Be Quiet lanserar Dark Rock 2 och Pro 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Är för 2011 socket och sen är det en 150mm fläkt istället som jag fattar det=)

Saxxar från Inet.se - Thermalright Silver Arrow SB-E

Citat:

Processorsocket Intel 775/Intel 1155/Intel 1156/Intel 1366/Intel 2011/AMD AM2/AMD AM2+/AMD AM3/AMD AM3+/AMD FM1

Alltså inte bara för 2011 socket.

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Trooper - Mobo: Asus MAXIMUS V FORMULA - CPU: Intel Core i7 3770K 4,6Ghz - Kylare: Phanteks PH-TC14PE - RAM: Corsair 16gb 1600Mhz - GPU: EVGA GeForce GTX 680 FTW 2048MB (SLI) - PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold - Lagrings enheter: Samsung 830 256GB & Seagate Barracuda 3TB

Permalänk

Hi guys,

Thanks for the interest in the new coolers, they are indeed quite cool. To answer a few questions, they support all actual sockets and they are quite high so most memory should go under it. I am sure you will have a review of them at SweClockers soon.

Any more questions, please let me know!

Chris

Visa signatur

be quiet! on Facebook - Youtube - Homepage

Permalänk
Skrivet av iGtfo:

Saxxar från Inet.se - Thermalright Silver Arrow SB-E

Alltså inte bara för 2011 socket.

Nej men till "orginalet" är det inte med scket 2011 menade jag:) Den här skulle jag tro kyler 2-3 grader bättre än "standard" också. Riktigt fet kylare det där:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara "Delta T" i specen? Ökar cpu-tempen 9 grader om cpu:n bränner 100W?

Permalänk
Medlem

Enligt deras hemsida kommer "Recommended Retail Price" ligger på 84.90Euro Dark rock pro 2
respektive 64.90Euro för Dark Rock 2

Största frågan är nu när de kommer! Inet central lager säger 2012-05-05. Hoppas det stämmer.

info på http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/index.php?StoryID=61&web...
och http://www.inet.se/produkt/6308768/be-quiet-cpu-cooler-darkro...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassep1l1s:

Någon som kan förklara "Delta T" i specen? Ökar cpu-tempen 9 grader om cpu:n bränner 100W?

Med delta T menar man på en förändring i temperatur. Efter som att dom inte specificerar mellan vilka temperaturer dom mäter mellan så är det svårt att ge en bra uppfattning om vad de menar. MEN, om dom nu mäter mellan basplattans T och den uppvärmda luftens T så är ett så lågt delta T så bra som möjligt. Lågt delta T = Bra verkningsgrad