Detta med att få Diablo 3 efter att ha signat upp med WoW

Permalänk
Medlem

Detta med att få Diablo 3 efter att ha signat upp med WoW

Tjena!

Hur fungerar detta med att få Diablo 3 när man har signat upp på WoW's erbjudande. Min kompis signade upp sig på det och igår så laddade vi hem Diablo 3 till min dator, men nu är min fråga, då jag inte vet mycket om detta erbjudande:

1. Får man Diablo 3 eller får man bara det installerat så att det är klart tills/om man köper D3?
2. Kopplas hans WoW acc på något sätt till D3, alltså om hans inloggning till WoW blir inloggningen till D3, etc...?

För han sa att jag kunde ta det men jag vill inte att det ska vara kopplat till honom isf, för då förhandsbokar jag det och pungar ut pengarna som det kostar

Tack på förhand!
Mvh, Alexander

(kan hända att detta bär ligga på WoW-delen av forumet, blev osäker)

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

han får en digital kopia av spelet bundet till hans Blizzard account, spelet går ladda ner och installera redan nu men det är krypterat och krypteringen tas bort när spelet har släpts. då kan han logga in i spelet via sitt battle.net account, så enkelt är det själv så är jag ingen wow entusiast så jag har förbeställt Diablo 3 Collectors Edition

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Du måste ha ett eget battle.net konto, annars kommer du använda hans inloggningsuppgifter och konto för att logga in och spela

Permalänk
Medlem

trodde man begrep det i mitt svar ^^.P

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Tjena!

Hur fungerar detta med att få Diablo 3 när man har signat upp på WoW's erbjudande. Min kompis signade upp sig på det och igår så laddade vi hem Diablo 3 till min dator, men nu är min fråga, då jag inte vet mycket om detta erbjudande:

1. Får man Diablo 3 eller får man bara det installerat så att det är klart tills/om man köper D3?
2. Kopplas hans WoW acc på något sätt till D3, alltså om hans inloggning till WoW blir inloggningen till D3, etc...?

För han sa att jag kunde ta det men jag vill inte att det ska vara kopplat till honom isf, för då förhandsbokar jag det och pungar ut pengarna som det kostar

Tack på förhand!
Mvh, Alexander

(kan hända att detta bär ligga på WoW-delen av forumet, blev osäker)

Man får en digital version gratis om man inte bryter mot reglerna (slutar betala för WoW varje månad), Man måste logga in med sitt battle.net ID för diablo 3 är ett online spel.

Permalänk
Medlem

När det ändå handlar om typ diablo 3 så undrar jag om det kostar i månaden? Förhandsbokad idag på gamestop men frågade inte det där Blir mitt första diablo spel

Permalänk
Skrivet av D1ppex98:

När det ändå handlar om typ diablo 3 så undrar jag om det kostar i månaden? Förhandsbokad idag på gamestop men frågade inte det där Blir mitt första diablo spel

Vad jag förstått ska D3 inte kosta i månaden.

Permalänk
Medlem

diablo 3 är ett RPG Hack And Slash spel och det kostar inget i månaden, bara köp spelet och inget mer det kostar ca 450kr

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Jag nappade också på Blizzards erbjudande om ett års betald speltid till wow och vad jag har förstått så loggar man in precis som nu dvs. med battle.net-inloggning. Så ja, det är samma till wow, sc2 och d3.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Okej tack! Har redan bokat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

han får en digital kopia av spelet bundet till hans Blizzard account, spelet går ladda ner och installera redan nu men det är krypterat och krypteringen tas bort när spelet har släpts. då kan han logga in i spelet via sitt battle.net account, så enkelt är det själv så är jag ingen wow entusiast så jag har förbeställt Diablo 3 Collectors Edition

Skrivet av Zaptoit:

Du måste ha ett eget battle.net konto, annars kommer du använda hans inloggningsuppgifter och konto för att logga in och spela

Skrivet av Uvania:

Man får en digital version gratis om man inte bryter mot reglerna (slutar betala för WoW varje månad), Man måste logga in med sitt battle.net ID för diablo 3 är ett online spel.

Okej, tack för svaren Då skiter jag i hans konto och köper det på spelbutiken, har några poäng där att kassera så det går väl ändå bara på typ 300kr isf

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

yess kom bara ihåg att regga diablo 3 cd key'n tíll ditt blizzard account för du loggar in på samma vis som i wow shit , 29 dagar kvar till release har väntat i flera år och nu när det ska släppas på riktigt så kan man fortfarande inte tro det ^^ .P

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Skulle inte länka D3 till samma b-net accs som man använder till nåt annat spel.
Då kan du aldrig mer låna ut eller ge ett spel till nån annan utan att samtidigt ge login till dom spel du vil ha kvar.
Så skapa ett bnet acc till varje spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Skulle inte länka D3 till samma b-net accs som man använder till nåt annat spel.
Då kan du aldrig mer låna ut eller ge ett spel till nån annan utan att samtidigt ge login till dom spel du vil ha kvar.
Så skapa ett bnet acc till varje spel.

Jag gör som du, nytt bnet varje spel så bekanta kan få låna det när dem vill och jag kan spela andra bnet spel samtidigt.
Gillar inte det hela med att låsa spel på samma tjänst och konto, inte flexibelt för 5 öre.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Nej jag håller med er. Ett nytt acc för varje spel fungerar bäst. Jag har ju nördat D1 och D2 som fan under alla år så snart jävlar blir det att nöta D3

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Jag gör som du, nytt bnet varje spel så bekanta kan få låna det när dem vill och jag kan spela andra bnet spel samtidigt.
Gillar inte det hela med att låsa spel på samma tjänst och konto, inte flexibelt för 5 öre.

Det är iofs ett brott mot användaravtalet att låna ut kontot. Kommer de på dig så blir du av med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det är iofs ett brott mot användaravtalet att låna ut kontot. Kommer de på dig så blir du av med det.

Petitesser!! hehehe

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det är iofs ett brott mot användaravtalet att låna ut kontot. Kommer de på dig så blir du av med det.

Det kan jag leva med, jag är ingen hardcore gamer, jag har lånat ut skivor/disketter/kasetter i alla tider och tänker inte ändra på det nu, blir jag av med ett konto köper jag spelet igen, svårare än så är det inte, vilket inte lär hända i vilket fall.
Jag har köpt spelet/en och vill jag låna ut det till vänner gör jag så, tycker dem om spelet/en köper dem det och jag har nya personer att spela med.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Jag vill bara återkomma lite till mitt första inlägg på denna tråd. Det som man kan ladda ner nu till datorn från battle.net efter att ha signat med wows erbjudande, kan jag fortfarande använda det till det konto som jag startar med det spel som jag köper? Alltså så att jag slipper installera/uppdatera eller va det nu blir, när spelet släpps? Eller är detta som jag laddar ner fullt kopplat till min kompis battle.net acc?

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Har några frågor om Diablo 3 . Typ om konto för det samt om olika "gamemodes" Kan jag fråga här eller ska jag skapa en ny tråd om detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1ppex98:

Har några frågor om Diablo 3 . Typ om konto för det samt om olika "gamemodes" Kan jag fråga här eller ska jag skapa en ny tråd om detta?

Fråga på här i tråden.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Jag vill bara återkomma lite till mitt första inlägg på denna tråd. Det som man kan ladda ner nu till datorn från battle.net efter att ha signat med wows erbjudande, kan jag fortfarande använda det till det konto som jag startar med det spel som jag köper? Alltså så att jag slipper installera/uppdatera eller va det nu blir, när spelet släpps? Eller är detta som jag laddar ner fullt kopplat till min kompis battle.net acc?

Det är bara en klient så den kan användas till vilket konto som helst.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Okej då tar jag det här i tråden Gamemodes i diablo 3 är väl singleplayer , multiplayer , samt multiplayer pvp ? Sen var det om konto till diablo 3. På battle.net som är blizzards hemsida? , kan man göra konto. Är det ett sånt man har för att spela diablo 3? Eller måste man ha det iaf + ett annat när spelet kommer man gör in-game ? Har även en annan typ av fråga jag kanske kan få svar på: Vad ska man ta fps i Skyrim samt kanske diablo 3 sen med? Fraps gratisversion eller typ steamconsole ( för Skyrim )?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Det är bara en klient så den kan användas till vilket konto som helst.

Då vet jag! Perfekt!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1ppex98:

Okej då tar jag det här i tråden Gamemodes i diablo 3 är väl singleplayer , multiplayer , samt multiplayer pvp ? Sen var det om konto till diablo 3. På battle.net som är blizzards hemsida? , kan man göra konto. Är det ett sånt man har för att spela diablo 3? Eller måste man ha det iaf + ett annat när spelet kommer man gör in-game ? Har även en annan typ av fråga jag kanske kan få svar på: Vad ska man ta fps i Skyrim samt kanske diablo 3 sen med? Fraps gratisversion eller typ steamconsole ( för Skyrim )?

Modes i D3 är multiplayer. Ska dock komma PVP arena senare.
Finns inget singleplayer även om du kan skapa privata games.
Kontot till D3 är ditt Battle.net konto.

Fraps eller MSI Afterburner funkar utmärkt för att kolla FPS i alla spel.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Det är väl Fraps.com? Så man joinar olika Worlds eller Servers och där inne levlar man upp sitt acc? Då blir det att göra ett Battle.net konto , tack för svar

Permalänk
Medlem

Fan nu blev det klämmigt..... Har inte haft pengar förrän idag så har inte kunnat förhandsboka Diablo 3 CE, och nu är det fullbokat på alla sidor som jag ser på! FAN! Ge mig tips på var jag kan köpa CE xD
England, sverige, vad som helst... FML

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

provat hemmakväll?

Permalänk
Medlem

tyvärr så har de bara det vanliga... :/

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Skrivet av CrazyAngel4You:

Tjena!

Hur fungerar detta med att få Diablo 3 när man har signat upp på WoW's erbjudande. Min kompis signade upp sig på det och igår så laddade vi hem Diablo 3 till min dator, men nu är min fråga, då jag inte vet mycket om detta erbjudande:

1. Får man Diablo 3 eller får man bara det installerat så att det är klart tills/om man köper D3?
2. Kopplas hans WoW acc på något sätt till D3, alltså om hans inloggning till WoW blir inloggningen till D3, etc...?

För han sa att jag kunde ta det men jag vill inte att det ska vara kopplat till honom isf, för då förhandsbokar jag det och pungar ut pengarna som det kostar

Tack på förhand!
Mvh, Alexander

(kan hända att detta bär ligga på WoW-delen av forumet, blev osäker)

Han får det till sitt Battle.Net-konto så det kommer vara precis samma inlogg som till WoW. Och han får en digital kopia så det går att spela direkt från dagen det släpps men man har ingen ask eller så.

Skrivet av D1ppex98:

När det ändå handlar om typ diablo 3 så undrar jag om det kostar i månaden? Förhandsbokad idag på gamestop men frågade inte det där Blir mitt första diablo spel

Nej, det kommer inte kosta per månad.

Skrivet av CrazyAngel4You:

Jag vill bara återkomma lite till mitt första inlägg på denna tråd. Det som man kan ladda ner nu till datorn från battle.net efter att ha signat med wows erbjudande, kan jag fortfarande använda det till det konto som jag startar med det spel som jag köper? Alltså så att jag slipper installera/uppdatera eller va det nu blir, när spelet släpps? Eller är detta som jag laddar ner fullt kopplat till min kompis battle.net acc?

Det ska gå att använda, det är ju samma klient... Bara att logga in med ditt konto den 15:e.

Skrivet av D1ppex98:

Det är väl Fraps.com? Så man joinar olika Worlds eller Servers och där inne levlar man upp sitt acc? Då blir det att göra ett Battle.net konto , tack för svar

Som ett klassiskt RPG levlar du en karraktär genom att ta dig genom quests och förflytta dig i världen. Kommer finnas olika servrar när det släpps

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)