Vilken är bäst? Noctua NH-U9B SE2 eller Antec KÜHLER H2O 620

Permalänk

Vilken är bäst? Noctua NH-U9B SE2 eller Antec KÜHLER H2O 620

Vilken är bäst? vilken Kyler bäst är tystast osv. Båda kostar lika mycket.

Permalänk

Tror spontant att antec kyler bäst. U9b är visserligen en högpresterande kylare men den är skapad för små chassin. på "real world pictures" ser den bredvid noctua D14 ut som mini-me bredvid dr.evil, om du minns Austin powers filmerna.
Den presterar bra men har du plats för något större kommer dessa sannolikt vara prisvärdare (450kr?).

Angående antec har jag inga kunskaper men läst vagt om eventuella problem med högljudda pumpar som lett till en prisdumpning. Ta mig dock inte på ordet utan googla det istället.

Permalänk
Medlem

Har själv gjort uppgraderingen nyligen -6 grader blev resultatet.

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk

Inet monterar tyvärr inte kylare som väger över 650 gram.

Permalänk

Jag har ändå tänkt lite på Fractal design Define mini då kanske Noctua kylaren är bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montolaya:

Inet monterar tyvärr inte kylare som väger över 650 gram.

Kühler med noctuafläktar i p/p, men det vet väl inte inet hur det fungerar
Varför inte montera själv?
Det är inte svårt

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Kühler med noctuafläktar i p/p, men det vet väl inte inet hur det fungerar
Varför inte montera själv?
Det är inte svårt

Jag monterade själv i mitt chassi (som förövrigt är förbannat trångt, med såriga händer som följd) tog inte mer än 45 minuter. Nu sitter radiatorn i fronten med två Noctua P/P Processorn går aldrig över 41 grader i load.

Som sagt gör det själv, är busenkelt:)

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk

Alla slutna vattenkylningar kan inet montera. Så vilken tycker ni Antec eller Noctua?

Permalänk
Medlem

Inet monterar ju alla vattenkylare, oavsett vikt? Eller har de ändrat på det?

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montolaya:

Alla slutna vattenkylningar kan inet montera. Så vilken tycker ni Antec eller Noctua?

Antec med Noctua fläktar

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk

Vilka Noctua Fläktar kan du länka?

Permalänk

Jag har Noctua NH-U9B SE2 och kan inte annat säga än att jag är super nöjd med den. Den hörs bara om man håller örat mot den (ska kanske tillägga att jag använder med ett par av motstånden man får med) och enligt HWiNFO64 så har jag aldrig sett någon temp över 50 grader ( har en lätt överklockad 1090T).

Så jag kan varmt rekommendera Noctua kylaren.

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag kört på 620 med två andra fläktar. Då dom medföljande är väldigt dåliga

Permalänk

Okej Jag tror nog det blir Noctua kylaren. För Antec kylaren verkar låta mycket om man inte byter fläktar. Hur är Cooler master hyper 212 evo?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montolaya:

Vilka Noctua Fläktar kan du länka?

http://www.inet.se/produkt/6308505/noctua-nf-p12-1300 lyx men bra.
Kör dessa med H50 i min R2a samt ska ha 4st till min H100 i en ARC.
http://www.inet.se/produkt/5321294/noctua-nf-s12b-flx har jag i ett par andra datorer p/p på H50 & Kühler.
Det finns billigare, men Noctua levererar .)

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montolaya:

Okej Jag tror nog det blir Noctua kylaren. För Antec kylaren verkar låta mycket om man inte byter fläktar. Hur är Cooler master hyper 212 evo?

Bra kylare men dåliga fläktar.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montolaya:

Okej Jag tror nog det blir Noctua kylaren. För Antec kylaren verkar låta mycket om man inte byter fläktar. Hur är Cooler master hyper 212 evo?

De som nämns i min signatur, bara sök på inet, komplett eller liknande:-)

Min dator är helt ljudlös i maxload^^ och jag har inga problem alls med pumpen som nämndes tidigare:-)

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Vattenkylning är allitd bättre men då måste du köpa nya fläktar för 300kr extra och helt plötsligt blir det slutna vattensystem snorigt dyrt så kör på en traditionell luftkylare, noctuan dvs, den är både tyst och kyler bra och så slipper du oroa dig för vattenläckage som kan uppstå efter ett par år eftersom plastslangarna blir stela och hårda efter ett tag och kan då spricka

ska bli kul och se om något år när de okunniga personerna som införskaffat sig vattenkylningssysterm här på sweclockers börjar göra trådar i stil med "VATTENLÄCKA I DATORN!" vattenkylningsystem måste helt enkelt skötas korrekt för att hålla ett längre tag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

Vattenkylning är allitd bättre men då måste du köpa nya fläktar för 300kr extra och helt plötsligt blir det slutna vattensystem snorigt dyrt så kör på en traditionell luftkylare, noctuan dvs, den är både tyst och kyler bra och så slipper du oroa dig för vattenläckage som kan uppstå efter ett par år eftersom plastslangarna blir stela och hårda efter ett tag och kan då spricka

ska bli kul och se om något år när de okunniga personerna som införskaffat sig vattenkylningssysterm här på sweclockers börjar göra trådar i stil med "VATTENLÄCKA I DATORN!" vattenkylningsystem måste helt enkelt skötas korrekt för att hålla ett längre tag

Eller så blir det inga alls då det säger sig självt att gummit i slangarna inte blir torrt eller slitet förens långt efter man har uppgraderat.

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk

Antec, väldigt billigt dessutom.

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montolaya:

Inet monterar tyvärr inte kylare som väger över 650 gram.

hmm skumt jag beställde en dator med h100i till min kussin och den satt i när han hämta den på posten :S

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder