Permalänk
Medlem

Hyper 212 temps

Tjena! Kan tänka mig att det finns trådar lik denna.
Men alla har lite olika situationer, så hoppas jag kan få svar från er.

Det är så att jag byggde en dator för 2 dagar sedan, en 2500k (stock) med en hyper 212 plus.
Sitter även ett gtx 560ti 448 direct cu II. Och detta sitter i ett Fractal design define mini med 3 chassiefläktar.

Rumstemp 24-25C

Med några timmars spelande av wow och diablo dvs så har core tempsen gått upp max till 69grader C, ligger på runt 34-36c i idle.

Och det jag undrar är om det är normala temps för denna kylare? Eller borde jag ta loss den och göra om det igen?

Permalänk
Medlem

temperaturen verkar helt normal tycker jag

Permalänk
Medlem

Kanske har eventuellt har applicerat kylpastan fel?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

villket program använder du speed fan eller core temp?

Permalänk
Medlem

Använder Hw monitor för att läsa av temperaturerna.

Jag använda mig av 2 vertikala linjer när jag applicerade kylpastan, enligt en recenssion av applicering av kylpasta på hdt kylare

Permalänk

Jag får ~25c IDLE och ~45c Prime95 med X4 631 då är medföljande fläkten på 37,5%.
Pröva applicera ny pasta.

Permalänk
Medlem

Funderar på om det är för att kylpastan inte hunnit "bränt" fast än, eller att det e så stora komponenter i sånt litet chassie.
Tänkte om man ska pröva lägga till en fläkt och köra push n pull, och se hur det artar sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldvikingschool:

Jag får ~25c IDLE och ~45c Prime95 med X4 631 då är medföljande fläkten på 37,5%.
Pröva applicera ny pasta.

Ganska svårt (omöjligt) att ha samma/ 1 grad över på cpu cores som i rumstemp.

Kan ju omöjligt va samma temp på en processor som rummets tempratur.

Permalänk
Skrivet av Heino:

Ganska svårt (omöjligt) att ha samma/ 1 grad över på cpu cores som i rumstemp.

Kan ju omöjligt va samma temp på en processor som rummets tempratur.

Jag bor inte i en varm lägenhet utan har runt 17-20c så här års. Isolerade fönster är något som inte existerar i skallen hos min hyresvärd.

Permalänk
Medlem

Jag får ca 40 grader idle och 56 grader load när jag hade överklockat till 3,8 ghz. Så det känns jäkligt varmt

Jag har dock en helt annan processor! Glömde nämna

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Lite åt det varmare hållet men inget att vara orolig för... Borde gå att få lite lägre. Kan mycket väl vara så att grafikkortet värmer på lite i burken, flödet kan kanske va lite sådär i en så liten burk

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Jag tror att du har applicerat något för mycket kylpasta och det kan därför dröja ett tag innan det har bränt i ordentligt. Det är dock inga farliga temperaturer men vill du sänka dem så rekommenderar jag effektiva fläktar som blåser ut luften. Med en 2600k, som generellt är något varmare än 2500k, kom jag aldrig upp i dina temperaturer med stockkylaren i BF3. Använde "vanliga" Define R3 och fyra fläktar.