Problem med hdd - WD caviar black 3.5

Permalänk
Medlem

Problem med hdd - WD caviar black 3.5

info om produkt. Western Digital Caviar® Black 1TB
SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5", Dual processor.

Well well. nu äre så att jag har en disk som lagring. men den spökar runt lite åt mig. helt plötsligt typ slutar den att användas. jag kör musik å diverse spel på den. så när jag spelar skyrim och lyssnar på spotify så kan både musiken och spelet sluta i runt 10-30 sec. och gå på som vanligt,
är det någon konstig inställning som fuckar med mig eller något, jag har även prövat att stänga av disk viloläge med det hjälper inte något.

Tack i förhand.

Permalänk
Hedersmedlem

Om du skriver "eventvwr.msc" i "kör", ser du något där som kan indikera vart problemet ligger?

Jag skulle:
- Dubbelkolla kablar
- Uppdatera kontroller/chipset-drivrutiner

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

problem fixat

nu va de så att det var ett bra tag sen jag postade detta man jag lyckades lösa problemet.

grejjen var den at han som byggde ihop datorn åt mig hade kopplat in den fel i moderkortet

(ska finnas uttag som kräver mer ström eller vad det nu är) ursäkta min inkompitent men han hade satt det i samma uttag som man brukar sätta ssd. och problemet löstes när jag flyttade uttag till ett annat