Nvidia släpper Geforce 301.24 Beta med adaptive v-sync

Permalänk
Medlem

Även min version var svensk, även om jag klickade på UK.
Var det för övrigt bara för mig och en person till den drivern gjorde spelet ospelbart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Även min version var svensk, även om jag klickade på UK.
Var det för övrigt bara för mig och en person till den drivern gjorde spelet ospelbart?

Undrar samma sak. Var som att spela BF3 på en vic 64 ( knappt överdrivet faktiskt).

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Skrivet av Yorgo_:

Även min version var svensk, även om jag klickade på UK.
Var det för övrigt bara för mig och en person till den drivern gjorde spelet ospelbart?

UK-versionen är oftast en internationell version och väljer språket du har i ditt OS.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Yorgo_:

Även min version var svensk, även om jag klickade på UK.
Var det för övrigt bara för mig och en person till den drivern gjorde spelet ospelbart?

UK-versionen är oftast en internationell version och väljer språket du har i ditt OS.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Även min version var svensk, även om jag klickade på UK.
Var det för övrigt bara för mig och en person till den drivern gjorde spelet ospelbart?

Det kan förstås bero på något helt annat, någon bugg eller nåt. Jag har inte haft problem i de 3 spel jag testat, men har inte BF3. Har ett GTX 580 och har kört spelen med adaptive vsync på i Nvidias kontrollpanel.

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som nedladdningen är grymt långsam? Den ligger på 30kbit/s...

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Men varför fortsätter Sweclockers sprida missvisande information? Vsync halverar INTE fpsen ifall man har triple buffering påslaget, en finess som har funnits i åratal. Exemplet som tas upp i artikeln där fps droppar till 30 och ger input lag är en antik variant av vsync som jag verkligen hoppas ingen använder!

Läs på hur det funkar.

"In other words, with triple buffering we get the same high actual performance and similar decreased input lag of a vsync disabled setup while achieving the visual quality and smoothness of leaving vsync enabled."
http://www.anandtech.com/show/2794/2

Fast i praktiken så är den där artikeln ganska off i en del slutsatser.
De flesta triplebufferinglösningar lägger helt enkelt på en extra frame i buffer, vilket innebär 16 extra inputlag.. Dessutom är det ingen räddaren i nöden för alla situationer: den ger en extra frame i buffer att spela på när en enstaka frames tar extra lång tid att rita ut. Har du flera frames i rad som tar för långt tid att rita, så blir det iallafall halva frameraten som gäller till sist.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.