Geforce GTX 690 på bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Stackars lilla människa som stirrar dig blind på siffror, den mängden minne är mer än tillräcklig, spel utnyttjar det i alla fall inte, jag har fortfarande ett 9800GTX+ med 512MB minne och kör på högsta upplösning på precis alla spel idag, siffror säljer bara till lättlurade köpare, 2GB skulle räcka gott och väl.

Sen så säger väl inte en bild, som i det här fallet, ett smack om själva grafikkortet, det ser ut som de har gjort de senaste åren.

Koppla ditt allsmäktiga 9800GTX+ till en 20+ tum monitor med dagens standardupplösning ->
Starta Battlefield 3 ->
Välj ultra på grafikinställningar ->
Starta en match ->
Njut av bildspelet

citat
Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Här har vi en kille som lirar i 640x480, lol

Nah det tror jag inte, men jag måste hålla med honom om att 9800gtx+ 512mb står sig förvånansvärt bra i dagens läge ännu.

sitter med samma kort i 1920x1080, D3 betan maxxat utan anti-aliasing, smooth like a baby bottom med live streamen igång.
Bf3 går på low, med en del på medium utan problem.
Starcraft 2, går all upp, utan anti-alisasing även här.

men sen vet ju alla att bf3 är ju lite utav en klass för sig själv just nu, där få andra spel alls hänger med i svängarna

så beroende på vad som spelas, så går höga inställningar mycket bra.

man kan givetvis inte förvänta sig något helt otroligt från ett sådant gammalt kort, men det hänger med än idag en del

men ska byta ut mitt efter sommarn när man får tag på lite pengar, då det inte blir något fantastiskt utav detta kort längre

Visa signatur

New:| 4930k 6 core @ 4.4ghz | 16gb corsair platinum 1866mhz | Asus X79 Deluxe | sli 780 lightning | Cooler master v1000w+ | Corsair 540 air |

old:| i7 2600k @ 4.5ghz | 16gb Corsair Vengeance | MSI-P67A-GD65 | MSI GTX680 Lightning | Corsair TX650 | Fractal Design R3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaFace:

Nah det tror jag inte, men jag måste hålla med honom om att 9800gtx+ 512mb står sig förvånansvärt bra i dagens läge ännu.

sitter med samma kort i 1920x1080, D3 betan maxxat utan anti-aliasing, smooth like a baby bottom med live streamen igång.
Bf3 går på low, med en del på medium utan problem.
Starcraft 2, går all upp, utan anti-alisasing även här.

D3 är föråldrat när man ser till grafiken så det är ju inte särskilt konstigt att du kan köra det på max.

Visa signatur

Fuck yea!

Permalänk
Medlem

gud gud gud nej! varför har dessa skit referens modeller bara 1 fläkt..

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ignostic:

Koppla ditt allsmäktiga 9800GTX+ till en 20+ tum monitor med dagens standardupplösning ->
Starta Battlefield 3 ->
Välj ultra på grafikinställningar ->
Starta en match ->
Njut av bildspelet

Har absolut inga problem med att lira BF3, mer än att det är ett skitspel över lag

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LaFace:

Nah det tror jag inte, men jag måste hålla med honom om att 9800gtx+ 512mb står sig förvånansvärt bra i dagens läge ännu.

sitter med samma kort i 1920x1080, D3 betan maxxat utan anti-aliasing, smooth like a baby bottom med live streamen igång.
Bf3 går på low, med en del på medium utan problem.
Starcraft 2, går all upp, utan anti-alisasing även här.

men sen vet ju alla att bf3 är ju lite utav en klass för sig själv just nu, där få andra spel alls hänger med i svängarna

så beroende på vad som spelas, så går höga inställningar mycket bra.

man kan givetvis inte förvänta sig något helt otroligt från ett sådant gammalt kort, men det hänger med än idag en del

men ska byta ut mitt efter sommarn när man får tag på lite pengar, då det inte blir något fantastiskt utav detta kort längre

Ska byta ut mitt med faktiskt när jag får tid, hela datorn ska bytas ut så grabben ska få ta över denna, men har som sagt tidsbrist för att både bygga ihop en ny dator och att spela spel över lag numer, barn och jobb tar upp all tid, men lutar åt att jag skippar att bygga en dator och köper en Mac istället, den är bättre för vad jag egentligen gör

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Har absolut inga problem med att lira BF3, mer än att det är ett skitspel över lag

spela det ja, men sen om man vill man ha fps så det inte laggar fram, hög upplösning och höga grafikinställningar. det är då det blir problem med ditt 4-5 år gamla grafikkort

Permalänk
Medlem

Det gröna laget kan ju ha jobbat en del på området som rör just fläkten också, sen vet vi inte om detta nu är slutliga designen heller.
Radialfläkt i dess ära, man får UT varmluften.
Korten skall fungera på stock klock till diverse OEM parter. Om kortet inte klockas och fifflas med, så fungerar säkert fläkten utmärkt.
Meeen detta är ju sweclockers, helst vill man att ett kort som lämpar sig för OEM marknaden skall ha 10st 140mm fläktar och precis på gränsen att kortet lyfter och flyger iväg vid uppstart. ^_^

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Avstängd

Bilden verkar förövrigt vara en photoshop, vilket brukar gälla sådant här

(En dålig sådan får man nästan tillägga)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB