Permalänk

Väldigt snyggtcgjord, en sådan hade man inte skämts för i tv-hyllan.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Riktigt bra gjort. Hur är kylningen?

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

stilrent, svenskt, snyggt! gillar denna modellen mycket! diskret och tyst är den väl också

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk

Fruktansvärt snygg!
Man lär ju inte skämmas för att ha en sådan stående bredvid teven!

5/5

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC

Permalänk
ASUS Nordic
Permalänk

Detta Gillas, ser riktigt snygg ut!

5p

Visa signatur

{ Intel Core i5 7600K /w H80 v2 } - { ASUS STRIX Z270G } - { Corsair Vengeance 16GB DDR4 } - { ASUS STRIX 1060 6GB OC } - { 2x Samsung EVO 250gb & 120gb } - { Corsair RM 750W } - { Fractal Design Mini C }

Permalänk
Skrivet av Tickles:

Riktigt bra gjort. Hur är kylningen?

Tack, temperaturer på moderkortet ligger runt 30 grader och hårdiskarna 27 grader. Detta är i idle. Om jag ser på 1080p går temperaturen upp runt 5 grader på moderkortet och 2-3 på hårddiskarna.

Ena fläkten blåser in och andra ut.

Permalänk
Medlem

jag avskyr trächassin, men detta var ju snyggt!

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg finnish på utsidan och stilrent, det jag undrar är om det är lätt för dig att byta komponenter i lådan?

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Skrivet av MurrGutt:

Riktigt snygg finnish på utsidan och stilrent, det jag undrar är om det är lätt för dig att byta komponenter i lådan?

Tackar, för att byta hårddiskar måste jag skruva loss moderkortet vilket kanske är lite drygt.

Permalänk
Medlem

Vansinnigt snyggt. Sånt här tror jag att vi kommer att få se mycket av i handeln i framtiden. Vi som inte orkar bygga själva, får alltså vänta.

Edit: Sten och trä är byggmaterial med klass. Metall och plast är det inte.

Permalänk
Medlem

Fräscht! 5 poäng.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Supersnyggt! Blir lite sugen på att kopiera din design rakt av ^^

Permalänk
Medlem

Riktigt stiligt! Trä är ett underskattat material

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

Hur är det med jordning och krypspänning? Känns som du utsätter din monitor/tv för en hel del risk. En jordad moderkortsbricka i metall hade räckt.

Ljudnivå? Är fläktarna PWM-styrda av moderkortet?

Snyggt var det i alla fall.

Permalänk
Skrivet av MartenKL:

Hur är det med jordning och krypspänning? Känns som du utsätter din monitor/tv för en hel del risk. En jordad moderkortsbricka i metall hade räckt.

Ljudnivå? Är fläktarna PWM-styrda av moderkortet?

Snyggt var det i alla fall.

Tack! Är inte så jätte duktig på el men uttaget som datorn och tvn sitter i är jordat. Sen så är ju datorn i trä och det leder inte ström.

Fläktarna snurrar bara i 1000 rpm så de är väldigt tysta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onaka_the_kaka:

Riktigt läckert! Men är det helt brandsäkert med låda i trä?

Trä har en hög antändnings temperatur, så tror inte det är någon fara.

Permalänk

Det där var riktigt snyggt! Jag och min polare AbeS har moddat ett chassi men inte alls helt från grunden som du har gjort. Jag önskar man var lika skicklig som dig för då skulle jag ha en massor att göra nu

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt ,du borde sätta in fläktfilter :S

Permalänk
Skrivet av jha70:

Väldigt snyggt ,du borde sätta in fläktfilter :S

Tack, jag har faktiskt satt in fläktfilter. Syns inte på bilderna.

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt med helt egna chassi designs! full pott

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

Utan tvekan något av det snyggaste jag sett i mitt liv, färgerna, trät, stilen allting faller mig absolut ypperligt i smak. Väldigt väldigt vackert!

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem

Riktigt, riktigt fint!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Det var ju kanonfint! Fan va grymma alla på Sweclockers ska vara då!

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk
Medlem

Smart och enkelt! Något att ha en krukväxt på kanske? (:

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt chassi!

Visa signatur

Citera För Svar! Fraktfritt Inet

Permalänk

Riktigt trevligt chassi! 5 av 5

Permalänk

Snyggt simpelt och funktionellt
Skulle inte förvåna mig om det går att köpa något liknande på Ikea snart ^^
http://www.idg.se/2.1085/1.443668/ikea-borjar-med-hemelektron...

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!
Hur fäste du locket? Eller ligger det löst ovanpå?

Permalänk
Skrivet av Tanax:

Riktigt snyggt!
Hur fäste du locket? Eller ligger det löst ovanpå?

Tack tack! Det ligger bara löst ovanpå.