Permalänk
Medlem

Minnen 2400MHz

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1030086 Är det här dom snabbaste minnerna på marknaden? Blir det verkligen nån skillnad på säg minnen som har
1600MHz?

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem

ja det är de snabbaste minnena tills ddr4 kommer ut. nej skillnaden blir minimal, de minnena behöver du om du ska överklocka med flytande kväve osv, alltså extrem överklockning men din e-penis förlängs med enorma mått!

Permalänk
Medlem

Det är de snabbaste, men skillnaden blir minimal som ovanstående säger. Värt att notera är även att de där kräver 1,65V, inte optimalt för Sandy bridge etc med andra ord.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Ok synd, dom var ju rätt snygga : ) Finns det några rykten idag när DDR4 minnerna kan tänkas komma?

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem

i början av 2013 om jag inte minns helt fel

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom dagens arkitektur inte behöver mer minnesbandbredd är jag rädd att det inte blir stor skillnad när DDR4 kommer. Så hoppas inte för mycket.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

nu är ja inte världens mest updaterade datanörd men känns lite som datavärlden utvecklar grejor som är så onödigt långt fram i tiden på istortsätt alla plan. ta processor marknaden. det är inte förens nu min x4a börjar få svårt att hänga med i dagens spel. och då har x6 och bulldozer kommit sedan länge.

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Eftersom dagens arkitektur inte behöver mer minnesbandbredd är jag rädd att det inte blir stor skillnad när DDR4 kommer. Så hoppas inte för mycket.

vi snackade aldrig om hur mycket snabbare, om det är 1 % snabbare är DDR3 är det fortfarande världens snabbaste minne:P

Skrivet av martincool:

nu är ja inte världens mest updaterade datanörd men känns lite som datavärlden utvecklar grejor som är så onödigt långt fram i tiden på istortsätt alla plan. ta processor marknaden. det är inte förens nu min x4a börjar få svårt att hänga med i dagens spel. och då har x6 och bulldozer kommit sedan länge.

de vill väl visa vem som har det bästa forskarteamet, som till exempel mars 2 är ett väldigt bra exempel på det. de vill väl också visa att tekniken finns där, men just på processor marknaden så tycker jag det går väldigt segt, det är inte förens nu det verkligen börjar ta fart nu när speciellt spel använder sig utav fler kärnor än 2 (tro mig, trots att jag har en ny CPU så laggar jag på low, med en tvåkärning CPU)

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

nu är ja inte världens mest updaterade datanörd men känns lite som datavärlden utvecklar grejor som är så onödigt långt fram i tiden på istortsätt alla plan. ta processor marknaden. det är inte förens nu min x4a börjar få svårt att hänga med i dagens spel. och då har x6 och bulldozer kommit sedan länge.

Håller faktiskt med .. Sitter på en amd phenom2 x4 med ett 4890 grafikkort och 4 mb ram-minne. Datorn köpte jag 2009 . Och det enda spelet som det har laggat i är witcher2. Precis alla andra spel kör jag med full upplösning och har aldrig laggat. Om 1-2 år skulle det egentligen vara värt att byta ut datorn.

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimuman:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1030086 Är det här dom snabbaste minnerna på marknaden? Blir det verkligen nån skillnad på säg minnen som har
1600MHz?

I specefika fall kan det bli skilnad ja.

Skulle vara kul att se hur de integrerade grafikkretsarna presterar med dessa minnen mot "vanliga", vi har redan sett lyft hos llano med 1866mhz vs 1333mhz.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

nu är ja inte världens mest updaterade datanörd men känns lite som datavärlden utvecklar grejor som är så onödigt långt fram i tiden på istortsätt alla plan. ta processor marknaden. det är inte förens nu min x4a börjar få svårt att hänga med i dagens spel. och då har x6 och bulldozer kommit sedan länge.

Det är så datorvärlden fungerar. Företagen vill visa framfötterna och gör produkter med helt absurd prestanda, och konsumenterna köper det för att få längst e-penis. Kolla bara på Asus RoG Mars 2, Ares, Rampage Extreme, Intel QX9770, 990x, 3960x osv osv.

Handlar mest om att folk vill ha den där onödiga prestandan, även om det kostar det dubbla med prestanda som de inte behöver förrän om tre år, och som då kostar en bråkdel av vad de kostade när de köpte det.

För en okej speldator behöver du inte mer än en Quad-Core(typ Phenom 2t eller 2500k), 4gb RAM och ett MS-grafikkort(Typ GTX560Ti448c/HD7850) för runt 2k.
Du BEHÖVER garanterat inte 2400mhz-minnen, men jag skulle inte säga att dom är helt onödiga då de faktiskt fyller en kosmetisk/statusökande funktion, och vissa betalar ju gärna extra för det.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.