Permalänk
Medlem

Hyllning till Antec H20 620

Hej

Måste bara skriva av mig om hur grymt nöjd jag är med kylningen som jag installerade för en tid sen.
Allting fungerar klockrent och jag har inga som helst problem med pumpens ljudnivå överhuvudtaget då den är helt ljudlös!
I övrigt har jag ljudisolerat hela chassit för att få den så tyst och sval som möjligt.

Kör med 4st Noctua fläktar i mitt CM chassi, två st PnP på radiatorn samt en front och en bak.
Jag moddade dit radiatorn i 5.25 buren vilekt blev riktigt bra!

Datorn står i ett datorskrivbord med luckan stängd dock öppet bakåt.

Se mina temperaturer efter ca 1 timmes CPU stabilitetstest i AMD overdrive:)

Jag ber om ursäkt om jag skryter men jag är så sanslöst nöjd bara:)

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Håller med om att det är en bra kylare. Köpte 3 stycken när dom kostade 350kr. Perfekta för att motera på gpun också

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0h4nN:

Håller med om att det är en bra kylare. Köpte 3 stycken när dom kostade 350kr. Perfekta för att motera på gpun också

På GPU:n?

Med buntband då eller?

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Precis, fungerar hur bra som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0h4nN:

Precis, fungerar hur bra som helst.

Bild?

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Glädjande att höra då jag tänkte skaffa den snart

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker dina +12v värden ser lite höga ut? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoppey:

Bara jag som tycker dina +12v värden ser lite höga ut? :S

Jo jag vet, la märke till det också. Dock har jag inga problem med varesig ostabilitet eller värme.

Edit: I bios är allt normalt så HWCompare har nog fått fnatt:-)

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Dock så visar AMDs sensorer nästan alltid fel... Speciellt på lägre temps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

http://www.sweclockers.com/galleri/8922-antec-kuhler-620-gtx4...

Ser väldig bra ut!

Visa signatur

ASUS MAXIMUS Z790 HERO / i9 13900k 5.8GHz / Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT / G.Skill 6000 64GB / Asus RTX 4090 / Philips 43" 4K IPS LED / Samsung 980 PRO 8T / Phanteks Eclipse NV7 / Corsair AX1600i 1600W / CORSAIR Silens RGB / FUNC / ASTRO A50 gen3 / Win 11 Home 64 och MYCKET Nöjd. Mobil: SamUltra23 / Platta: GALAXY PRO 12.2 / Sony Xperia Z Tab / Dyseleksi

Permalänk
Skrivet av Shamzin:

Finns gallerier, här är ett t.ex.
http://www.sweclockers.com/galleri/8774-antec-h2o-620-montera...
620 på 6950

http://www.sweclockers.com/galleri/8022-h50-pa-ett-6970-antec...
H50 på ett 6970

Har själv använt min 620 på mitt GTX 480 innan det pajade, nu ska jag sätta fast det på ett av mina 6870:n

EDIT: Kan tillägga att jag är löjligt nöjd med den, den kunde inte riktigt kyla mitt övervoltade och överklockade GTX 480 (mest strömkrävande singelkortet som finns) oavsett klock utan jag fick sänka övervoltningen lite, annars funkade det 100%. Använde den tidigare till min i5 2500k, 4,8ghz no problems

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

Mitt gamla budgetbygge Dock såld för längesedan. Men jag har fortfarande ett par 620 kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0h4nN:

http://oi39.tinypic.com/1zqa8vd.jpg

Mitt gamla budgetbygge Dock såld för längesedan. Men jag har fortfarande ett par 620 kvar.

Kinks:) Problemet är att jag aldrig kommer att få plats med en Antec till i burken, plus att grafikkortet jag har nu blir typ aldrig direkt jättevarmt:)

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

Kinks:) Problemet är att jag aldrig kommer att få plats med en Antec till i burken, plus att grafikkortet jag har nu blir typ aldrig direkt jättevarmt:)

Mitt kort blev inte heller speciellt varmt innan. Jag köpte den för skoj skull bara . Tyckte det såg kul ut och ville testa själv.
elite 335 har väl 120mm fram och bak eller? Så en till borde gå in om man verkligen vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0h4nN:

Mitt kort blev inte heller speciellt varmt innan. Jag köpte den för skoj skull bara . Tyckte det såg kul ut och ville testa själv.
elite 335 har väl 120mm fram och bak eller? Så en till borde gå in om man verkligen vill.

Fram så är HDD buren ivägen, bak så får inte radiatorn plats utan att slå i nätagget så tyvärr är det kört

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk

Kollade upp denna kylare då den verkar som sagt bra, men enligt tester osv så är det bättre val att ta Corsair H60, 108kr dyrare men lite ltie bättre kylning och inte lika mycket problem med fläkten, pumpen och att den dör efter ett tag osv?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Kollade upp denna kylare då den verkar som sagt bra, men enligt tester osv så är det bättre val att ta Corsair H60, 108kr dyrare men lite ltie bättre kylning och inte lika mycket problem med fläkten, pumpen och att den dör efter ett tag osv?

Jag har fått för mig att det är tvärtom? Att Corsair var den sämre av de två?

I vilket fall kan jag inte annat än varmt rekommendera Antec:)

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd

Jag är också impad av denna grymma kylare!
Sjuk prestanda & kvalité för pengarna. Kör 2st av dessa på mina servers i sign

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _vanilla:

Jag är också impad av denna grymma kylare!
Sjuk prestanda & kvalité för pengarna. Kör 2st av dessa på mina servers i sign

Bara att instämma, med rätt fläktar tål den rejält med överklockningshetta också för den delen:) sänkte min från 36 i idle till så lågt som 23 grader igår kväll. Load tempen är ju inte ens i närheten av gränsen ännu. Gillart!

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Shamzin:

Bara att instämma, med rätt fläktar tål den rejält med överklockningshetta också för den delen:) sänkte min från 36 i idle till så lågt som 23 grader igår kväll. Load tempen är ju inte ens i närheten av gränsen ännu. Gillart!

Inte för att spräcka din glädjebubbla men du inser väll att 23 grader i idle är en orimlig temperatur om du inte har typ max 10 grader i rummet. AMDs temp sensorer är kända för att visa fel.
Annars kan jag bara hålla med om att det är en helt ok kylare om man inte bryr sig om ljudnivån, Den medföljande fläkten låter som en tröska men med någon annan eftermarknads fläkt kan de bli rätt ok.
Kör en Antec 620 som jag moddat fast på mitt gtx 470 och den är mycket bättre och tystare än originalkylaren men faktum kvarstår att det som låter mest i datorn är pumpen från min 620..

Permalänk
Medlem

Självklart förstår jag det, ändock innebär en sänkning lägre temperatur är vad som uppvisas. Nu har jag inte mer än ca 18 grader vid insuget till datorn (står vid yttervägg) så rimlig temp är väl runda slängar vid 28-29 grader kanske?

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch