Permalänk
Medlem

Val av kylartyp

Hej.
Jag sitter och planerar ett datorbygge så fort ivy bridge släpps och har kommit till kylarfrågan.
Vad är igentligen bäst om man ska gämföra de slutna vattenkylnings kit som blir allt mer populär eller en monstruös luftkylare ala 1+kg
Taksam för förslag samt vad man ska tänka på. Självklart kommer det bli en del klockning framöver på prollen.

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem

Själv kör jag på luftkylare och rekommenderar det till kompisar och så också.
Det är ofta tystare, mindre strul, väldigt liten skillnad i temp mellan värstingarna och det är enligt mig snyggare också.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Tack för svar.
Jo jag funderar lite på luft just för att de borde vara mindre risk att skiten pajjar efter typ ett år. Har testat traditionella vattenkylning och där lyckats med att få in skit i systemet. Var inge skoj.

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk

Stor tornkylare, men så är jag ju övernitisk på ljudnivån.