Rykte: Xbox "Durango" innehåller 16 kärnor

Permalänk

http://img191.imageshack.us/img191/6506/surferibm05s021512.jpg

Möjligen redan visad. Dock vet jag inte om den är legit.

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk
Skrivet av thorsama:

Bara för att det är många kärnor betyder inte det att det kommer vara lika svårt att koda till som cell...

sen är det ett rykte och står det någonstans att alla 16 cores ska användas bara till spelen, som någon tidigare nämnde i tråden kan de ju utnyttjas på annat sätt, t.ex spela upp film på en annan tv etc.

Nej, det är ju klart, men det är ju givetvis bättre att ge utvecklarna något som de är vana att arbeta med. Det är ju inte som om "vanlig" PC hårdvara ligger efter i något område.
Men jag kan hålla med om att inlägget inte var speciellt genomtänkt. Det var bara min första, spontana tanke.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Vad jag läst ligger den på 200W TDP vid 8 kärnor. Hur blir det med 16 kärnor?

M-M-M-MONSTER BILL

Permalänk
Skrivet av Sound Shower:

Ni snackar om rykten som gäller PS4. Inte nästa Xbox.

Fast "Durango" var ju tydligen kodnamnet för det nya xboxet.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Konsolerna har ju jättedålig kylning och ventilation hur ska då 16 cores funka? Måste vara väldigt svaga med en låg frekvens, troligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave :):

Konsolerna har ju jättedålig kylning och ventilation hur ska då 16 cores funka? Måste vara väldigt svaga med en låg frekvens, troligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Eller så kommer nästa generation med bättre kylning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave :):

Konsolerna har ju jättedålig kylning och ventilation hur ska då 16 cores funka? Måste vara väldigt svaga med en låg frekvens, troligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Dock så kommer den ju antagligen inte ha 16 fysiska kärnor utan 4kärnor sen 4 trådar på varje, så totalt 16 trådar.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Avstängd

Lägger upp den såhär så den går att se direkt

Verkar som den faktiskt är baserad på POWER7.
(Samma som Jimmys bild)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

haha läskigt om den stämmer så är det som jag anade

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Lägger upp den såhär så den går att se direkt

Verkar som den faktiskt är baserad på POWER7.
(Samma som Jimmys bild)
http://img191.imageshack.us/img191/6506/surferibm05s021512.jp...

Hmmm.. Som jag antog då alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Lägger upp den såhär så den går att se direkt

Verkar som den faktiskt är baserad på POWER7.
(Samma som Jimmys bild)

Yep, iaf delvis. Dock blir jag lite konfunderad på turbocore-hastigheten.
Turbocore på POWER 7 innebär att du fimpar 50% av kärnorna, för upp till 30% högre klockfrekvens på dem som är kvar. Det görs dock på hela Maskinen och kräver power-cycling. Om du har applikationer som trådar dåligt kan det vara ett option. Om turbocore innebär samma sak här, borde normal klock antagligen ligga runt 2,7-2,8Ghz.

specs för POWER7
45 nm SOI process, 567 mm2
1.2 billion transistors
3.0 – 4.25 GHz clock speed

Tvivlar på att det är en officiell krympning av power7 till 32nm... däremot tror jag nog denna cpu kan låna en hel del instructionsets osv från POWER7.
POWER7 = 45nm
POWER8 = 22nm
Som tidigare nämnts, powerPC och POWER är inte samma sak, om än förvillande lika på många plan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Natac:

Yep, iaf delvis. Dock blir jag lite konfunderad på turbocore-hastigheten.
Turbocore på POWER 7 innebär att du fimpar 50% av kärnorna, för upp till 30% högre klockfrekvens på dem som är kvar. Det görs dock på hela Maskinen och kräver power-cycling. Om du har applikationer som trådar dåligt kan det vara ett option. Om turbocore innebär samma sak här, borde normal klock antagligen ligga runt 2,7-2,8Ghz.

specs för POWER7
45 nm SOI process, 567 mm2
1.2 billion transistors
3.0 – 4.25 GHz clock speed

Tvivlar på att det är en officiell krympning av power7 till 32nm... däremot tror jagn og denna cpu kan låna en hel del instructionsets osv från POWER7.

Det är väl inte helt omöjligt att det är en krympning till 32nm.. Tycker mig ha läst lite varstans att det skulle ske under detta året.

Edit:

Från augusti förra året

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Det är väl inte helt omöjligt att det är en krympning till 32nm.. Tycker mig ha läst lite varstans att det skulle ske under detta året.

Edit:

http://regmedia.co.uk/2011/08/28/ibm_power_processor_roadmap....

Från augusti förra året

Sant, det är jag som sov lite där.
Klart intressant!
Börjar snart bli dags att byta ut 5Ghz:arna på jobb mot lite moderna junk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curly:

Någon ser ut att ha smyg-fotat en powerpoint presentation från IBM med titeln durango-A:
http://img191.imageshack.us/img191/6506/surferibm05s021512.jp...

"Up to 3.2GHz on TurboCore mode". Låter som någon typ av inbyggd överklockning liknande Intels CPUer, antar att det kickar igång automatiskt då det är en konsol.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Curly:

Perdita Durango?

Någon ser ut att ha smyg-fotat en powerpoint presentation från IBM med titeln durango-A:
http://img191.imageshack.us/img191/6506/surferibm05s021512.jp...

4 fysiska kärnor med 4-way HT.

Ang. grafikkretsen(arna) så säger det senaste ryktet ang. PS3 att Radeon 7000-serien innebär 7660, dvs samma gamla 5000-serie i ny förpackning. med tanke på det väldigt luddiga "7000-serie" får man anta att det återigen är en gammal GPU i ny förpackning.

http://blogs.gartner.com/andrew_white/files/2010/10/IBM-IOD-I...

*hosthost*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Curly:

Perdita Durango?

Någon ser ut att ha smyg-fotat en powerpoint presentation från IBM med titeln durango-A:
http://img191.imageshack.us/img191/6506/surferibm05s021512.jp...

4 fysiska kärnor med 4-way HT.

Ang. grafikkretsen(arna) så säger det senaste ryktet ang. PS3 att Radeon 7000-serien innebär 7660, dvs samma gamla 5000-serie i ny förpackning. med tanke på det väldigt luddiga "7000-serie" får man anta att det återigen är en gammal GPU i ny förpackning.

Skrivet av Jimmy Larsson:

http://img191.imageshack.us/img191/6506/surferibm05s021512.jpg

Möjligen redan visad. Dock vet jag inte om den är legit.

Skrivet av SeF.Typh00n:

Lägger upp den såhär så den går att se direkt

Verkar som den faktiskt är baserad på POWER7.
(Samma som Jimmys bild)
http://img191.imageshack.us/img191/6506/surferibm05s021512.jp...

Skrivet av m0rk:

Hmmm.. Som jag antog då alltså.

Skrivet av Eronki:

"Up to 3.2GHz on TurboCore mode". Låter som någon typ av inbyggd överklockning liknande Intels CPUer, antar att det kickar igång automatiskt då det är en konsol.

Bilden är till 99,9 % fake.
Jämför med denna slide från 2010, titta speciellt på hur alla personer i nederkant står.
http://blogs.gartner.com/andrew_white/files/2010/10/IBM-IOD-I...

Edit: Andreas hann visst före.. Great minds think alike.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilakered:

Bilden är till 99,9 % fake.
Jämför med denna slide från 2010, titta speciellt på hur alla personer i nederkant står.
http://blogs.gartner.com/andrew_white/files/2010/10/IBM-IOD-I...

Edit: Andreas hann visst före.. Great minds think alike.

Åhå, sneaky.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

Ja, jag har hemlig information om detta...mer säger jag inte....

I could tell you, but then I'd have to kill you

Permalänk
Medlem

Snälla, gott folk. Hur roligt det än må vara att sitta och spekulera så får vi ändå försöka hålla oss lite realistiska.
Många har skrivit väldigt sakliga saker, precis som fler har skrivit helt vilda spekulationer.
Vid detta laget är allt fritt fram förstås, men inlägg av den tidigare kategorin är något mer sannolika.

