var sitter dessa core 1 - 4
jag skickar med en bild.

Kommetera gärna övriga rpm och temperature bilden är tagen när datorn varit i gång ca 20 min
utan någon belastning.

Ja tyvärr står lådan under skrivbordet nära ett element kanske inte helt optimalt:(

Här kommer lite fakta godis:

Har en corsair 800D låda med:
Asus P6X58D-E moderkort
Intel i7 950 3.07 GHz proc
H70 kylning
6 GB corsair 1600 Mhz internminne
Gigabyte GTX 470 1280mb GDDR5 graffik
BenqQ M2700 skärm
Corsair 850W nättagg

I lådan har jag två 180mm fläktar i botten, samt tre st 120mm i toppen
plus dom två 120mm till själva H70.

tack
nils

Permalänk
Medlem

fixa länken, den funkar inte.
sen kan vi ge dig feedback

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

fixa länken, den funkar inte.
sen kan vi ge dig feedback

provar

nils

Permalänk
Medlem

nopp funkar inte de heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av amd28+:

Ta en print screen av resultatet istället, släng in den i paint och spara som en .bmp eller så och ladda upp den, den där länken kommer aldrig funka, den är i helt fel format

Permalänk
Medlem
Citat:

[QUOTE="amd28+;12146740"]

http://www.SweClockers.com/

Permalänk
Medlem

funkar fortfarande inte, använd utav tinypic eller imageshack och länka eller klistra in den i inlägget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av V1LL33:

Ta en print screen av resultatet istället, släng in den i paint och spara som en .bmp eller så och ladda upp den, den där länken kommer aldrig funka, den är i helt fel format

Sorry inte bra på detta har sparat bilden som .bmp i paint.

hur gör jag för att ladda upp den?

Permalänk
Medlem

Gå in på imageshack.us och ladda upp den, kopiera länken du får där, ska vara i [IMG] taggar, och klistra in den här på forumet så kommer den dyka upp

Du behöver inte göra ett konto på sidan för att ladda upp en bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av V1LL33:

Gå in på imageshack.us och ladda upp den, kopiera länken du får där, ska vara i [IMG] taggar, och klistra in den här på forumet så kommer den dyka upp

Du behöver inte göra ett konto på sidan för att ladda upp en bild

Permalänk
Medlem

Det är helt enkelt vad varje enskild kärna har för temp, och allt ser bra ut.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Det är helt enkelt vad varje enskild kärna har för temp, och allt ser bra ut.

OK tack skickar en bild när jag spelat BF3 ett tag, brukar springa upp till runt 68" grader på någon av kärnorna.

Kanske lite för högt men som sagt lådan är under skrivbordet nära elementet (svalt just nu) .

Kul att du tycker det ser bra ut väldigt nöjd med datorn annars, känns som jag kan köra kanske 2 år
till med denna konfiguration.

Möjligtvis byta till ett annat graffe någon tyckte att jag borde köra sli om man får tag i ett GTX 470 till
(inte lätt inte...).

Men enligt kunnigt folk skall man uppsolut inte köra sli på detta moderkortet med två st GTX 470
mellanrummet blir noll mellan korten vilket sabbar all kylning till korten, stämmer jag har kollat hur det
ser ut på platserna.

Bättre då att byta till ett 580 el 680 kort....

nils