Crysis 3 dyker upp i banner och på Origin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nu har jag gjort en faktakoll. Spelet var faktiskt DX9 från början men efter mycket gnäll gav de med sig och släppte en patch som "uppgraderade" spelet till DX11. Jag har inte spelat det själv utan bara läst om det, och jag glömde bort patchen, men helt fel hade jag ju inte eftersom DX11 kom först efter en patch.

De hade faktiskt sagt att dx11 skulle vara med från början. Sen kan jag gissa att det blev en klassisk EA att spelet måste släppas så snabbt som möjligt så därför släppte de dx11 efter.

Gillade faktiskt tvåan, kul sp läge och enligt mig den snyggaste grafiken i ett omoddat spel. Det man vill ha av trean dock är först och främst en liten trailer nu med texten "release 2014" eller liknande i slutet så man vet att de inte rushar spelet. Vill att 3an också ska vara i framkant i grafik men också en fortsättning på 1an.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

FarCry var nog bäst i serien. Störst steg grafiskt mot vad som fanns innan, och skön känsla i spelet. Lite för mycket slakt av muskelknuttar bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Ljuddämpare på en L85 är 100x bättre än båge

Kan skjuta igenom en 20cm betongvägg eller tegelmur med IR-sikte så man kan se fienderna bakom objektet..

Palla recon.........................;)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av blackeagle:

Kevlar har massa små porer som fungerar som ett nät tydligen, de skyddar därför mot runda saker som kulor, men inte mot smala spetsiga saker som knivar, pilar m.m.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ballistic_vest

"Vests designed for bullets offer little protection against blows from sharp implements, such as knives, arrows or ice picks, or from bullets manufactured of non-deformable materials, i.e., those containing a steel core instead of lead. This is because the impact force of these objects stays concentrated in a relatively small area, allowing them to puncture the fiber layers of most bullet-resistant fabrics."

Man gör även knivvästar av kevlar.

Sen har militära västar antingen en stålplatta eller en keramisk platta bakom all kevlar för att plocka tyngre saker än handeldvapen. Nog för att en brittisk långbåge kan gå igenom bröstpansar på en fransk riddare men modernt stål är hårdare så har väldigt svårt att se att en pil går igenom en skottsäker väst om man sätter den mitt i plåten. Fast det är inga problem att skjuta en pil igenom ett par lager kevlar.

Det här stod lite längre ner på Wikipedia:

"It is common knowledge that an arrow broadhead, such as those used for hunting, will pierce all known fabric vests designed to stop the blunt impacts of bullets. The broadhead is significantly if not completely hindered by ceramic or steel trauma plates, but without these, a broadhead-tipped arrow released from a bow with a draw weight of 70 pounds will penetrate four rifle-proof vests."

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Glöm inte bort att Rambo hade pilar med små nukes också.. Dom innehöll nog 1g plutonium och kunde spränga bepansrade helikoptrar och tunga stridsvagnar i luften, det var inga problem att radera en hel grupp på 10 pers med en välriktad spräng-pil!

Helt korrekt! man borde alltså skämmas om man tror att film inte är verklighet, man ser ju klart och tydligt hur han berserkar sönder! jag menar, skulle kameran ljuga!? ;o ne ne ne, sprängpilar ftw

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Det var ju bara på betan och inget annat.

Annars är det ett ett jävligt kul spel, med väldigt snygg grafik. Dock ganska tråkig mp och att det ser sämre ut än ettan sänker väl betyget lite!

Längtar då både crysis 1 och 2 är ett par av världens roligaste fps :). Vet inget fps förutom half life som har en bättre singleplayer kampanj.

jasså i min retail version så fanns det press start to begin etc och autoaim inbyggt i spelet... dom var jävligt snabba på att patcha bort det dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Man gör även knivvästar av kevlar.

Sen har militära västar antingen en stålplatta eller en keramisk platta bakom all kevlar för att plocka tyngre saker än handeldvapen. Nog för att en brittisk långbåge kan gå igenom bröstpansar på en fransk riddare men modernt stål är hårdare så har väldigt svårt att se att en pil går igenom en skottsäker väst om man sätter den mitt i plåten. Fast det är inga problem att skjuta en pil igenom ett par lager kevlar.

Det här stod lite längre ner på Wikipedia:

"It is common knowledge that an arrow broadhead, such as those used for hunting, will pierce all known fabric vests designed to stop the blunt impacts of bullets. The broadhead is significantly if not completely hindered by ceramic or steel trauma plates, but without these, a broadhead-tipped arrow released from a bow with a draw weight of 70 pounds will penetrate four rifle-proof vests."

kan ju påpeka att 70lb är mer än vad som är lagligt för en pilbåge i sverige. Dessutom så är det bara compound bågar som kan ha sådan pund (ja det brukar uttryckas så) en långbåge, eller modern recurve båge( som är bättre) anses inte vara praktisk användbar över 40lb. Kan också tillägga att jag sett pilar från compund bågar sitta genom mindre träd (spetsen stack ut på andra sidan, med mindre träd menar jag diameter på ca 15cm) så nog fan har de slagkraft. Skulle tipp på att de skjuter igenom sidan på de flesta chassin utan problem så det blir en hel del plåt (eller starkare) att kånka runt på för att vara säker.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kogster:

kan ju påpeka att 70lb är mer än vad som är lagligt för en pilbåge i sverige. Dessutom så är det bara compound bågar som kan ha sådan pund (ja det brukar uttryckas så) en långbåge, eller modern recurve båge( som är bättre) anses inte vara praktisk användbar över 40lb. Kan också tillägga att jag sett pilar från compund bågar sitta genom mindre träd (spetsen stack ut på andra sidan, med mindre träd menar jag diameter på ca 15cm) så nog fan har de slagkraft. Skulle tipp på att de skjuter igenom sidan på de flesta chassin utan problem så det blir en hel del plåt (eller starkare) att kånka runt på för att vara säker.

Gränsen ligger väl på 60 lbs för compound. Fast det kanske bara var för tävling?
Hur som helst ligger jaktbågar på 70-100 lbs och brittiska långbågar på 100-120 lbs.
En brittisk långbåge klarade inte alltid av att slå igenom bröstpansar och modernt stål är betydligt hårdare så det är inga problem att skydda sig mot en pil. Finns massa fina klipp på YouTube där de testar att skjuta långbåge på rustningar.
Nu går det ju att bygga compound som är ännu kraftigare om man vill eftersom de har en sorts utväxling men frågan är om det inte är bättre att köra armborst istället då eftersom man inte behöver hålla tillbaks något själv och man kan använda armarna mer effektivt när man spänner den. En pilbåge spänner man ju i princip bara med ena armen och den andra håller emot.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

2an var ju en flopp.....

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

2an var ju en flopp.....

´Nej det var de inte.

Storyn var jävligt bra, men det var för linjärt.

skulle man sätta poäng så får det 6/10, för att dom går från ett sjukt sandbox spel (Crysis 1) till detta..

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Gränsen ligger väl på 60 lbs för compound. Fast det kanske bara var för tävling?
Hur som helst ligger jaktbågar på 70-100 lbs och brittiska långbågar på 100-120 lbs.
En brittisk långbåge klarade inte alltid av att slå igenom bröstpansar och modernt stål är betydligt hårdare så det är inga problem att skydda sig mot en pil. Finns massa fina klipp på YouTube där de testar att skjuta långbåge på rustningar.
Nu går det ju att bygga compound som är ännu kraftigare om man vill eftersom de har en sorts utväxling men frågan är om det inte är bättre att köra armborst istället då eftersom man inte behöver hålla tillbaks något själv och man kan använda armarna mer effektivt när man spänner den. En pilbåge spänner man ju i princip bara med ena armen och den andra håller emot.

60 lbs är gränsen i tävlingssammanhang. Jaktbågar är compoundbågar, födelen med compound bågar är att utväxlingen gör dem lätta att hålla och sikta men tunga att spänna därav kan compound bågar vara starkare. Har oerhört svårt att tro att en långbåge skulle ligga på 100-120 lbs det motsvar ca400N vilket inte är något man siktar stadigt med. Kanske finns men inte vettigt till bågskytte i nån form jag hört talas om.