1. Detta är ett rykte. Alla älskar rykten (uppenbarligen). Oavsett hur eff'd up de må vara så drar de reaktioner.
2. Ryktet berör ett Devkit. Som tidigare nämnt så är detta långt ifrån en spegling av vad konsumenterna köper.
3. Flertrådat är inte lika sagolikt och främmande som det var förr, dock så är det fortfarande så att vissa uppgifter ger liten till ingen fördel av fler trådar. En livmoder skapar inte ett barn långsamare än två.
4. Sony och Microsoft säljer sina maskiner till förlustpris i början, eftersom deras strategi är att licenserna för utveckling mot plattformen(spelen) är det som genererar pengar. Med detta sagt så är det fortfarande så att maskinen inte kan kosta obegränsat mycket att massproducera. Därför måste hårdvaran som stoppas in anpassas där efter.
5. Vad hårdvaran i nästa generations konsoler kommer vara spelar egentligen bara någon större roll för PC-spelare. En minoritet jämfört med konsol-gamers. Anledningen varför hårdvaran är intressant är förstås att PC-spelen blivit nerfade av portningar väldigt länge. Men för konsol-spelare så är ju nästan allt en förbättring.
6. CPU och GPU hit och dit. Det som sitter i dagens maskiner klarar sig förvånansvärt bra (för att vara konsoler med antik hårdvara vs. en modern PC). Detta kan förstås förklaras med att utvecklingsverktygen för konsolerna numera är så pass bra, samt att portningarna till PC inte är det. I vilket fall så är det ganska allmänt känt att den största akilleshälen hos både 360 och PS3 är bristen på minne. Hur skapandet av nästa generation har tagit vara på denna kunskapen är, enligt min mening, högst intressant.
7. Detta är ett rykte.

Reserverar mig ödmjukast för att allt i detta inlägg är meningslöst svammel. Dock så anser jag att det är tillräckligt relevant för att ta mig tiden att skriva ner det.
Skulle gärna ha citerat alla de sakliga inläggen (sakliga i min mening, förstås). Men är för lat för att ge dessa medlemmar rättvisa. Förlåt <3

TL;DR
Rykten är rykten.

Visa signatur

The most ULF of them all.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Precis!
Om en core sköter AI och en annan sköter fysik, en tredje...
Istället för att allting läggs ovanpå varandra på en stackars core, då får du problemet att det kanske inte lyckas tryckas ut i realtid.

Som sagt Xbox 360s tri-core presenterades samma månad som Intels första dual core, ett år senare kom amds (gäller konsumentmarknaden)... Hur var det hindrande?

Är inte helt med på vad du är ute efter, men även AI-trådar, fysik-trådar och vad det mer kan tänkas vara måste hela tiden utbyta information. Du kan inte effektivt använda särskilt många kärnor till spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaULF:

Snälla, gott folk. Hur roligt det än må vara att sitta och spekulera så får vi ändå försöka hålla oss lite realistiska.
Många har skrivit väldigt sakliga saker, precis som fler har skrivit helt vilda spekulationer.
Vid detta laget är allt fritt fram förstås, men inlägg av den tidigare kategorin är något mer sannolika.

1. Detta är ett rykte. Alla älskar rykten (uppenbarligen). Oavsett hur eff'd up de må vara så drar de reaktioner.
2. Ryktet berör ett Devkit. Som tidigare nämnt så är detta långt ifrån en spegling av vad konsumenterna köper.
3. Flertrådat är inte lika sagolikt och främmande som det var förr, dock så är det fortfarande så att vissa uppgifter ger liten till ingen fördel av fler trådar. En livmoder skapar inte ett barn långsamare än två.
4. Sony och Microsoft säljer sina maskiner till förlustpris i början, eftersom deras strategi är att licenserna för utveckling mot plattformen(spelen) är det som genererar pengar. Med detta sagt så är det fortfarande så att maskinen inte kan kosta obegränsat mycket att massproducera. Därför måste hårdvaran som stoppas in anpassas där efter.
5. Vad hårdvaran i nästa generations konsoler kommer vara spelar egentligen bara någon större roll för PC-spelare. En minoritet jämfört med konsol-gamers. Anledningen varför hårdvaran är intressant är förstås att PC-spelen blivit nerfade av portningar väldigt länge. Men för konsol-spelare så är ju nästan allt en förbättring.
6. CPU och GPU hit och dit. Det som sitter i dagens maskiner klarar sig förvånansvärt bra (för att vara konsoler med antik hårdvara vs. en modern PC). Detta kan förstås förklaras med att utvecklingsverktygen för konsolerna numera är så pass bra, samt att portningarna till PC inte är det. I vilket fall så är det ganska allmänt känt att den största akilleshälen hos både 360 och PS3 är bristen på minne. Hur skapandet av nästa generation har tagit vara på denna kunskapen är, enligt min mening, högst intressant.
7. Detta är ett rykte.

