Är min laptop för varm vid spelande? Köpa kylplatta?

Permalänk

Är min laptop för varm vid spelande? Köpa kylplatta?

Hej

Har nyligen lirat Diablo III betan none-stop i cirka 2 timmar nu. Hade på HWMonitor hela tiden och såhär ser resultatet ut.
Det är en Asus U46SV laptop. Laptopen har stått på ett luftigt skrivbord hela tiden i ett lagom varmt rum. Bör jag införskaffa en kylplatta då jag kommer lira detta och lite andra spel i framtiden?

CPU: Intel Core i5-2430M, 2,4 Ghz
GPU: Geforce GT 540M
Ram: 8 GB

Tacksam för tankar och tips!

Visa signatur

EVGA GeForce GTX 970 - Intel Core i5 4670K 3.8 Ghz - Corsair Vengeance 8 GB DDR3 RAM - Samsung SSD 840 EVO 370 GB

Permalänk

Jag skulle skaffa mig en kylplatta Inte dyrt, sen så håller grejerna längre om dem går kallare.
Rekommenderar en Cooler master u2 kostar bara 200kr på webhallen Min kusin köpte det till sin HP som vart runt 96c på cpun när han spela, han sänkte ca 20C
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=484005

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Jag skulle skaffa mig en kylplatta Inte dyrt, sen så håller grejerna längre om dem går kallare.
Rekommenderar en Cooler master u2 kostar bara 200kr på webhallen Min kusin köpte det till sin HP som vart runt 96c på cpun när han spela, han sänkte ca 20C
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=484005

Hur är ljudnivån på den? Dock går mitt grafikkort iväg rätt mycket så spelar nog ingen roll. Sitter ändå alltid med hörlurar till laptopen också. Oftast på TS med polarna osv. Gillar att man kan flytta runt fläktarna också. Blir nog en sådan om det inte finns en mer prisvärd.

Visa signatur

EVGA GeForce GTX 970 - Intel Core i5 4670K 3.8 Ghz - Corsair Vengeance 8 GB DDR3 RAM - Samsung SSD 840 EVO 370 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mblomstrand92:

Hur är ljudnivån på den? Dock går mitt grafikkort iväg rätt mycket så spelar nog ingen roll. Sitter ändå alltid med hörlurar till laptopen också. Oftast på TS med polarna osv.

Det som resulterar i den största temperatursänkningen är att laptopen lyfts upp så att dess fläktar blir fria att ta in luft från botten. En fläkt i kylplattan hjälper förstås men är inte nödvändig.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av mblomstrand92:

Hur är ljudnivån på den? Dock går mitt grafikkort iväg rätt mycket så spelar nog ingen roll. Sitter ändå alltid med hörlurar till laptopen också. Oftast på TS med polarna osv. Gillar att man kan flytta runt fläktarna också. Blir nog en sådan om det inte finns en mer prisvärd.

När jag var hos han så hördes bara datorns fläkt. Kolla på youtube annars Annars så köper du storebror till u2 dvs u3 för 300kr den har 3 fläktar men plattan är dock större. Men man kan justera fläktarna

Skrivet av Cruentusa:

Det som resulterar i den största temperatursänkningen är att laptopen lyfts upp så att fläktarna blir fria att ta in luft från botten. En fläkt hjälper förstås men är inte nödvändig.

Min kusin gjorde det där först han satte ett stöd bakom datorn så fläktarna var fria, sänke med ca 5c

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

När jag var hos han så hördes bara datorns fläkt. Kolla på youtube annars Annars så köper du storebror till u2 dvs u3 för 300kr den har 3 fläktar men plattan är dock större. Men man kan justera fläktarna

Min kusin gjorde det där först han satte ett stöd bakom datorn så fläktarna var fria, sänke med ca 5c

Gjorde det. Gick väl ner 3-4 grader. Kanske låter det vara så. Att öppna fönstret och låta lite sval luft svepa in drog ner 4-5 grader till. Såhär ser tempen ut efter att ha spelat i 30 min med laptopen upplyft och öppet fönster i närheten.

Visa signatur

EVGA GeForce GTX 970 - Intel Core i5 4670K 3.8 Ghz - Corsair Vengeance 8 GB DDR3 RAM - Samsung SSD 840 EVO 370 GB