Permalänk

Uppgradera min vattenkylning!

Hej alla!

Har tänkt mig att uppgradera min burks vattenkylning nu inför att Ivy bridge släpps, som jag också kommer uppgradera till.
I dagsläget består min vattenkylning av ett H30 360 kit från EK med allt som hör de till: http://www.inet.se/produkt/5322047/ek-kit-h3o-360hfx
och kundvagnen jag plockat ihop är denna som då kommer ersätta respektive del i min nuvarande vattenkylning: http://www.aquatuning.se/shopping_cart.php/bkey/372c278132a6f...
De enda jag kommer behålla är alltså CPU block och pump i stora drag.

De stora förändringarna är dessa:
-Större tjocklek på slangen för att möjligöra snävare kurvor bla.
-Addera ett GPU block till mitt GTX580
-Ny typ av vätska, vet att många kommer säga att den säkert är skit, men vill gärna testa och se i alla fall då den är riktigt frän!
-Ny reservoar för att slippa den jag har nu då jag har svårt att finna en bra plats för den och vill gärna slippa modda och ha mig med chassit.

Har ni några invändningar? Kom gärna med åsikter och konstruktiv kritik. Har 8% rabatt på Aquatuning.se så kommer handla där ifrån, några åsikter om dem som butik?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk

vill du inte ha 10/16 eller 13/19 slang om du ska ha bättre böjmotstånd?

Visa signatur

Simlärare

Permalänk

Duger inte 13/16?

EDIT: Självklart, vid närmare eftertanke måste ju tjockare slangväggar betyda stabilare slang och således mindre veck. har därför bytt till 16/10 slang och nipplar. Kundkorgen ser nu ut såhär: https://www.aquatuning.se/shopping_cart.php/bkey/861735566991...
Några andra åsikter?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk

Någon som har några erfarenheter från den reservoar jag valt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Jag har den reservoiren. Är mycket nöjd! Den är i princip helt tyst när jag kör pumpen på hastighet 1-4. På 5 så porlar det lite.

Edit; rekommenderar verkligen aquatuning. Fick mina grejor hemlevererade med UPS två dagar efter beställning. Betalade dessutom bara 7 euro för frakten.

Det är fan oslagbart!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Skrivet av Svurre:

Jag har den reservoiren. Är mycket nöjd! Den är i princip helt tyst när jag kör pumpen på hastighet 1-4. På 5 så porlar det lite.

Edit; rekommenderar verkligen aquatuning. Fick mina grejor hemlevererade med UPS två dagar efter beställning. Betalade dessutom bara 7 euro för frakten.

Det är fan oslagbart!

Skickades från m.sweclockers.com

Låter ritkigt bra ju! Bad kör du för pump till?

Har bara fått goda vibbar av aquatining jag med, mailade och frågade om man kunde få någon typ av rabatt, och fick 8 procent på hela beställningen helt utan egentlig anledning.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Låter ritkigt bra ju! Bad kör du för pump till?

Har bara fått goda vibbar av aquatining jag med, mailade och frågade om man kunde få någon typ av rabatt, och fick 8 procent på hela beställningen helt utan egentlig anledning.

Najs! Skall be om det nästa gång jag handlar där också.

Jag kör en http://www.aquatuning.se/product_info.php/info/p10620_Alphaco... + http://www.aquatuning.se/product_info.php/info/p5039_EK-vatte...

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk

Okej, tror jag behåller min EK 4.0 pump, orkar inte lägga pengar på top och grejer när min funkar bra! Tack ändå för tipset! Ska bli intressant att se hur allt blir, jävligt spänd på hur vätskan ser ut, blir att lägga beställning ikväll.

Hur betalade du föresten? Banköverföring är ju de enda valet som är gratis, men verkar väldigt krångligt med IBAN nummer och grejer?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Okej, tror jag behåller min EK 4.0 pump, orkar inte lägga pengar på top och grejer när min funkar bra! Tack ändå för tipset! Ska bli intressant att se hur allt blir, jävligt spänd på hur vätskan ser ut, blir att lägga beställning ikväll.

Hur betalade du föresten? Banköverföring är ju de enda valet som är gratis, men verkar väldigt krångligt med IBAN nummer och grejer?

Gör så!

Jag betalar i princip alltid med paypal, det är smidigast tycker jag. Den lilla avgiften dom tar är försumbar när man ser till enkelheten!

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem

Enda nackdelen med aquatuning är leveranstiden tyvärr

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Svurre:

Gör så!

Jag betalar i princip alltid med paypal, det är smidigast tycker jag. Den lilla avgiften dom tar är försumbar när man ser till enkelheten!

Jo visst är det smidigt, men man vill ju ha de så billigt som möjligt! Därför så surt när banköverföring är gratis, men inte paypal eller vanligt kontokort

Skrivet av Toivo83:

Enda nackdelen med aquatuning är leveranstiden tyvärr

Jasså, för att vara från tyskland har jag hört att de är ganska snabba om allt är i lager? Vi får väl se, fick bekräftelse på mottagen betalning idag i alla fall!

EDIT: Nu fick jag trackingnummer och mail om att ordern är på väg, dagen efter beställning...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301