Reserverar mig ödmjukast för att allt i detta inlägg är meningslöst svammel. Dock så anser jag att det är tillräckligt relevant för att ta mig tiden att skriva ner det.
Skulle gärna ha citerat alla de sakliga inläggen (sakliga i min mening, förstås). Men är för lat för att ge dessa medlemmar rättvisa. Förlåt <3

TL;DR
Rykten är rykten.

Du skrev i princip vad jag ville skriva men inte orkade.

Måste ju dock tillägga att både 360 och PS3 var ganska kompetenta, och gick med RIKTIGT saftiga förluster till en början, vilket iofs kan ha varit ett resultat av Microsofts försök att forcera sig in på marknaden efter ett ganska ljummet mottagande av den första lådan.

Personligen så tycker jag just den här biten är ganska ointressant, eftersom en riktigt billig PC springer cirklar kring de nuvarande konsolerna grafikmässigt och ganska snabbt kommer göra så igen efter nästa släpp. Det mest spännande är ju alltid det där rävspelet med marknadsföring och släppdatum, och att se om MS kan behålla greppet om utveckligen av de stora titlarna. Kärleken till varumärkena är väldigt stark, så vi har nog inte fullt ut fått se effekten av det, men på lång sikt så är det en djälva fördel de har där att många titlar varit förbannat buggiga till PS3.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Låter lite väl otroligt för att vara sant... Kan mycket väl tänka mig att de har gått från 3 till 6 kärnor och ökat minnesmängden rejält, men 16 kärnor tror jag inte på.

Med tanke på PS3 har en 8-core processor, och att PS3 kom ut långt före octocore processorerna så är det både möjligt och logiskt att även Xbox skulle kunna ha en stark multicore processor, AMD och IBM har länge nu haft 16core processorer på marknaden, inget magiskt eller oförståeligt nytt med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Är inte helt med på vad du är ute efter, men även AI-trådar, fysik-trådar och vad det mer kan tänkas vara måste hela tiden utbyta information. Du kan inte effektivt använda särskilt många kärnor till spel.

Varför har vi då inte bara single cores till spel?

Var det dumt att sätta tri-core i xbox 360, när det inte ens fanns till PCkonsumentmarknaden?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av icelaw:

Med tanke på PS3 har en 8-core processor, och att PS3 kom ut långt före octocore processorerna så är det både möjligt och logiskt att även Xbox skulle kunna ha en stark multicore processor, AMD och IBM har länge nu haft 16core processorer på marknaden, inget magiskt eller oförståeligt nytt med det.

Skillnaden är var AMDs, Intels och IBMs processorer med 10-20 kärnor är till för. De ska sitta i servrar och tugga väldigt parallella laster. Det hjälper inte alltid att kasta fler kärnor på ett problem på samma sätt som att det inte alltid hjälper att kasta massa mer RAM på en dator.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Varför har vi då inte bara single cores till spel?

Var det dumt att sätta tri-core i xbox 360, när det inte ens fanns till PCkonsumentmarknaden?

Har du förstått något jag sagt? Man kan utnyttja 2-3 kärnor relativt bra till varierande grad. Men skillnaden mellan 2 och 3 kärnor är oftast liten och över tre kärnor brukar skillnaden i de allra flesta fall vara obefintlig. Just för att man med varierande resultat kan lägga ut någon del av spelet på extra kärnor. Men det är svårt att hitta jobb för ens fyra kärnor.
Och nej, Tri-core var väldigt lagom till xbox, allra helst eftersom det var väldigt rimligt att vi skulle kunna använda så många kärnor till spel de efterföljande åren. Vi ser ju hur väl det fungerar jämfört med Cell som framstår som pengar i sjön i jämförelse.
Fast om jag inte minns helt fel så är det bara två kärnor som används till spel i xbox 360, den tredje kärnan går till OS och att packa upp texturer och annan information. Eftersom de får komprimera så hårt när de inte har bluray så fick de ha en dedikerad kärna till att kompensera detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Har du förstått något jag sagt? Man kan utnyttja 2-3 kärnor relativt bra till varierande grad. Men skillnaden mellan 2 och 3 kärnor är oftast liten och över tre kärnor brukar skillnaden i de allra flesta fall vara obefintlig. Just för att man med varierande resultat kan lägga ut någon del av spelet på extra kärnor. Men det är svårt att hitta jobb för ens fyra kärnor.
Och nej, Tri-core var väldigt lagom till xbox, allra helst eftersom det var väldigt rimligt att vi skulle kunna använda så många kärnor till spel de efterföljande åren. Vi ser ju hur väl det fungerar jämfört med Cell som framstår som pengar i sjön i jämförelse.
Fast om jag inte minns helt fel så är det bara två kärnor som används till spel i xbox 360, den tredje kärnan går till OS och att packa upp texturer och annan information. Eftersom de får komprimera så hårt när de inte har bluray så fick de ha en dedikerad kärna till att kompensera detta.

Varför måste du blanda in PC när det är xbox det hela handlar om? Ett spel till PC måste anpassa sig till äldre modeller, länge var det helt onödigt med mer än en kärna på en PC som spel var det primära, samtidigt utvecklades konsollspelen för xboxens tre kärnor. Tycker inte alls att PCs begränsningar ska hålla tillbaka spelutvecklingen för konsoller.

Skrivet av Aleshi:

Fast om jag inte minns helt fel så är det bara två kärnor som används till spel i xbox 360, den tredje kärnan går till OS och att packa upp texturer och annan information. Eftersom de får komprimera så hårt när de inte har bluray så fick de ha en dedikerad kärna till att kompensera detta.

Ska inte, enligt ryktet, exempelvis två cores användas till kinect?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Varför måste du blanda in PC när det är xbox det hela handlar om? Ett spel till PC måste anpassa sig till äldre modeller, länge var det helt onödigt med mer än en kärna på en PC som spel var det primära, samtidigt utvecklades konsollspelen för xboxens tre kärnor. Tycker inte alls att PCs begränsningar ska hålla tillbaka spelutvecklingen för konsoller.

Jag pratar inte om PC, jag pratar om spel överlag. Du kan inte tråda ett spel särskilt lätt oavsett.

Skrivet av MooD:

Ska inte, enligt ryktet, exempelvis två cores användas till kinect?

Enligt ett rykte, ja. Kommer det finnas behov av en massa kärnor för det? Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Med tanke på PS3 har en 8-core processor, och att PS3 kom ut långt före octocore processorerna så är det både möjligt och logiskt att även Xbox skulle kunna ha en stark multicore processor, AMD och IBM har länge nu haft 16core processorer på marknaden, inget magiskt eller oförståeligt nytt med det.

Nu blandar du äppel och päron. Cell processorn i PS3 är inte en fullvärdig 8 kärnig processor i dess traditionella betydelse. Läs tidigare inlägg i tråden om strömförbrukningen på IBMs Power arkitektur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Jag pratar inte om PC, jag pratar om spel överlag. Du kan inte tråda ett spel särskilt lätt oavsett.

Jösses, det var ju samma ord i trådarna om Xbox 360, ändå använder till och med PCspel mer än en kärna. Varför är det så?

Det som är idag är inte konstant för evigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Jösses, det var ju samma ord i trådarna om Xbox 360, ändå använder till och med PCspel mer än en kärna. Varför är det så?

Det som är idag är inte konstant för evigt.

Det vet jag inget om, är du säker på det? Du hittar inte på det nu? Jag har då inte hört någon kritisera xbox 360 för att den skulle ha för många kärnor, varken då eller nu. Och självklart sker det utveckling, men vissa saker utvecklas långsamt och vissa saker går inte att göra mycket åt alls. Jag har hittills inte sett någon komma med ens en hypotes om hur man skulle kunna lösa problemet med svårtrådade spel.
16 kärnor är fullkomligt galet att stoppa i en konsol, det är slöseri och ger massa problem.