Permalänk

Montera fläktar?

Precis beställt två fläktar till mitt chassi. så nu till min fråga.
Har aldrig sysslat med att montera komponenter på datorn osv, kommer det att bli svårt?

Finns det någon guide som visar/förklarar hur man gör detta? Isf länka.

Permalänk
Medlem

Om du har beställt lie schystare fläktar kommer det att vara jätte lätt! Då får man skruvar/pluppar att fästa med samt manual. Sedan kopplar du bara in dom till nätagget eller till moderkortet beroende på vad du vill. Kolla manualen på ditt moderkort på moderkortstillverkarens hemsida! Där kan du se om du kan koppla fläktar till mobot och var!

Visa signatur

Intel i5 3570K, Radeon HD 6970 artic cooling Accelero Twin Turbo II, 8gb 1600mhz, Fractal Design Define R4, msi Z77-S03, Coler Master GX 750w 80+ brons.

Permalänk
Skrivet av linan360:

Om du har beställt lie schystare fläktar kommer det att vara jätte lätt! Då får man skruvar/pluppar att fästa med samt manual. Sedan kopplar du bara in dom till nätagget eller till moderkortet beroende på vad du vill. Kolla manualen på ditt moderkort på moderkortstillverkarens hemsida! Där kan du se om du kan koppla fläktar till mobot och var!

ah okej, men låt säga att jag kan koppla fläktarna till moderkortet, är det bättre att koppla dom till moderkortet eller till nätagget?

Permalänk
Medlem

Om du kopplar dom till moderkortet kan du troligen styra fläkthastigheten med vissa program

Visa signatur

Intel i5 3570K, Radeon HD 6970 artic cooling Accelero Twin Turbo II, 8gb 1600mhz, Fractal Design Define R4, msi Z77-S03, Coler Master GX 750w 80+ brons.