Kan någon ge mig ett humm om vilken processor som är bäst att använda?

Permalänk

Kan någon ge mig ett humm om vilken processor som är bäst att använda?

Dessa två har jag möjlighet till:

Intel® Core 2 Duo Processor E8500 - 3.2 Ghz (två cores med 3.2 Ghz vardera)
AMD sapphire quad core 2.4 Ghz (fyra cores med 2.4 vardera)

Jag kommer köra windows 7 och olika programm samt en del gaming. Jag vet att det beror på om programmen etc. har quadcorestäd etc.

Vad säger ni?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av angeltear:

Dessa två har jag möjlighet till:

Intel® Core 2 Duo Processor E8500 - 3.2 Ghz (två cores med 3.2 Ghz vardera)
AMD sapphire quad core 2.4 Ghz (fyra cores med 2.4 vardera)

Jag kommer köra windows 7 och olika programm samt en del gaming. Jag vet att det beror på om programmen etc. har quadcorestäd etc.

Vad säger ni?

AMD Sapphire Quad core? Menar du inte Phenom?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Stämmer nog bra det. Phenom

Permalänk
Medlem

Phenom I 9700/9750? Jag skulle nog faktiskt kört på quadcoren, den är mycket sämre i dualcore-spel men tror ändå att kraften där räcker någorlunda bra.

Permalänk

Skulle kört på e8500. För gaming samt allmänprestanda är quad oerhört överskattat. Det är i princip när du konverterar filmer till din iPad, spelar battlefield 3 eller kopierar löjliga mängder filer som quaden kommer att faktiskt arbeta som en quad. Hade det varit en modernare procrssor skulle saken varit annorlunda då dessa har en turbofunktion men nu pratar vi om en fast markant lägre hastighet.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)