Permalänk

Fläktar

Hallå, det är så att när jag kollar fläkt hastigen så visar den att bara en fläkt går?

http://www.ladda-upp.com/bilder/67337/temp-fl-C3-A4kt

Och resten står det N/A på.. Men dom är igång. iaf en eller två av dom.

Har inte tänkt på de så mke men nu så crasha bf3 och en fläkt låt soom fan, medans dom andra fläktarna hade samma hastighet som vanligt.

Något tips?

Permalänk
Medlem

Har du kopplat in de andra fläktarna till moderkortet också då?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Det är Inet som har byggt. Vågar inte öppna ifall garantin försvinner :/

Permalänk
Medlem

bör inte påverka garantin, då du fortfarande har garanti så länge du köper delarna för sig, men jag är ingen expert på ämnet så ta inte mitt ord för seriöst

Visa signatur

Moderkort: AsRock P67 Extreme4 GEN 3 Grafikkort: Asus GeForce GTX1070 STRIX 8GB OC Processor: Intel I5 2500K Kylare: Corsair H100 RAM: 16GB Corsair Vengeance CL9 1600Mhz Nätaggregat: Fractal Design Newton R2, 650W Modulär Chassi: Corsair Carbide 500R Systemdisk: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB Tangentbord: Corsair K70 RGB Mus: Mionix NAOS 8200

Permalänk
Medlem

Dom har kopplat chassi fläktarna till nätagget

Permalänk
Medlem
Skrivet av theDumbGuy:

Det är Inet som har byggt. Vågar inte öppna ifall garantin försvinner :/

Garantin ska inte försvinna bara av att du öppnar datorn, maila dock gärna för att vara på säkra sidan

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Wully:

Dom har kopplat chassi fläktarna till nätagget

That makes sense, tack.

Tar en titt för att vara säker ändå

Permalänk

Sitter det ett klistermärke som du måste bryta så försvinner garantin.
Det är ju svårt att bevisa annorlunda då eventuella märken kan lika gärna ha skapats av Inets tekniker.

Chassifläktar brukar inte variera i hastighet så mycket, speciellt inte om man inte har ändrat någon profil för det, vilket är ganska uppenbart att du inte har. Med 99% säkerhet skulle jag gissa att de är kopplade till nätagget.

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara så att det var grafikkorts-fläktarna/en som lät som sjutton? Min gör det när det börjar hetta till

Permalänk
Avstängd
Skrivet av theDumbGuy:

That makes sense, tack.

Tar en titt för att vara säker ändå

Garantin bryts inte om du öppnar och trixar. Men det är på egen risk ifall du skadar någon komponent osv..
Det sa de till mig är jag åkte din med en kompis för att han skulle köpa en taurus dator
Frågade de personligen alltså och så sa de man får öppna

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR