Permalänk
Medlem

Max volt på X6 1055T?

Efter att ha fixat vattenkylningen efter en läcka och märkte att jag nog har rätt så mycket spel rum i tempratur eftersom cpun ligger på 34grader i load, undrar jag vad är max volten på en 1055t?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wully:

Efter att ha fixat vattenkylningen efter en läcka och märkte att jag nog har rätt så mycket spel rum i tempratur eftersom cpun ligger på 34grader i load, undrar jag vad är max volten på en 1055t?

Så högt som ditt moderkort stödjer.

För att inte riskera allt för mycket slitage tack vare spänning.. Njae, runt 1.55~ skulle jag säga. 62c är maxtemp för din processor, och använd gärna mer än ett program för att mäta temperaturerna.

Lycka till!

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Säker att du kollar rätt sensor när du säger den ligger på 34c i load? x6 modellera har problem med sensorn och visar fel värde. Du ska alltså inte följa Coretemp utan CPUtemp eller Coretemp men att du plusar på ca 10c~

Jag hade nog inte vågat köra högre än 1.55v med bra kylning, brukar vara det som sägs vara absolut max om du vill spela med någorlunda säkra kort.

Permalänk

Jag skulle säga max volt ca 1.55v. Tempen kan ligga lite fel, plusa på typ 10 grader. Man ska kolla på cputempen, det är den som amd satt till 62 grader, vet dock inte om gränsen är något högre för x6. På min phenom 955 ligger jag 50 grader load på cpu och typ 58 grader i coretemp.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Säker att du kollar rätt sensor när du säger den ligger på 34c i load? x6 modellera har problem med sensorn och visar fel värde. Du ska alltså inte följa Coretemp utan CPUtemp eller Coretemp men att du plusar på ca 10c~

Jag hade nog inte vågat köra högre än 1.55v med bra kylning, brukar vara det som sägs vara absolut max om du vill spela med någorlunda säkra kort.

Tror att en 360 rad på bara en cpu kan hålla tempraturen runt 34c i load

Kollade hwmonitor och coretemp båda visade runt 34 (hwmonitor 32, coretemp 34)