Armborst är mycket lämpade för att skjuta hål i saker och har som du säger mycket högre pund.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kogster:

60 lbs är gränsen i tävlingssammanhang. Jaktbågar är compoundbågar, födelen med compound bågar är att utväxlingen gör dem lätta att hålla och sikta men tunga att spänna därav kan compound bågar vara starkare. Har oerhört svårt att tro att en långbåge skulle ligga på 100-120 lbs det motsvar ca400N vilket inte är något man siktar stadigt med. Kanske finns men inte vettigt till bågskytte i nån form jag hört talas om.

Armborst är mycket lämpade för att skjuta hål i saker och har som du säger mycket högre pund.

Man siktar inte stadigt med en långbåge. Man håller den bara en kort stund och sedan litar man på att någon av de tusentals pilar som skjuts samtidigt träffar. Du får tro vad du vill men engelska långbågar är så starka. Här finns mer att läsa: http://en.wikipedia.org/wiki/English_longbow
Ja det krävs sin man att dra en sådan och nej, det är inget precisionsvapen man står och siktar med i en minut fast det verkar som om en vältränad långbågskytt kunde sikta rätt bra.

De bågarna vann många slag åt engelsmännen och de användes enbart i krig för de var för tunga och otympliga för jakt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Här i Europa använder vi meter!

Jag orkade inte räkna om det till meter men om du inte förstår hur långt 240 yards är så får jag göra det gå.

1 yard = 0.9144 meter.

240 yd = 219.456 m

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120412/mer-information-fr...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Har du inte testat att spela Crysis serien, och lägger ner tanken på att spela serien, för att det finns en båge med i 3:an! Så ska du nog inte testa!

Man kunde skjuta bedövningspilar i Crysis redan från start, man sköt en pil (eller flera, På flera) på vaktposten, smög förbi, och kom förbi helvetet oskadd!
Så jag ser inget negativt, däremot kan jag som spelat Crysis sedan start, känna att att det kan bli väldigt roligt med båge! Och vadå kevlarväst? Ska du ha kevlarhuva med

Hade du spelat Crysis så hade du fattat poängen med bågen! Och nä!! Det kvittar vad du skriver. jag tror inte du spelat Crysis! Men det är vad jag tror, jag kan ha fel. Min känsla, min åsikt!

Testa!! Det är ett väldigt roligt spel!

Men herregud!! Hur kan du bara skriva så? Vilken jämförelse.

Det är som om jag skulle skulle jämföra en handgranat mot atombomben på ett väldigt dumt viss. Båda har sitt syfte o gör sitt jobb som dom ska! Väldigt bra! Men att klassa ner o jämföra. Nja......

Edit/ Spelade bara singleplayerläget, helt enkelt för att det var så lätt att fastna i det, och man ville komma vidare Ni som lirat vet vad jag menar.

Jo men du, jag har spelat demot på Crysis 2 och funderade på att köpa ettan då det kom, men nej tack, jag tyckte att det sög! Förstår att ni tycker om det dock! Far Cry däremot, fyfan ååhhhhh <33

Permalänk
Medlem

Crysis var ju verkligen i framkant när det kom, Crysis 2 var bara ännu en nerdummad, överhypad, konsolig, korridorskjutare. Storyn var väl okej men jag var rätt besviken att de på grund av begränsad hårdvara hos konsoler valt en mindre öppen miljö.

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk

Nice! tyckte själv 2:an var helt okej. Om ryktena stämmer ska även denna utspela sig i New York men staden är även igenvuxen av en djungel. Så det blir en slags mix mellan crysis 1 och 2

Permalänk

Älskade storyn i 2an, spelat igenom skiten minst 10ggr på post human och kommer säkerligen köpa crysis3 när det kommer. Dock lär väl det bli i 2013 någon gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinnunen4321:

6.de ska ju inte va som på bf3 det suger ju apa

tycker att 16 spelare är rätt ok

Om det är rätt tänkt men nu blev det bara deathmatch 16 pers på en liten yta. Ingen mer tanke än så. Spelargränsen var ju anpassat efter konsollerna

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD