Permalänk
Medlem

Nån som vet skillnaden mellan UX31E-RY024V och UX31E-RY012V?

Inget av modellnamnen ger någon träff på ASUS sajt (!). Bra koll de har...

Permalänk

skillnaden är färgen samt touchpaden.

Innan du börjar klaga på asus ska du ha i åtanke att ry serien endast säljs i sverige. googla asus rose gold så får du 024

Permalänk
Medlem
Skrivet av shinypenny:

skillnaden är färgen samt touchpaden.

Innan du börjar klaga på asus ska du ha i åtanke att ry serien endast säljs i sverige. googla asus rose gold så får du 024

Stämmer inte, även processorn skiljer sig - i7 i RY012V men bara i5 i RY024V. Ja, man har alltså tagit ett kliv nedåt.

Att RY bara skulle finnas i Sverige stämmer inte heller, jag bor i Tyskland och här säljs den (bör vara stor marknad). Och även om den bara hade sålts i Sverige - menar du då att det är ok att tillverkaren inte har den minsta info på sin sajt?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Jag har köpt den mindre varianten (UX21) och är supernöjd med allt utom musplattan som har en irriterande fördröjning när man vidrör den efter att ha använt tangentbordet, dröjer typ 2 sekunder innan den reagerar öht.

Vilka drivers löser problemet? Har testat med de senaste från Asus.com och det hjälpte inte. (V10.5.5.0 här: http://www.asus.com/Notebooks/Superior_Mobility/ASUS_ZENBOOK_...)

Skulle också önska backlight på tangentbordet men man kan ju inte få allt.

Permalänk

Jag har nu haft UX31 i lite över en månad. Och jag var extremt nöjd fram till början på denna vecka då allting gått åt ******.

Det började med att den inte ville vakna upp från sleep mode, LEDs på f2 och caps lock lyser men inget mer. Efter ett antal försök att stänga av samt sätta på datorn började den fungera igen. Okej tänkte jag, detta var kanske en engångsgrej, ingen fara.
Ack så fel jag hade...

Det blev allt vanligare med denna "låsning" efter datorn hamnat i sleep mode och svårare att få den att vakna. Och för två dagar sedan slutade den helt att fungera, nu är den lika levande som en sten..

Har mailat CDON där jag köpte den ifrån men inte har man fått någon hjälp..

Ville bara ventilera min ilska lite, speciellt då jag är i akut behov utav datorn för skolarbete och inte har någon backup ..

Permalänk
Medlem

Det är bättre att köpa en macbook air 13"