Ang 3d i 24p = måste ha 48p? Sony KDL55EX723BAEP

Permalänk
Medlem

Ang 3d i 24p = måste ha 48p? Sony KDL55EX723BAEP

Hej!

Kommer nog köpa en Sony KDL55ex723BAEP nästa vecka.

Undrar en sak över den (och andra 3d apparater med f.ö).

Det är nämligen så att jag läste någonstans, att vanliga biofilmer etc kör man ju i 24p, och ska man då kolla i 3d så behöver man ju enligt det jag läste, det dubbla (48), eftersom man bara ser varannan bild med varannat öga s.a.s.

Men den här tvn jag nu vill ha, visar bara 24p, 30p, 50p, 60p. Hur blir det då om man ska ha 48p för 3d? Det finns ju inte ens att "välja på". Kommer man kunna märka av några lagg eller så, eller räcker det helt enkelt med att köra i 24p för 3d? (Jag antar att det gör det iaf)

Vad tycker ni om denna tv för övrigt? Är den ok? bra? sådär? kass?

Tar gärna emot kritik för den så man vet vad man kan förvänta sig. Om den är kass tar jag gärna emot förslag på något annat, bättre, i typ samma prisklass. Kanske något dyrare.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=833238

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem

Inte så att 3D-filmer är filmade i något annat än 24p? (Nu spekulerar jag lite)

Annars kan det ju vara så att de inte skriver ut de dubbla frekvenserna, det står inget om vilka frekvenser som stödjs i manualen men skulle bli väldigt förvånad om den inte stödjer 120Hz(och då *bör* den även kunna stödja 48Hz).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Såg att det även står 24/48/72/96/120Hz i länken till prisjakt? Vad menas med dom båda informationerna?

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joi:

Såg att det även står 24/48/72/96/120Hz i länken till prisjakt? Vad menas med dom båda informationerna?

Ser inte det, men det betyder att den kommer att klara av filmer filmade i 24FPS med 3D.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.