Intel levererar 25 procent Ivy Bridge i andra kvartalet

Permalänk
Melding Plague

Intel levererar 25 procent Ivy Bridge i andra kvartalet

Det går undan när Intel drar igång 22 nanometers tillverkningsprocess. Redan i årets andra kvartal ska Ivy Bridge stå för 25 procent av leveranserna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att jag får min IB på tisdagen då.. Har nog aldrig längtat såhär mycket efter en elektronik-vara.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Keeper of Traditions

Varför vänta en hel vecka med säljstarten?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem

Mmm. Jag gillar inte riktigt att lansering inte innebär säljstart i detta fall utan det är olika datum för dessa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på att AMD av en slump lyckas med en klockren design och att det blir lite konkurrens igen.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Jag hoppas på att AMD av en slump lyckas med en klockren design och att det blir lite konkurrens igen.

Mirakel har ju skett förut så

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

När släpper de på ND så man får lite recensioner och benchmarks? Törs inte köpa en SB innan de testar 3570K

Visa signatur

Corsair 800D | Intel Core i5-3570K | G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3 PC17000/2133MHz | TUF Gaming 3070ti | ASRock Fatal1ty Z77 Performance | Corsair H80 | Corsair Force 3 SSD 90GB | 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Säljstart 29:e inte 23:e då alltså?

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Jag hoppas på att AMD av en slump lyckas med en klockren design och att det blir lite konkurrens igen.

Likewise. Det är aldrig bra med en ensam elefant som står och stampar som den vill på marknaden. Ett CPU-mirakel vore mycket välkommet.

Permalänk
Medlem

Vad innebär egentligen "lansering" om de inte börjar säljas samtidigt?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Entusiast

Innebär lanseringen ändå att Sweclockers-panelen får tillgång till några exemplar så att det blir några reviews?:)

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Vad innebär egentligen "lansering" om de inte börjar säljas samtidigt?

Ingen aning. Men jag drar till med en gissning att butiker får möjlighet att börja köpa in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkOoze:

Ingen aning. Men jag drar till med en gissning att butiker får möjlighet att börja köpa in.

Jag gissar på att inet, webhallen m.fl redan har en drös ivy på lager. Intel har väl inte så bråttom att lansera nytt då det är deras lager på sandy bridge som säljs under tiden.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

men börja sälj skiten nu då!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

"Intel levererar 25 procent Ivy Bridge i andra kvartalet "

Lätt att missa.

Och ja, håller med, de borde fan släppa proppar innan de börjar med sånt här snack.

Visa signatur

hehu

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Jag hoppas att jag får min IB på tisdagen då.. Har nog aldrig längtat såhär mycket efter en elektronik-vara.

Lär du inte få, tisdag är 1:a maj, helgdag, så tidigast onsdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scuttle:

Lär du inte få, tisdag är 1:a maj, helgdag, så tidigast onsdag.

Nu gjorde du mig väldigt ledsen Tänkte inte på det.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Innebär lanseringen ändå att Sweclockers-panelen får tillgång till några exemplar så att det blir några reviews?:)

Antagligen redan klart. De trycker på "publicera" klockan 00:00 den 23e.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DrDuke:

Antagligen redan klart. De trycker på "publicera" klockan 00:00 den 23e.

Sarkasm? GTX 680-reviewen kom ju iaf 13:55 på dagen...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Nu gjorde du mig väldigt ledsen Tänkte inte på det.

Kanske man kan hämta ut på antingen söndag eller måndag på webhallen eller inets fysiska butiker då.

Skrivet av Uzanar:

Sarkasm? GTX 680-reviewen kom ju iaf 13:55 på dagen...

Och om jag inte missminss mig så började nvidia-eventet på webhallen kl 14:00 så det var vid den tidpunkten det officiellt lanserades.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk

Får hoppas att det är värt ett inköp också då! Denna jäkla väntan

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Det är väl klart att de kan pumpa ut massor av kort, har de inte haft allting redo i över en månad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Jag gissar på att inet, webhallen m.fl redan har en drös ivy på lager. Intel har väl inte så bråttom att lansera nytt då det är deras lager på sandy bridge som säljs under tiden.

Japp, tror jag med! Pratade med Inet i går och tror jag fick en "hint" för dom får ju inte avslöja något ang detta, dvs dom avslöjade inte ett dugg utan jag bad om att få en hint om ifall jag behöver jaga runt på prisjakt, ifall jag behöver vara orolig för att missa första omgången hos Inet etc... Utan att dom avslöjade något konkret så fick jag ändå "känslan" av att det är lugnt, slappna an du och kolla in här runt lansering typ. Vet inte riktigt hur jag ska skrivak/tolka det dom sa men det "känns" riktigt lugnt fakstiskt, jag är inte orolig att inte hinna med första leveransen längre och behöver inte F5´a Intes hemsida 24/5 nära inpå släpp, lol!

Fast lite bränner det ju i fickorna måste jag erkänna, sitter här hemma nu och kramar om mitt nya paket innhållandes ett stycke P8Z77 V Deluxe samt 16GB Ripjaws X

PS: Tack för tipset, tänkte inte på de fysiska butikerna