Permalänk
Avstängd

Fråga ang. Noctuas kylpasta

Tja!

Tänkte höra om det går att använda noctuas kylpasta till moderkort och till grafikkort eller är den endast för CPU?.

Blir det bättre kylning jämfört med original pastan på ett asrock moderkort och ett gigabyte grafikkort?.

Ännu en fråga, min amd X4 641 2.8ghz original ligger och idlar på ca 32c med stockkylaren.

Tror ni min Noctua NH-U9B SE2 kylare med endast en fläkt på kommer ge någon temperaturminskning?.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

kylpasta som kylpasta, oavsett om det är till cpu eller gpu. sen är det väldigt liten skillnad mellan olika kylpastor, kanske någon grad celsius, det som spelar roll är appliceringen och den vet du ju inte hur den är innan du tar bort och måste sätta dit nytt.

en noctua kommer utan problem räcka till din amd x4, har faktiskt svårt att tro att din stockkylare idlar 32c med tanke på att den är långt ifrån bra.

sist men inte minst så ska du alltid ta fabrikssiffror med en näve salt. det finns ingen standardiserad metod för att mäta upp dem så de säger egentligen ingenting om du inte jämför mellan olika modeller från samma företag och tar för givet att de uppmätts på samma sätt. att en noctua blåser mindre än en kama flow men är tystare låter helt normalt i mina öron...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII