Samsung presenterar Galaxy SIII den 3 maj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Jag har Samsung Galaxy SII LTE 4G och det är SKIT. Visst hastigheterna är great, 20mbit oftast. MEN! Batteriet håller inte ens en halv dag. Helt löjligt, dessutom är det många som har problem med att telefonen tappar uppkoppling helt och hållet. Jag har det, skickat in den 2 gånger nu till Media Markt som är totalsopor förövrigt.

Om dem inte har gjort något batteri på typ 3000 MAh eller förbättrat 4G på något vänster..

Vad sitter det för batteri i SII LTE? Annars finns Extended Battery Kit.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Hårdvaran kanske var bäst men att sakna fotolampa och ha en kass GPS och halvdan byggkvalitet är ju synd på en "highend" telefon. Återstår att se om de kör vidare på troligtvis blir den helt okej:)

Fotolampa håller jag med om (oförlåtligt) och GPSen var förvisso inte den bästa (vid launch, förbättrades senare) men byggkvaliten var, än om inte lika flashig som iPhone, tålig. Tappade du iPhone 3GS (även från låga höjder) så gick den sönder, tappade du SGS1 så klarade den sig bra mycket bättre.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av cosmos92:

gigantiska händer, men vill ha en telefon, inte en tablet

så allt över 4" är en tablet haha ok det gjorde min dag.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av flukke:

Små händer?
För mig gäller snarare att allt under 4.3" är för litet

Härlig nyhet, hoppas på nått i hästväg

För mig är det 5.3", endast män vågar bära en telefon över 5"

nä men 5 hade jag velat se att där dycker upp fler, övergrymt glad med min Note sen S2an och lär inte byta förrens där kommer en likvärdig, ska ha användning av telefonen också

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Fina nyheter då Phonehouse är skyldig mig en S3 efter 3-dealen

Permalänk
Medlem

Till galaxy S försvar angående fotolampan, så räcker fotolampan bara en meter på sin höjd, men linsen var ett F-stop bättre än allt annat då, vilket i praktiken innebär att sensorn får dubbelt så mycket ljus vid samma exponeringstid, vilket var betydligt mera värt än en fotolampa.

Samsung har bättrat sig rejält och har släppt de bästa mobilerna sedan sommaren 2010. Med Galaxy Note har de bästa skärmen, bästa batteritiden och bäst prestanda. Galaxy SIII kommer fortsätta att visa vart skåpet ska stå och vid det här laget kan man inte försvara ett köp av 4S längre om man inte är en liten flicka med extremt små händer som har råd med överprissatt hårdvara.

Först när Apple släpper en 5" 2013 som alla fans måste ha som de fattar vad de missat. Då har vi med Samsung haft den upplevelsen sedan 2011 till ett pris som var mindre än 4S. Ironiskt, men då kommer "tegelstenar" helt plötsligt att vara ok!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Till galaxy S försvar angående fotolampan, så räcker fotolampan bara en meter på sin höjd, men linsen var ett F-stop bättre än allt annat då, vilket i praktiken innebär att sensorn får dubbelt så mycket ljus vid samma exponeringstid, vilket var betydligt mera värt än en fotolampa.

Samsung har bättrat sig rejält och har släppt de bästa mobilerna sedan sommaren 2010. Med Galaxy Note har de bästa skärmen, bästa batteritiden och bäst prestanda. Galaxy SIII kommer fortsätta att visa vart skåpet ska stå och vid det här laget kan man inte försvara ett köp av 4S längre om man inte är en liten flicka med extremt små händer som har råd med överprissatt hårdvara.

Först när Apple släpper en 5" 2013 som alla fans måste ha som de fattar vad de missat. Då har vi med Samsung haft den upplevelsen sedan 2011 till ett pris som var mindre än 4S. Ironiskt, men då kommer "tegelstenar" helt plötsligt att vara ok!

Precis, men jag förstår faktiskt inte riktigtden relevanta jämförelsen många tar iPhone 4S VS någon Android telefoner med oftast betydligt större skärm. För den som vill ha en stor skärm att njuta av, köper aldrig en iPhone med en mini skärm. Det mer relevant är isåfall att iOS VS Android.
Liksom, hur många vill ha en Android telefon med 3,5" skärm som kostar 5000kr+ ? Knappast någon. Där kommer valfrihet in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vad sitter det för batteri i SII LTE? Annars finns Extended Battery Kit.

Det sitter ett 1850 MAh och ändå räcker inte det en halvdag. Jag skulle behöva ett 3500MAh om jag vill ha mobilen rullande 1 dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Det sitter ett 1850 MAh och ändå räcker inte det en halvdag. Jag skulle behöva ett 3500MAh om jag vill ha mobilen rullande 1 dag.

Kan tänka mig att 4G tar extremt mycket batteri om man tänker skillnaden mellan att ha på 3G en hel dag vs ha på 2G en hel dag.
Men då batteriet inte kostar så mycket kanske det är dumt att testa?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

samsung kan ju utan problem se till att de ligger steget före iphone 5 iaf då de levererar många av delarna till apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kan tänka mig att 4G tar extremt mycket batteri om man tänker skillnaden mellan att ha på 3G en hel dag vs ha på 2G en hel dag.
Men då batteriet inte kostar så mycket kanske det är dumt att testa?

Tyckte 279kr verkade mycket. Så jag kollade på Ebay och hittade ett batteri som är på 3800 mAh, helt galet. Dock blir telefonen ful som stryk. Det kostar dessutom under 100 lappen, haha.

http://www.ebay.com/itm/3800mAh-Li-ion-Battery-w-Cover-for-Sa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Tyckte 279kr verkade mycket. Så jag kollade på Ebay och hittade ett batteri som är på 3800 mAh, helt galet. Dock blir telefonen ful som stryk. Det kostar dessutom under 100 lappen, haha.

http://www.ebay.com/itm/3800mAh-Li-ion-Battery-w-Cover-for-Sa...

Tiderna förändras i och för sig men har för mig jag köpte ett batteri till en gammal Nokia för ett bra tag sedan som kostade 600 pix
3800 mAh är ju astronomiskt men frågan är om man vågar ett batteri som inte är framtaget av Samsung.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Bara batteriet håller 18 timmar är jag nöjd. Under 1 år som jag nu haft sgs2, så har telefonen dött 2-3 gånger pga batteritorsk. Första gången var typ första dagarna när jag inte gjorde något annat än att fixa med mobilen. Nu snittar batteriet på 16-17 timmar av blandad användning.

Jag kommer ställa mig först i kön om det är Sgs3 som ska lanseras. Vore nice med högre upplösning och lite mer kraft så att Ubuntu for Android blir en fröjd.

Däremot finns ju risken att det inte är annat än en upphottad SGS2 eller nåt annat som släpps...Galaxy Beam 2?
Iofs så har ju SGS2 HD, Sgs2 LTE, SGS2 HD LTE, Galaxy Note släppts efter att SGS2 släpptes. De kan inte släppa fler upphottade mobiler med andra ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tiderna förändras i och för sig men har för mig jag köpte ett batteri till en gammal Nokia för ett bra tag sedan som kostade 600 pix
3800 mAh är ju astronomiskt men frågan är om man vågar ett batteri som inte är framtaget av Samsung.

Bra fråga ang det batteriet?

Vad jag dock kan svara på är hur mina extra batterier till Galaxy S upplevs.. Har köpt 2 omgångar billiga (icke original) batterier på Ebay märkta 1500mA, betalade båda gångerna ca $10 för 3 batterier vilket såklart är misstänkt billigt minst sagt??
Är mycket förvånad själv över hur pass bra dom presterar och hur batteritiden är likvärdig med originalet?
Låter riktigt konstigt faktiskt men det är ju iofs enbart mina högst egna erfarenheter av dessa batterier, första omgången är nästan lika gamla som telefonen och håller fortfarande likvärdig prestanda med originalbatteriet. Dvs ej lika bra längre men bara en sån sak att dom höll lika länge gjorde mig minst sagt förvånad?

