Noctua NF-S12B flx sjussande ljud då fläkten skrapar emot dammfiltret

Permalänk

Noctua NF-S12B flx sjussande ljud då fläkten skrapar emot dammfiltret

Hej allihop jag är ganska ny på sweclockers men iallafall jag undrar om någon av er har samma fel som jag min Noctua NF-S12B flx tar emot dammfiltret i fronten på mitt fractal design R3 och när datorn är i gång så låter ett konstant sjussande ljud bara för att när fläkten snurrar så skrapar den i dammfiltret. sett många andra med R3 men de kör med noctua nf-p12 som ser ännu biffigare ut så vet inte varför det inte passar för mig :(.

Visa signatur

CPU: AMD Atlhon x4 860k 4,2 Ghz Chassi: Jonsbo Cooltek C2
GPU: Sapphire Nitro RX460 4GB Kylare: Noctua NH-D14
MoBo: Gigabyte F2A88XM-D3HP
Internet: 7/1 mbit ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Har du ingen möjlighet lägga någon typ av distans på fläkten så du kommer ifrån chassit lite? Antar att det bara gäller några millimeter den är för nära.

Permalänk

kan inte ha någon distans för då passar inte fästet som fläkten sitter fast med :/ men tack för svar ändå ^^

Visa signatur

CPU: AMD Atlhon x4 860k 4,2 Ghz Chassi: Jonsbo Cooltek C2
GPU: Sapphire Nitro RX460 4GB Kylare: Noctua NH-D14
MoBo: Gigabyte F2A88XM-D3HP
Internet: 7/1 mbit ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattEDattE:

kan inte ha någon distans för då passar inte fästet som fläkten sitter fast med :/ men tack för svar ändå ^^

Vet inte om du vill lägga mycket tid på att få bort ljudet. Men det jag gjorde för att få lite mer längd på skruven för att få plats med en matta baktill, var att göra så skruvarna blev försänkta. Jag tog en borr och borrade in så jag fick runt 1.5mm mer i djup, som räckte gott och väl till att få tag på chassit med skruvarna igen.

Om jag förstod rätt..

Permalänk

min fläkt sitter inte fast med skruvar den sitter bara fast men fractal designs r3 egna front hållare som har dammfilter och allt. men hmm ska försäka fixa det ska köpa en noctua nf-p12 och testa om det passar bättre.

Visa signatur

CPU: AMD Atlhon x4 860k 4,2 Ghz Chassi: Jonsbo Cooltek C2
GPU: Sapphire Nitro RX460 4GB Kylare: Noctua NH-D14
MoBo: Gigabyte F2A88XM-D3HP
Internet: 7/1 mbit ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk

kanske ska testa att dra i skruvarna dom kanske trycker den längre ifrån dammfiltret haha att jag inte tänkt på det -.- känner mig dum nu xD

Visa signatur

CPU: AMD Atlhon x4 860k 4,2 Ghz Chassi: Jonsbo Cooltek C2
GPU: Sapphire Nitro RX460 4GB Kylare: Noctua NH-D14
MoBo: Gigabyte F2A88XM-D3HP
Internet: 7/1 mbit ¯\_(ツ)_/¯