Valve bekräftar hårdvaruutveckling i jobbannons

Permalänk
Skrivet av norzma:

Det kommer när det kommer.
Själv tror jag det aldrig kommer, har också väntat i många år

Flera år?
ett decenium är väl riktigare

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem

http://blogs.valvesoftware.com/abrash/

Det är INTE en konsol dom jobbar på.

Permalänk
Medlem

Släppt steam på Ps3 istället

Permalänk
Medlem

Undrar vad Valve håller på med egentligen, det är mycket snack men lite göra. Väntar fortfarande på nästa släpp i Half-Life serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Undrar vad Valve håller på med egentligen, det är mycket snack men lite göra. Väntar fortfarande på nästa släpp i Half-Life serien.

Ja, samma gället blizzard. Skandal att det ska ta tio år att släppa en uppföljare, som dessutom presenteras runt 3 år innan släpp. Jag vill ha spelsläpp i samma serie varje år, det är bäst så!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Hoppas det inte är något liknande Kinect/Motion skit. Spel ska spelas med en handkontroll i handen och att man ligger i halvkonstiga ställningar i soffan!

Spel ska spelas i 648x480 upplösning med 24fps, v-sync, mouse smootning, mouse accelleration och en fov på 45. Detta på en trådlös mus med dålig sensor. Då är jag nöjd.

Så jag förstår inte varför de ska behöve en hårdvaru ingenjör för att åstakomma detta. Specielt inte med dom meriterna. Jag menar, det klarar ju konsol portarna av redan idag, i mjukvara dessutom. Men å andra sidan så är det ju svårare för gemeneman att piratkopiera ett chip. Så om de lyckas göra det i hårdvara så kanske spelen säljer bättre.

Skämt och sidor. Ska bli kul att se vad de kokar ihopp.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Inte lite bra meriter man måste ha :P....

Hellre hårda krav än att ta in t.ex en fd pizzabagare som gått 2v kurs i något vettigt

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv

sweet thnx!

Permalänk
Sötast
Skrivet av icelaw:

Blir det ett faktum så slutar jag köpa något som har med Valve att göra.
Ska de börja rövhåla sig och göra egna konsoler och konsolspel (garanterat Valve console exclusive)
så kan Valve lika bra försvinna från den västlänska spelvärlden, sälja kompakta datorer i en plåtlåda (konsol) till kineser istället som så lätt kan luras på allt var konsoler heter, och samtidigt göra och sälja manga spel och såna sliskiga spel med drakar och troll.

Låt EA och de stora hålla på att göra spel isådana fall istället för idioterna på Valve, låt de som kan räkna till 3 göra spelen.

Wow... du skojar inte?

Valve, ett av de få företagen i världen som folk fortfarande har förtroende för!

Du menar att EA games är bättre på att fixa spel till oss? Yeh right.
Hur får du Valve till manga? oO

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Ja, samma gället blizzard. Skandal att det ska ta tio år att släppa en uppföljare, som dessutom presenteras runt 3 år innan släpp. Jag vill ha spelsläpp i samma serie varje år, det är bäst så!!!

Gå tillbacka till cod och kolla på förändringarna som sker varje år... oh wait

Låt valve ta tiden dom behöver för att göra HL3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Gå tillbacka till cod och kolla på förändringarna som sker varje år... oh wait

Låt valve ta tiden dom behöver för att göra HL3

Och jag som trodde jag var övertydlig!

Permalänk
Medlem

Hmm jag trivs bra på mitt befintliga jobb

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lakej:

Half life är dötråkigt, vad är hypen?

Håller med tycker också att Half Life är hur tråkigt som helst och förstår inte alls hypen.

Och jag är uppvuxen med Nintendo 8 bitars.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Ja, samma gället blizzard. Skandal att det ska ta tio år att släppa en uppföljare, som dessutom presenteras runt 3 år innan släpp. Jag vill ha spelsläpp i samma serie varje år, det är bäst så!!!

Tror du att Diablo 2 fortfarande hade varit spelat av så pass många människor som det faktiskt spelas av om dem släppte en uppföljare varenda år? Tror du dessutom att Diablo 3 hade hållt hög standard om det släpptes 2002, året efter LoD? Ärligt talat, sluta gnäll. Blizzard, Valve, EA, Activision och de andra stora bolagen vet mycket väl vad dem håller på med. Tror du att det är ett gäng dagisbarn som sitter och planerar släppen för de här enorma spelen? Vill du spela en serie som släpps varje år är det ju bara att hålla dig till Call of Duty så är problemet löst. Förstår inte grejen med så många tonåringar som sitter på forum och skriver "fattar inte vad de håller på med på (stort spelbolag). varför gör de inte bara såhär?". Har ni en blekaste aning om vad de gör och vilket ansvar de har för bolagen? Tänk ett steg längre än "jag vill att det ska vara såhär, varför är det inte såhär?".
Ta Diablo teamet hos Blizzard. De släpper uppföljaren till ett av de största rollspelen någonsin och för att UNDVIKA att det blir för hastigt släppt så att de måste släppa 100 patcher första månaderna för att spelet inte är klart (kolla BF3/MW3) så släpper de det när de känner att det är klart. DET anser jag vara att ha koll på vad fansen vill ha; att släppa en FÄRDIG produkt. Problemet är ju att alla är så fruktansvärt bortskämda och otåliga.

Tycker att det ska bli grymt intressant att se vad Valve skapar i framtiden med tanke på deras annars väldigt genomtänkta spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Avstängd

Nämen fyfan och släppa en uppföljare på varje spelserie varje år. Är redan nog spyless på alla dessa Call of Duty och Assassins Creed. För varje spelsläpp så tänker man, åh inte en till för man har ju spelat igenom alla tidigare spel (iallafall Assassins Creed) så då måste man ju spela igenom uppföljaren.

Tacka vet jag Nintendo och Mario och Zelda där de inte släpper uppföljare speciellt ofta. Hellre vänta 3-4 år mellan varje spel än att få en ny uppföljare varje år. Man vart nog less på slutet då man spelade Gears of War 3.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Tror du att Diablo 2 fortfarande hade varit spelat av så pass många människor som det faktiskt spelas av om dem släppte en uppföljare varenda år? Tror du dessutom att Diablo 3 hade hållt hög standard om det släpptes 2002, året efter LoD? Ärligt talat, sluta gnäll. Blizzard, Valve, EA, Activision och de andra stora bolagen vet mycket väl vad dem håller på med. Tror du att det är ett gäng dagisbarn som sitter och planerar släppen för de här enorma spelen? Vill du spela en serie som släpps varje år är det ju bara att hålla dig till Call of Duty så är problemet löst. Förstår inte grejen med så många tonåringar som sitter på forum och skriver "fattar inte vad de håller på med på (stort spelbolag). varför gör de inte bara såhär?". Har ni en blekaste aning om vad de gör och vilket ansvar de har för bolagen? Tänk ett steg längre än "jag vill att det ska vara såhär, varför är det inte såhär?".
Ta Diablo teamet hos Blizzard. De släpper uppföljaren till ett av de största rollspelen någonsin och för att UNDVIKA att det blir för hastigt släppt så att de måste släppa 100 patcher första månaderna för att spelet inte är klart (kolla BF3/MW3) så släpper de det när de känner att det är klart. DET anser jag vara att ha koll på vad fansen vill ha; att släppa en FÄRDIG produkt. Problemet är ju att alla är så fruktansvärt bortskämda och otåliga.

Tycker att det ska bli grymt intressant att se vad Valve skapar i framtiden med tanke på deras annars väldigt genomtänkta spel.

Jag var ironisk.. eftersom killen jag citerar verkar tycka det är skit att spelutvecklare "mycket snack och lite verkstad", dvs inte släpper ett spel varje dag.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Hoppas det är någon PC liknande burk/system så vi slipper äckel portningar.

Vi borde ha en "ogilla" knapp för sådana här inlägg...

Aaaw son, can't handle the truth? Pity.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Jag var ironisk.. eftersom killen jag citerar verkar tycka det är skit att spelutvecklare "mycket snack och lite verkstad", dvs inte släpper ett spel varje dag.

Ja, jag tycker ju tvärtom.
Många spel släpps för ofta och/eller för tidigt och borde ha utvecklats längre.

Valve och Blizzard är som ända jag kommer på som faktiskt låter spelen få ta den tid dom tar.

Men det sagt, att Half-Life 2 Episode 3 dröjer så länge som det gör är lite löjligt...

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Ja, jag tycker ju tvärtom.
Men det sagt, att Half-Life 2 Episode 3 dröjer så länge som det gör är lite löjligt...

Du vet att det inte blir nån Episode 3 va?
(Om) det blir nåt det här århundradet så går de direkt på Half-Life 3...

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pierretox:

Du vet att det inte blir nån Episode 3 va?
(Om) det blir nåt det här århundradet så går de direkt på Half-Life 3...

Jag har hört det flera gånger men alla källor jag fått till det verkar vara ett missförstått påstående om att dom ska lägga ner idén med Episode-format framöver.

Men har du något konkret som säger att det inte blir nån Episode 3?
Jag brukar inte följa spelnyheter så noga så det är lätt hänt att jag missat, rent av troligt.

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Jag har hört det flera gånger men alla källor jag fått till det verkar vara ett missförstått påstående om att dom ska lägga ner idén med Episode-format framöver.

Men har du något konkret som säger att det inte blir nån Episode 3?
Jag brukar inte följa spelnyheter så noga så det är lätt hänt att jag missat, rent av troligt.

har läst det nångonstans, kommer inte ihåg var, kan ha vart på FZ, gamereactor eller liknande
prova att googla

Sen så vore det en jävlans långt väntande för bara en episode av half-Life 2...

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pierretox:

prova att googla

Varför så dryg?

Som sagt, om jag googlar så hittar jag bara information som hänvisar till ett missförstått uttalande.
Jag har också läst den nyheten på flera olika ställen, men om det finns någon annan faktiskt information om det så hade jag gärna velat läsa den.

Som sagt, jag finner det troligt att jag har missat den nyheten då jag inte följer spelnyheter generellt och det har dröjt bra länge nu alltså.

Men har jag fortfarande inte sett det bekräftat någonstans...

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Varför så dryg?

Som sagt, om jag googlar så hittar jag bara information som hänvisar till ett missförstått uttalande.
Jag har också läst den nyheten på flera olika ställen, men om det finns någon annan faktiskt information om det så hade jag gärna velat läsa den.

Som sagt, jag finner det troligt att jag har missat den nyheten då jag inte följer spelnyheter generellt och det har dröjt bra länge nu alltså.

Men har jag fortfarande inte sett det bekräftat någonstans...

Det var inte menat att vara drygt har bara inte så mycket tid just nu att googla själv...
Men logiskt med tanke på hur mycket tid som gått sen episode 2 så vore det konstigt om de inte gick på Half-Life 3 direkt. Att bara släppa en episode 3 av Half-Life 2 efter snart 10 år kan bli lite fjuttigt...

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pierretox:

Det var inte menat att vara drygt har bara inte så mycket tid just nu att googla själv...
Men logiskt med tanke på hur mycket tid som gått sen episode 2 så vore det konstigt om de inte gick på Half-Life 3 direkt. Att bara släppa en episode 3 av Half-Life 2 efter snart 10 år kan bli lite fjuttigt...

"prova att googla :)" och "let me google that for you" och liknande brukar användas väldigt drygt, om du inte menade det drygt så ber jag om ursäkt. Men det är någonting du kan tänka på framtidne.

Ja, jag säger inte emot. Men så vitt jag vet finns det inget konkret om att Episode 3 är nedlagt, även om mycket tyder på det.