Fast kanske hade jag bara ren tur med allihop? Det kan jag inte svara på dock?

Permalänk
Skrivet av corben2:

Bara batteriet håller 18 timmar är jag nöjd. Under 1 år som jag nu haft sgs2, så har telefonen dött 2-3 gånger pga batteritorsk. Första gången var typ första dagarna när jag inte gjorde något annat än att fixa med mobilen. Nu snittar batteriet på 16-17 timmar av blandad användning.

Jag kommer ställa mig först i kön om det är Sgs3 som ska lanseras. Vore nice med högre upplösning och lite mer kraft så att Ubuntu for Android blir en fröjd.

Däremot finns ju risken att det inte är annat än en upphottad SGS2 eller nåt annat som släpps...Galaxy Beam 2?
Iofs så har ju SGS2 HD, Sgs2 LTE, SGS2 HD LTE, Galaxy Note släppts efter att SGS2 släpptes. De kan inte släppa fler upphottade mobiler med andra ord.

Kör du ICS på din?
I helgen gick min från 53% till stendöd på under en halvtimme, av att bara ligga i sleep-läge i fickan. (eller tja, antagligen misslyckades den med att gå ner i vololäge, som den brukar sen ICS)

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Bra fråga ang det batteriet?

Vad jag dock kan svara på är hur mina extra batterier till Galaxy S upplevs.. Har köpt 2 omgångar billiga (icke original) batterier på Ebay märkta 1500mA, betalade båda gångerna ca $10 för 3 batterier vilket såklart är misstänkt billigt minst sagt??
Är mycket förvånad själv över hur pass bra dom presterar och hur batteritiden är likvärdig med originalet?
Låter riktigt konstigt faktiskt men det är ju iofs enbart mina högst egna erfarenheter av dessa batterier, första omgången är nästan lika gamla som telefonen och håller fortfarande likvärdig prestanda med originalbatteriet. Dvs ej lika bra längre men bara en sån sak att dom höll lika länge gjorde mig minst sagt förvånad?

Fast kanske hade jag bara ren tur med allihop? Det kan jag inte svara på dock?

Hehe, du byter batterier ofta må jag säga Hur kommer det sig?

Skrivet av n_sandstrom:

Kör du ICS på din?
I helgen gick min från 53% till stendöd på under en halvtimme, av att bara ligga i sleep-läge i fickan. (eller tja, antagligen misslyckades den med att gå ner i vololäge, som den brukar sen ICS)

Jag föreslår att du formaterar interna minnet (USB som det kallas) samt eventuellt minneskort och kör sedan factory reset så borde batteritiden förbättras.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Hehe, du byter batterier ofta må jag säga Hur kommer det sig?

Jag föreslår att du formaterar interna minnet (USB som det kallas) samt eventuellt minneskort och kör sedan factory reset så borde batteritiden förbättras.

Hur många gånger behövs det göras innan man bör se effekt?
Hittills har det inte gjort nån skillnad, förutom att introducera hackande i chrome.

Hela drainen i lördags var extra irriterande, då telefonen är ny-resetad, och hade kanske 5 appar installerade.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Hur många gånger behövs det göras innan man bör se effekt?
Hittills har det inte gjort nån skillnad, förutom att introducera hackande i chrome.

Hela drainen i lördags var extra irriterande, då telefonen är ny-resetad, och hade kanske 5 appar installerade.

En gång vad jag hört Hm, du kanske borde kika på en custom ROM av något slag men jag kan inget om detta så jag föreslår XDA Developers eller Swedroid för mer info.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

En gång vad jag hört Hm, du kanske borde kika på en custom ROM av något slag men jag kan inget om detta så jag föreslår XDA Developers eller Swedroid för mer info.

Jobbtelefon. Annars hade jag flashat customs för länge sedan

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Jobbtelefon. Annars hade jag flashat customs för länge sedan

Hehe det förstår jag men riktigt jobbigt om din jobbtelefon laddas ut så fort. Kanske kan fråga om en ny?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hur blev det med releasen? Varför skrev inte Sweclockers något om detta? Eller har jag missat någon artikel?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide